Subota, 8 studenoga, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Nastavlja se pad prodaje Tesle u Europi

Pad prodaje Tesle u Europi nastavio se i u listopadu, kada je američki proizvođač električnih vozila zabilježio nove oštre minuse na više velikih tržišta. Iako je Tesla ranije u godini imala kratka razdoblja rasta prodaje, konkurencija i zastarjela ponuda modela sada jasno utječu na rezultate.

Veliki pad prodaje na ključnim europskim tržištima

Registracije novih Teslinih vozila u listopadu su drastično pale. U Švedskoj je pad iznosio 89%, u Danskoj 86%, u Norveškoj 50%, a u Nizozemskoj 48%. U Španjolskoj je pad bio 31%.

Istovremeno, ukupno tržište električnih i hibridnih vozila u tim državama poraslo je za 119%. To znači da Tesla gubi tržišni udio, dok konkurencija širi ponudu.

Razlog je jača konkurencija i zastarjela ponuda modela

Stručnjaci ističu da Tesla trenutno nema dovoljno osvježenu ponudu. Dok tradicionalni proizvođači i kineski električni brendovi agresivno lansiraju nove modele, Teslini modeli sve više djeluju zastarjelo.

Ginny Buckley iz Electrifying.com navodi: „Kupci danas imaju veći izbor nego ikad prije. Tesla više nema tržište samo za sebe.“

Kineski brendovi preuzimaju dio tržišta

U Danskoj su Teslu pretekli brendovi kao što su BYD, Xpeng i Zeekr. U Španjolskoj je prodaja kineskog MG-a (3.725 vozila) bila više od deset puta veća od prodaje Tesle (393 vozila). U Švedskoj je Tesla prodala samo 133 vozila u listopadu, manje čak i od Porschea koji je prodao 172.

Problem dodatno pojačava politička kontroverza Elona Muska

Analitičari napominju da dio kupaca izbjegava brend zbog javnih političkih nastupa Elona Muska, uključujući potporu Donaldu Trumpu i europskim strankama krajnje desnice. To posebno utječe na tržišta gdje su birači politički osjetljivi.

Ukupni rezultati za godinu pokazuju nastavak trenda

Od siječnja do listopada, pad prodaje Tesle u Europi iznosio je 28,5% u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
U Europskoj uniji, pad je čak 39%.

Pad prodaje Tesle u Europi ukazuje na potrebu obnove ponude

Pad prodaje Tesle u Europi jasno pokazuje da kupci traže novije modele, raznolikost i konkurentnije cijene, pišu Financije. Kako kineski i europski brendovi ubrzavaju razvoj električnih vozila, Tesla će morati osvježiti ponudu i prilagoditi se tržištu ako želi zadržati vodeću ulogu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno