Dionice Heinekena pale su gotovo 7% u ponedjeljak, nakon što je rast dobiti pivarskog diva u prvom polugodištu bila slabija od očekivanja analitičara.
Dionice kompanije trgovale su se u padu od 7,9% u 12:18. Londonsko vrijeme.
Operativna dobit pokazala je organski rast od 12,5%, ispod konsenzusne prognoze tvrtke od 13,2%.
Prodaja piva, za koju se očekivao rast od 3,4%, porasla je za samo 2,1%.
Heineken je pao na neto gubitak od 95 milijuna eura (103 milijuna dolara). Prvenstveno zbog negotovinskog umanjenja vrijednosti od 874 milijuna eura za svoje ulaganje u kinesku pivarsku tvrtku CR Beer. Heineken je rekao da je otpis rezultat pada cijene dionice CR Beera zbog zabrinutosti oko potražnje potrošača u Kini, a ne zbog operativnog učinka kineske tvrtke.
“Prilično smo zadovoljni solidnim učinkom u prvom polugodištu”, rekao je glavni izvršni direktor Heinekena Dolf van den Brink za CNBC-jev “Squawk Box Europe” u ponedjeljak. Opisao je rast količine kao “uravnotežen i široko zasnovan na našem globalnom otisku” s 5 % povećanja premium proizvoda.
Revidirana prognoza rasta
U ažuriranju koje su analitičari s nestrpljenjem očekivali, Heineken je revidirao svoju prognozu organskog rasta operativne dobiti za godinu na raspon između 4% i 8%. Smjernice tvrtke ranije su ukazivale na nizak do visok jednoznamenkasti rast.
“Heineken je dobio zamah nakon optimističnih komentara na nedavnoj konferenciji. Navodeći tržište (i nas same) da poboljšamo procjene”, rekli su analitičari Barclaysa u bilješci od ponedjeljka.
“Međutim, ovi su rezultati promašili predviđanja, što sugerira da postoji jaz između poruka tvrtke i očekivanja analitičara.”
Najveći promašaj zabilježen je u Europi, koja je zabilježila samo 0,2% rasta dobiti u odnosu na očekivanih 15,1%. Uglavnom zbog povećane promotivne potrošnje na konkurentnom tržištu, rekao je Barclays.
Heineken je rekao da je “konsolidirao vodstvo” u prodaji piva s niskim sadržajem i bez alkohola, s Heinekenom 0.0 — pivom bez alkohola — rastom od 14%. Kategorija je zabilježila dvoznamenkasti rast na tržištima uključujući Brazil, Egipat, Vijetnam i UK.
Van den Brink je u ponedjeljak opisao kategoriju kao “sve važniju” za tvrtku, posebice Heineken 0.0.
Istraživanja tržišta sugeriraju da će rast proizvoda s niskim sadržajem i bez alkohola, uključujući pivo, uvelike nadmašiti širu alkoholnu industriju u nadolazećim godinama. Činit će je ključnom metom etabliranih brendova, kao i novopridošlica.
Van den Brink također je rekao da su se pritisci input troškova na tvrtku značajno smanjili.
“U Europi i Americi troškovi inputa bili su puno, puno skromniji nego prošle godine, što nam je omogućilo da uzmemo puno niže cijene. To je vrlo važno za rebalans našeg rasta prihoda s rastom količine i cijena”, rekao je za CNBC.