Srijeda, 24 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Električna vozila zaokupirala Međunarodni sajam automobila u Ženevi

Prošlo je više od pet godina, od kad je Međunarodni sajam automobila u Ženevi predstavio najnovije trendove u automobilskoj industriji. Ove godine su dominirali električni automobili. Dominaciju nisu preuzeli luksuzni modeli kineskih i europskih proizvođača. Europska automobilska industrija pokušava smanjiti troškove i tržištu ponuditi pristupačnija, recenzirana električna vozila kako bi se suprotstavila dolasku jeftinijih kineskih modela. No, tu utakmicu zasad – nisu dobili.

Francuski proizvođač automobila na sajmu u Ženevi predstavio je svoj novi električni model vrijedan 30.000 eura. U prodaju ide u drugoj polovini godine.

Ovo je 100% električni automobil koji je zaista tehnološki napredan, povezuje prošlost i pokazuje nam budućnost.

Objasnio je Laurence van der Acker, glavni dizajner tvrtke Renault

Kinezi i dalje prijete s jeftinim modelima

Što je prije moguće, slijedit će malo jeftinija, ali i manje snažna verzija istog modela. Žele konkurirati jeftinijim kineskim proizvođačima. Naime, oni svoje električne automobile plasiraju za istu pa i nižu cijenu. Kinezi su predstavili svoje novo električno SUV vozilo.

Idemo na sajmove automobila diljem svijeta, a BYD je na svakom. Trenutačno su prisutni u gotovo svim segmentima automobilske industrije, a europski proizvođači vrlo su zabrinuti jer su BYD automobili postali mnogo bolji. Imaju kvalitetu i veliku prednost u cijeni.

Mark Tisshaw, urednik časopisa Autocar

Prošle godine Kina je postala vodeći izvoznik vozila na globalnoj razini. Njezina automobilska industrija ubrzano raste zahvaljujući i potporama kineske vlade. U posljednjem tromjesečju prošle godine BYD je prodao više električnih vozila od američke kompanije Tesla.

Europska automobilska industrija sada se na neki način suočava s Kinezima. Spremaju se za ono što mnogi ljudi očekuju – da će biti snažan pritisak kineskih brendova. Kineski brendovi mogu iskoristiti svoje troškovne prednosti za razliku od europskih koji stvaraju proizvod u zemljama s visokim plaćama kao što su Njemačka i Francuska“, rekao je Peter Sigal, urednik vijesti časopisa Automotive News Europe.

Prema novoj direktivi, od 2035. godine u Europskoj uniji novi automobili na dizel i benzin više se neće moći prodavati, nego isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija.

Trenutačna cijena baterija čini električna vozila nedostupnima za mnoge europske kupce, posebno u zemljama istočne i južne Europe. Već vidimo da je stopa električnih vozila u tim zemljama vrlo niska. Dakle, pitanje je kako učiniti Europu ugljično neutralnom kada pola Europske unije nije u mogućnosti priuštiti si električna vozila“, istaknuo je Peter Sigal, urednik vijesti časopisa Automotive News Europe.

Međunarodni sajam automobila u Ženevi održao se prvi put nakon pet godina zbog pandemije koronavirusa. Trendovi su se okrenuli prema električnim vozilima. Luksuzni modeli poput Ferrarija, Lamborghinija, Aston Martina ili Porschea ove su godine – izostali.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno