Utorak, 3 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

3 načina da izgradite utjecaj na novome poslu

Prilikom preuzimanja vodeće uloge u novoj kompaniji ili promaknuća u menadžment, mnogi od nas se pitaju: Kako mogu započeti, kako dodati vrijednost i kako biti prepoznat?

Prvi zadatak često je pokazati svoje sposobnosti osiguravanjem brze, rane pobjede. Želite se dokazati, postići rezultate i pokazati svom poslodavcu da je napravio pravi izbor ulaganjem u vaš rast.

Međutim, dok neumorno težite uspjehu, lako je postati pretjerano usredotočen na ishod i zaboraviti na izgradnju važnih odnosa s timom i kolegama. To može imati negativne posljedice na vas kao lidera, što rezultira spaljenim mostovima, prezaposlenim ljudima i lošim moralnim stanjem. Osim toga, neuspjeh u izgradnji jakih odnosa s kolegama, s onima koji su vam direktno podređeni i s višim menadžmentom može umanjiti vašu sposobnost da utječete na njih, što je ključno za dobro obavljanje vašeg novog posla.

Jedna od prvih lekcija kada postanete lider ili menadžer je spoznaja da ste sada dio nečeg većeg. Većina vaših uspjeha oslikat će se kroz uspjehe drugih. Vaš je posao osigurati da vaše kolege budu dovoljno inspirirane da rade na vašoj viziji i dobro rade svoj posao pod vašim vodstvom. Ali da biste to postigli, morate imati utjecaj ili moć da potaknete ili motivirate ljude da slijede vaše vodstvo, podržavaju vaše ideje i daju prioritet projektima do kojih vam je stalo i za koje ste odgovorni.

Moguće je usredotočiti se i na rezultate i na odnose – zapravo, najbolji lideri uspijevaju učiniti oboje piše HBR. Evo kako.

Započnite s izgradnjom povjerenja.

Prije nego što počnete voditi ljude, morate uspostaviti veze s njima. Ovo počinje izgradnjom temelja povjerenja. Činjenica da ste izabrani za vodeću poziciju dokaz je povjerenja koje kompanija ima u vaše sposobnosti kao profesionalca koji može obaviti stvari.

Ali u upravljačkoj ulozi, vi ste manje činitelj, a više pomažete drugima da uspiju. Kao takav, morate ostvariti drugačiji tip vodstva. Vaši izravni podređeni, kolege i ostali moraju vjerovati vašoj autentičnosti, vašoj sposobnosti da ih osnažite i vašoj empatiji kao nekome tko brine o njima, njihovom rastu i rastu kompanije. Tek tada će oni koje vodite biti otvoreni vašem utjecaju. Tek tada će drugi lideri u kompaniji jednako vjerovati vašoj viziji.

Izgradite povjerenje

Što možete učiniti

Kao novi lider, trebali biste dati prioritet susretima jedan na jedan sa svakim od svojih izravnih podređenih i svojih kolega. Iskoristite ovo vrijeme da ih upoznate i postavite pitanja poput: Kako za vas izgleda uspjeh? Po čemu želite biti poznati? Kako mjerite napredak? Njihovi odgovori pomoći će vam da bolje razumijete njihove motive, težnje i ciljeve.

Tijekom ovih sastanaka također biste trebali biti jasni u pogledu vlastitih ciljeva i očekivanja kako bi vaši izravni podređeni razumjeli kako izgleda uspjeh u njihovim ulogama. Kako se oni uklapaju u veće ciljeve kompanije? Trebali biste im dati putokaz za to. Također ih svakako pitajte: Imate li što vam je potrebno za postizanje svojih ciljeva? Kako mogu pomoći? Moraju znati da se brinete za njih, poštujete ​​njihov doprinos i da će biti priznat njihov dobro obavljen posao.

Sličan savjet vrijedi i za sastanke s višim dioničarima unutar vaše organizacije. Pripremite sažetu viziju kako izgleda uspjeh za projekte ili inicijative u kojima tražite od drugih ljudi da sudjeluju. Kada predstavljate drugima, budite jasni u pogledu svojih planova, kao i o tome kakve su vaše težnje kao menadžera. Na primjer, možete reći: Moja vizija ovog projekta je jednostavna. Trebali bismo nastojati:

  • Isporučiti, na vrijeme i unutar proračuna, ispunjavajući ciljeve koje smo identificirali tijekom početka.
  • Biti usredotočeni na kupca i uspostaviti novi pristup testiranju i učenju koji će nam omogućiti da se okrenemo prema potrebi.
  • Razviiti našu sposobnost prilagođavanja promjenjivom okruženju.

Svakako pitajte ove više rukovoditelje: Koji su najveći rizici i prilike koje vidite? Koje preporuke ili savjet imate za mene? Ima li još nešto što mi možda nedostaje? Traženje savjeta i dijeljenje ove razine ranjivosti pomoći će vam da zaradite njihovo poštovanje. Moraju znati da cijenite njihovo stručno mišljenje, da brinete o njihovim interesima i da će podijeliti uspjeh. S ovim pomakom povećava se njihova razina povjerenja, a tako i vaš utjecaj kao lidera.

