Porsche vjeruje da bi njihovo novo rješenje, unatoč većoj kompleksnosti, moglo donijeti veću efikasnost u odnosu na široko prihvaćene tehnologije dvotaktnih i četverotaktnih motora.
Porsche je putem kanadskog portala AutoGuide objavio patentnu prijavu za inovaciju u motorima s unutarnjim izgaranjem. Kako bi povećali efikasnost, osmislili su dodavanje dva nova takta u radni ciklus. Patent, razvijen u suradnji s Tehničkim sveučilištem Cluj-Napoca, opisuje radni proces kao dva ciklusa po tri takta.
Šest umjesto četiri
Četverotaktni motor, kako je definirano, prolazi kroz svoj radni ciklus u četiri takta, što odgovara dva okretaja radilice. Od ta četiri takta, samo je jedan radni:
- Usis
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Ispuh
Porsche, međutim, predlaže dodavanje još jednog radnog takta kako bi poboljšali efikasnost motora. Prema njihovom patentnom prijedlogu, šesterotaktni ciklus uključuje:
- Usis
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Ispuh
Kako bi motor mogao efikasno funkcionirati, Porsche je razvio jedinstveni dizajn radilice. Ova radilica se rotira unutar dodatnog prstena, čime se klipni mehanizam transformira. Umjesto jedne gornje i jedne donje mrtve točke, nova konfiguracija omogućava klipovima da imaju po dvije gornje i dvije donje mrtve točke. Klipovi dosežu višu mrtvu točku tijekom prvog radnog takta, a nižu tijekom drugog. Tijekom šesterotaktnog ciklusa, radilica će obaviti 1080°, odnosno tri puna okretaja.
Kompleksniji, ali efikasniji
Za implementaciju ove metode ključan je inovativan dizajn cijelog sustava. Ovaj sustav obuhvaća klip koji je povezan s klipnjačom i planetarnim sustavom prijenosa, pri čemu se planetarni zupčanik okreće unutar prstena. Ovaj jedinstveni ekscentrični mehanizam omogućava klipu da dosegne zadane mrtve točke na različitim pozicijama, čime se ostvaruje šesterotaktni ciklus.
Patent navodi da motor može uključivati mehanizme za podešavanje omjera kompresije i trajanja taktova, što dodatno optimizira proces izgaranja. Dodatni taktovi mogli bi povećati efikasnost izgaranja sintetičkih e-goriva ili vodika, piše Bug. Šesterotaktni motor bi imao veću snagu i omogućio čišći rad, budući da bi radni takt bio svakog trećeg ciklusa, nasuprot četverotaktnom motoru gdje se radni takt javlja svakog četvrtog. Ovaj sustav je fleksibilan i može raditi s različitim brojem cilindara, koji mogu biti raspoređeni u V, W ili ravnoj (boxer) konfiguraciji, uz preporuku da broj cilindara bude višekratnik broja tri.