U razdoblju od studenog do ožujka, domaće zrakoplovne karte u SAD-u skuplje su nego prošle godine. Suprotno tome, letovi između SAD-a i Europe trenutno su najjeftiniji u posljednje tri godine. A sve od kada su ukinuta pravila povezana s pandemijom. Tijekom jeseni i zime, van glavnih blagdana, cijene letova za Europu ostaju niske.
Autor web stranice Cranky Flier, Brett Snyder, komentira kako je “brutalno popuniti mjesta u ovo doba godine”. Prema podacima tvrtke Hopper, prosječne cijene “dobrih karata” za Europu u studenom su 578 dolara. To predstavlja pad s prošlogodišnjih 619 dolara, piše Svijet. Ovo je najniža cijena od 2021. godine, kada su karte iznosile 479 dolara zbog pandemijskih ograničenja putovanja.
Niže cijene očekuju se i u siječnju
Za siječanj 2025. godine, cijene letova za Europu dodatno će pasti, na prosječnih 558 dolara, u usporedbi sa 578 dolara u siječnju 2024. godine. Iako su te cijene više u odnosu na siječanj 2022., kada su bile 488 dolara, one i dalje predstavljaju povoljne opcije za putnike.
S druge strane, domaće zrakoplovne karte u SAD-u ostaju skupe. Mnoge zračne kompanije, uključujući Southwest Airlines i Spirit Airlines, smanjile su broj letova. Neke su i zaustavile rast mreže letova za sljedeću godinu. Ograničen broj zrakoplova također utječe na zadržavanje cijena letova u SAD-u.
Utjecaj manjka potražnje u vrijeme predsjedničkih izbora
Razdoblja slabije potražnje također pridonose cijeni domaćih karata. Rukovoditelji vodećih američkih prijevoznika, kao što su Delta Air Lines, United Airlines i American Airlines, ističu smanjenje potražnje u tjednu prije i poslije predsjedničkih izbora u SAD-u.
Međutim, kako bi odgovorili na postpandemijsku potražnju za putovanjima, prijevoznici su povećali broj sjedala između SAD-a i Europe. Taj porast nije se dogodio samo tijekom vršnih sezona. Mnogi putnici sada preferiraju jesenske i proljetne mjesece kada su temperature ugodnije i gužve manje.
Povećan kapacitet zračnog prijevoza između SAD-a i Europe
Kapacitet zračnog prijevoza između SAD-a i Europe u četvrtom tromjesečju veći je nego 2019. godine, i gotovo dvostruko veći nego 2021., prema podacima tvrtke Cirium. Hayley Berg, glavna ekonomistica Hoppera, prognozira da će i iduće godine cijene letova za Europu biti niske.
Nakon rekordne dvije godine za europska putovanja, interes putnika polako opada, jer su mnoga popularna odredišta poput Italije i Španjolske već bila posjećena. To znači da je van sezone manje putnika za popuniti sjedala na tim letovima.
Nove strategije zračnih prijevoznika
Zračne kompanije, iako obično snižavaju cijene letova van sezone, ove su godine ponudile još niže cijene. Scott Keyes, osnivač aplikacije Going (bivši Scott’s Cheap Flights), napominje da ovako niske cijene ukazuju na pritisak da se zadovolji potražnja.
Kako bi privukli putnike i spriječili zasićenje europskim destinacijama, zračni prijevoznici uvode nove rute. United Airlines ističe da su mnogi putnici već posjetili velike europske gradove, pa planira dodati netradicionalne destinacije poput Grenlanda i Mongolije. Andrew Nocella, glavni komercijalni direktor United Airlinesa, naglašava da kompanija istražuje nova odredišta i profitabilne prilike diljem svijeta, uključujući manje posjećena mjesta.