Subota, 20 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako se možete otvoriti svojim timovima bez da podijelite previše?

U doba raširenog društvenog dijeljenja, ljudi koji rade zajedno znaju sve više jedni o drugima. Općenito, ovo je dobra stvar za kolege i šefove. Istraživanja pokazuju da naš mozak pozitivno reagira na ljude kada osjećamo osobnu povezanost s njima. Trudimo se više, radimo bolje i ljubazniji smo prema kolegama. Zapovijedanje i potpuna kontrola nisu više u modi, U modi su šefovi koji prakticiraju empatiju i trude se povezati sa svojim podređenima.

Ova spremnost menadžera da budu otvoreni i pošteni, čak i ako ih to čini ranjivima, važna je jer gradi povjerenje – ljudi mogu lako osjetiti neautentičnost. Skloni smo pretpostaviti da nam nadređeni glume. Ako nadređeni nikada ne pokaže emocije, to uvjerenje samo postaje jače. Ali kada vam otkrije osobniju stranu, osjetimo da je autentičan, osjećamo povezanost i vjerojatnije je da ćemo vjerovati njegovim riječima.

Međutim, ljudi koji u tome pretjeruju postižu upravo suprotno i mogu završiti potpuno potkopavajući sami sebe. Ako nadređeni dijele informacije koje sugeriraju da nisu dorasli zadatku – na primjer, “Bojim se i nemam pojma što sada napraviti” – postoji dobra šansa da će njihov tim preuzeti istu emociju. Ili što je još gore, gube vjeru u njihovu sposobnost da vode. Odgovorni ljudi moraju razmišljati dulje i više od nas ostalih o tome kada biti transparentni jer je više očiju uprto u njih. Svaki put kad su ranjivi (ili nisu ranjivi), njihovi podređeni promatraju i analiziraju njihove riječi i postupke tražeći dublje značenje. Dakle, kada dijeljenje postaje prekomjerno dijeljenje? Način za pronalaženje ravnoteže jeste biti selektivno ranjiv – odnosno otvoriti se svom timu dok i dalje dajete prioritet njihovim granicama, kao i svojima.

Ovaj problem se često pojavljuje kada postoje nove inicijative ili promjene u organizaciji. Obično se nadređeni pitaju koliko bi vlastitih briga trebali otkriti dok svoj tim vode izazovnim ili nepoznatim putem. Najbolji lideri su iskreni o tome kako se osjećaju dok istovremeno predstavljaju jasan put prema naprijed.

U nastavku je nekoliko savjeta koji će vam pomoći u tome:

Prepoznajte problem.

Najbolji lideri mogu pritisnuti gumb za pauzu kada postanu emocionalni. Umjesto da odmah djelujete, zapitajte se: “Što točno osjećam? Zašto? Koja je potreba iza ove emocije?” Na primjer, prosječna menadžerica može reći da je razdražljiva zbog projekta jer je opterećenje iritantno, ali sjajan menadžer će uzeti vremena da razmisli o toj emociji. Čineći to, mogla bi shvatiti da je temeljni uzrok njezine razdražljivosti tjeskoba oko ispunjavanja roka.

Upravljajte svojim emocijama.

Nakon što prepoznate svoje osjećaje, morate znati kako njima upravljati. Ovo je jednako važno kao i upravljanje vašim podređenima. Ono što smatrate trenutnim lošim raspoloženjem može nekome pokvariti dan. Reaktivni, ljuti menadžeri su štetni, demoralizirajući i glavni su razlog zašto ljudi napuštaju posao. Istraživanja pokazuju da su zaposlenici suočeni s ljutitim menadžerom manje voljni vrijedno raditi – pogotovo ako ne razumiju odakle dolazi ljutnja. Ali kada menadžeri kontroliraju svoje riječi i govor tijela tijekom napetih situacija, razina stresa u njihovim podređenima značajno pada. “Važan dio toga da budete lider je razumijevanje koliku težinu ljudi oko vas mogu podnijeti”, rekao je Laszlo Bock, osnivač i glavni izvršni direktor Humua i bivši voditelj ljudskih resursa u Googleu. “Ne možete svoje zaposlenike opteretiti s više nego što mogu podnijeti ili očekivati da će vas stalno pokrivati.”