Budite otvoreni da se utječe na vas.

Ljudi na svim razinama žele znati da su relevantni. Ništa ne šalje jači signal od osobe koja je otvorena za slušanje i učenje iz perspektive i mišljenja drugih. Čest komentar koji možemo čuti jeste: “Ako radim s nekim kome je stalo do onoga što imam za reći, bit ću spremniji izraziti svoje mišljenje”. Žele surađivati s liderom koji razmišljanja o rastu.

Da biste stvorili angažirani tim koji želi podijeliti svoje mišljenje, prvo morate upravljati sobom. Kao lider, vaša se uloga pomaknula s osobe koja rješava probleme na osobu koja ima utjecaja. Više ne morate imati sve odgovore, vaš je posao omogućiti i osnažiti druge da rješavaju probleme.

Što možete učiniti

Slušajte više nego što govorite, posebno kada se upuštate u potencijalno teške razgovore. Da biste bili prisutniji tijekom sastanaka, stavite telefon na nečujni način rada i potpuno se usredotočite na osobu s kojom razgovarate. Postavite pojašnjavajuća pitanja poput: Što mislite o ovom pristupu? Postoji li drugi način da se to učini? Izbjegavajte korištenje izjava s “Ali” (“…ali nisam siguran kako to utječe na xyz”), jer to negira ono što je rečeno. Umjesto toga, formulirajte svoju zabrinutost kao pitanje poput “Jeste li uzeli u obzir utjecaj xyz?” ili “Kako biste povećali to rješenje?”

Također je važno znati da ne morate imati posljednju riječ o svemu. Težnja za brzom pobjedom mogla bi vas navesti da sami donesete mnoge odluke. Međutim, stvaranje kulture koja omogućuje vašem timu da izrazi svoje ideje i predloži prijedloge dovest će do boljih rješenja. Traženje mišljenja svog tima, otvorenost za druge alternative i slušanje kako biste razumjeli i proširili svoju perspektivu šalje pravi signal liderstva. Omogućuje drugima da se osjećaju cijenjenima i angažiranima, čime se povećava vaš utjecaj i učinkovitost kao lidera.

Prilagodite svoju poruku svojoj publici.

Da biste uvjerili ljude i utjecali na njih, morate osvojiti i srca i umove. Način na koji komunicirate sa svojim timom ključan je za postizanje oboje. Većina nas ima preferiranu metodu komunikacije koja je specifična za naš stil i nastoji favorizirati ili srce (poput pričanja priče kako biste izrazili svoje mišljenje) ili um (poput pružanja puno dokaza koji potkrepljuju tvrdnju). Ali morate izraditi poruku imajući na umu svoju publiku kako biste odgovorili na njihove specifične potrebe i osigurali da čuju ono što pokušavate reći.

Prečesto smo viđali ljude koji se usredotočuju na sadržaj koji dijele, a ne na način na koji ga isporučuju. Stvarnost je da nisu svi motivirani samo dobronamjernim porukama ili samim podacima.

Prilagodite svoju poruku svojoj publici

Što možete učiniti

Kada upoznajete svog novog šefa, menadžerski tim ili izravne podređene, pitajte ih: “Što vam je najvažnije?” ili “Kako po tebi izgleda dobro?” Shvatite njihov stil komunikacije, njihova ponašanja i vrijednosti iza tih ponašanja. Možete započeti pitanjem: Što vas pokreće? Što vas inspirira? Na što ste najviše ponosni? Kada shvatite njihove motive, možete prilagoditi i povezati svoju poruku s tim motivima, a vaš će se utjecaj znatno povećati.

Na primjer, ako vaš šef ima reputaciju pripovjedača i mislioca velikih ideja, možda će prvo htjeti čuti o inovativnim idejama i pristupima koji prije nisu bili napravljeni. Svoju poruku trebali biste izraditi kao priču koja naglašava rješenje i sveobuhvatni strateški utjecaj koji će ono imati na poslovanje. I dalje biste trebali pokrivati ​​ažuriranja o financijskom učinku i taktičkom izvođenju projekta koji postavljate kako biste im dali povjerenje da je sve na pravom putu. Ali stavite se u kožu svog šefa i zapitajte se: Postoji li novi kreativan način za rješavanje ovog problema? Koja je velika ideja ili priča iza ovog procesa?

Pritisak da se ostvari utjecaj i izvrstan prvi dojam isporukom rezultata i brzih pobjeda neće nestati. Međutim, pristup koji ste postavili za postizanje ovih pobjeda trebao bi se prebaciti na ljude s kojima radite. Izgradnja odnosa i učenje kako utjecati prema dole, bočno i prema gore ključno je za vaš uspjeh u karijeri. To će vas staviti na put održivog učinka, dok će se oni koji budu u interakciji s vama osjećati da imaju povjerenje, da su uključeni, povezani i angažirani.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno