Audi je u procesu elektrifikacije počeo svoje modele nazivati ne odveć konzistentno. Prvi je njihov električni model tako nosio naziv e-tron, da bi kasnije bio preimenovan u Q8 e-tron. Potom je isti sufiks dodavao i modelima Q4 i Q6, pa uveo još više pomutnje, pogotovo kad je bila riječ o zbunjujućim numeričkim oznakama iza tih naziva.
Potom je lani bila donesena odluka da se numeričke oznake prestanu isticati. Potom je došlo i do potpunog zaokreta: najavljeno je da će električni modeli Audija ubuduće nositi samo parne brojeve (dakle A2, A4, Q4, Q6…). Oni bi s klasičnim pogonima trebali prijeći u neparni niz (nekadašnji model A4 postao bi A5, A6 bi se zvao A7 itd).
Nema više par-nepar
No, ove godine stiže nam novi model klasične limuzine srednje klase, koji bi se po ranijim najavama trebao nazivati A7. U Audiju su, kako se čini, odustali od toga. Stoga će on još jednom biti lansiran pod prepoznatljivom oznakom A6 – dok će dodaci toj kombinaciji označavati vrstu pogona. A6 će tako imati benzinsku inačicu TFSI, dizelsku TDI te električnu, pogađate, ponovno e-tron.
Taj će model odstupiti od propisane prakse. Ipak, to ne znači da ćemo se ubuduće susretati i s modelima, primjerice, serije A4 koja bi dolazila kao e-tron ili TFSI. Iz Audija kažu da će klasični A4 s benzinskim i dizelskim motorima ipak nositi oznaku A5. Dok će praktički isti takav automobil s elektromotorima biti nazivan A4.
Audi je nedavno bio najavio da će početi svoje klasične i električne modele razlikovati po brojevima, pri čemu bi parni trebali biti rezervirani za električne, a neparni za klasične modele. Sada odustaju od toga…
Sve skupa možda izgleda dodatno zbunjujuće, no pojašnjenje je sljedeće: U Audijevoj ponudi numeričke oznake od 1 do 8 označavaju veličinu vozila i poziciju unutar asortimana. A5 je u praksi fizički nešto veći od električnog A4, pa je time i zaradio viši status. Prema istoj će logici i Q4 i Q6 zadržati svoje sadašnje oznake. Neće ih se preimenovati u Q5 i Q7 ako dolaze s klasičnim pogonima. Srećom, limuzinske izvedbe i dalje će nositi slovo A, a SUV varijante Q. Barem oko toga ne bi trebalo biti zabune.
“Ove odluke uslijedile su nakon opsežnih rasprava i usklađene su s preferencijama kupaca i međunarodne mreže distributera. Ažurirani pristup imenovanju osigurava intuitivnije razumijevanje naše ponude. Olakšavajući kupcima širom svijeta navigaciju našim asortimanom na prvi pogled”, poruka je iz Ingolstadta, prenosi Autonet.