Obratite pažnju na svoje osjećaje, a da ne postanete emocionalno propustljivi.

Često smo lošiji u skrivanju svojih osjećaja nego što mislimo. Ako ste frustrirani ili uzrujani, vaši zaposlenici će najvjerojatnije primijetiti vaše loše raspoloženje i mogli bi pretpostaviti da su oni odgovorni za to.

Ideja da nikada nećete imati loš dan kao šef ne pije vode. Najbolje što možete učiniti je suočiti se s tim. Recite svom timu: ‘Imam loš dan i dajem sve od sebe da se ne iskaljujem na vama. Ali ako vam se čini da imam loš dan, imam. Ali nemam loš dan zbog vas. Zadnje što želim je da moj loš dan učini vaš dan još gorim.

Kim Scott, autorica Radical Candor.

Ne morate ići u više detalja, ali priznavanje svojih osjećaja pomaže vam da izbjegnete stvaranje nepotrebne tjeskobe među svojim podređenima.

Omogućite put naprijed.

Kada se uhvatite u koštac s izazovnim projektom, vježbajte kako ćete podijeliti svoje emocije sa svojim timom i pobrinite se da to radite namjenski. Prebacivanje svojih osjećaja na njih na reaktivan ili nepromišljen način ostavlja puno prostora za pogrešno tumačenje. Nastojte biti realni, ali optimistični. Dobra formula koju treba slijediti je: “Zbog ______, osjećam se _____ i _____. Ali evo što planiram sljedeće učiniti kako bih to poboljšao: _________. A evo je ono što trebam od tebe: _______. Što ti trebaš od mene?” To će vam pomoći da riješite svoju tjeskobu bez projiciranja negativnih emocija na svoj tim. “To je obećanje da ćemo raditi na pronalaženju rješenja usprkos emocijama”, kaže Jerry Colonna, bivši rizični kapitalist i trener, poznat i kao “Šaptač CEO-u”.

Izbjegavajte dijeliti previše.

Općenito, dobro pravilo za utvrđivanje hoćete li prekomjerno dijeliti jest da se zapitate: “Kako bih se ja osjećao da mi moj nadređeni to kaže?” Ako je to nešto za što biste bili zahvalni da čujete, velika je vjerojatnost da će vaši podređeni imati sličan dojam. Ako je to nešto zbog čega ćete zastati, budite oprezni. Preispitajte svoje namjere. Dijelite li iz perspektive autentičnosti ili pokušavate izmisliti vezu s drugima? Ponekad pretjerano dijelimo osobna iskustva samo da bismo se osjećali bliski s nekim. Ali često to nije niti korisno niti učinkovito.

Osjetite atmosferu.

Ako mislite da bi članovi vašeg tima mogli biti zabrinuti zbog projekta, u redu je iznijeti osjećaje kako bi im pomogli da se osjećaju manje izolirano. Na primjer, ako su svi dugo radili kako bi ispunili nadolazeći rok, mogli biste reći nešto poput: “Danas se osjećam malo umorno, ali zahvalan sam na tome koliko smo dobro surađivali i na tome što smo spremili i što ćemo poslati klijentu. Ponudu je to na koju svi možemo biti ponosni.” Opet, uvijek pokušajte upariti realizam s optimizmom i podijelite osjećaje kada vidite da će to biti od pomoći drugima.

***

Nije lako pronaći pravu ravnotežu između dijeljenja i prekomjernog dijeljenja. Ali uz praksu se može. Kao lideru, vaš je posao razumjeti moćnu ulogu koju igraju vaše emocije i iskoristiti ih na načine koji će pomoći vašem timu da uspije.

Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno