Marko Đuzel, direktor Aerodroma Mostar je govorio da za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana mostarski aerodrom očekuje povećan broj putnika jer prvi put i u zimskim mjesecima ima vezu sa Zagrebom i Beogradom – tri puta tjedno. Pored toga predstavio je linije za 2025. godinu.
Kaže da je konačni cilj generirati dodatan broj gostiju u cijeloj Hercegovini u čemu se, kako se kaže, i uspijeva.
Mostarski aerodrom povezan s cijelim svijetom
Odgovarajući na pitanje s kojim je destinacijama Mostar trenutno povezan, Đuzel je kazao da red letenja dijele na ljetni i zimski.
“Što se tiče zimskog reda letenja, mi smo trenutačno povezani sa Zagrebom i Beogradom po tri puta tjedno. Prednost je to što to nisu ”point-to-point” destinacije. Iz Beograda dnevno možete ići da 70-80 destinacija, iz Zagreba nešto manje. Preko te dvije linije smo povezani s cijelim svijetom”, rekao je Đuzel.
Posebno je naglasio da je Aerodrom Mostar već definirao ljetni red letenja.
Imat ćemo 11 destinacija što se nikada nije ni dogodilo od njenog osnivanja. Pored ove dvije navedene destinacije, Zagreba i Beograda, mi ćemo s Eurowings-om imati letove za Düsseldorf i Stuttgart, sa Sky Alps-om za München, Rim, Bergamo, Bari, Napulj, Catania i Palermo, kazao je Đuzel pojašnjavajući da će, zajedno s charterima, imati tridesetak letova tjedno.
Direktor Aerodroma Mostar otkrio je i da trenutno pokušavaju ad hoc dogovoriti charter letove za Antaliju u Turskoj te za grčki Krf.
Đuzel je kazao da se karte za Düsseldorf i Stuttgart već mogu kupiti te da će na samom početku uspostave leta (prvih mjesec dana) i za jednu i za drugu destinaciju biti dostupan jedan tjedno. No, u jeku turističke sezone za obje destinacije letovi će se odvijati po dva puta tjedno.
“Od ovih letova očekujemo dobru popunjenost jer su to linije koje su se kroz povijest pokazale kvalitetnima”, rekao je Đuzel.
Rast broja putnika zahtjeva poboljšanje infrastrukture i povećanje kapaciteta
Govoreći o infrastrukturi Aerodroma Mostar, Đuzel je kazao da će uskoro od EASA-e (Europske agencije za zračnu sigurnost) dobiti certifikat o organizaciji, dokumentaciji i ispunjavanju međunarodnih standarda.
“Sljedeće godine očekujemo oko 80.000 putnika. Ovo je rekord od osnivanja Aerodroma i ponovno povećanje od 100 posto. To je otprilike kapacitet koji trenutno Aerodrom Mostar može podnijeti. Skladno tome, mi već radimo idejne i glavne projekte”, rekao je Đuzel. Pojašnjavajući da im u sljedećem razdoblju predstoji osiguravanje sredstava kako bi se kapaciteti aerodroma proširili.
Govoreći o konkretnim stvarima na poboljšanju i proširenju infrastrukture, Đuzel je kazao da su ključne investicije vezane za terminalnu zgradu koja mora imati veći kapacitet.
Drugo je širenje voznih staza kako bi se povećala iskoristivost uzletno-sletne staze. Treće je nadogradnja rasvjete. Četvrti prioritet je komercijalne prirode, odnosno širenje parkinga, istaknuo je Đuzel.