Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

4 potpuno bezopasna načina da kažete “ne” na poslu

Ponekad je jedino ispravno na poslu reći “da”. Da tom novom projektu, da većoj odgovornosti i da tom promaknuću kojemu ste se nadali.

Ali nekada morate odbiti. Ne, previše ste zauzeti. Ne, niste zainteresirani. Ne, ne želite raditi do kasno u noć. Naravno, način na koji ćete formulirati svoj odgovor čini veliku razliku. “Ne, ta ideja je sranje” sasvim je drugačije od “Ne, želio bih imati drugačiji pristup.”

Imajući to na umu, evo četiri vrste ljudi s kojima se susrećete na poslu a kojima ponekad morate reći “ne” – i diplomatskih načina da to učinite.

1. Šefu

Vaš nadređeni pita možete li preuzeti još malo posla, ali stvar je u tome što – ne možete. Zaokupljeni ste drugim projektima i volite večerati prije 21 sat (u stanu, ne za radnim stolom).

Može biti pomalo zastrašujuće odbiti kad šef od vas traži da nešto učinite. Preskočite jednostavno, “ne” ili neugodno, pasivno agresivno, “Pa, umm, vidiš da bih, samo ste mi dodijelili toliko posla u posljednja dva tjedna da sam zauzet radeći na svemu što ste tražili, pa ja, uhh, mislim da ne mogu.”

Umjesto toga, pokušajte: “Puno vam hvala što mislite na mene u ovom slučaju, ali planirao sam ovaj tjedan provesti radeći na [naziv drugih projekata].”

Ovaj pristup funkcionira iz nekoliko razloga. Prvo, laska vam što je vaš šef mislio na vas (uostalom, želite biti na prvom mjestu kad se pojave novi, uzbudljivi projekti!). Drugo, ako vaš šef zna da je ovaj novi zadatak važniji, onda će i sam reći: “Odgurnimo te druge projekte u drugi plan”. Pobrinite se da ste na istoj stranici što se tiče prioriteta.

Članak: Kako (i kada) šefu reći ne

2. Kolegi

Vaša kolegica s posla moli vas da joj pomognete oko projekta za koji ste vrlo malo stručni (ili niste uopće zainteresirani). Sada, ako imate vremena, razmislite o pomoći u svakom slučaju, jer ćete ojačati svoj odnos s kolegicom i smatrat će vas osobom koja je voljna uskočiti i pomoći.

Ali ako namjeravate odbiti, samo pazite da preskočite lažnu ispriku o tome kako biste pomogli samo da niste toliko opterećeni. Ako to kažete, ali zatim prihvatite druge nove projekte, ona će znati da ste bili nezainteresirani (i lagali).

Umjesto toga pokušajte nešto bliže pravom razlogu. To izgleda ovako: “Cijenim što si me pitala. To zvuči kao uzbudljiva inicijativa. Nažalost, loš sam s društvenim mrežama: imam stranicu na Twitteru koju nikad ne koristim i ne mogu ni razumjeti tu temu, pa se bojim da ne bih bio od velike pomoći.”

3. Zaposlenicima

Da, želite potaknuti brainstorming i volite kada vam zaposlenici dolaze s novim idejama. Međutim, ponekad već imate jasan plan na umu, a ono što biste stvarno željeli je da ga vaši zaposlenici izvrše i slijede.

Naravno, sebičan odgovor tipa: “Ne, radit ćemo to na moj način” nikada nikoga ne stavlja u utrku za šefa godine.

Umjesto toga, želite da vaša poruka bude da je ovo projekt u kojem je jako važno da svi točno slijede plan. iako općenito cijenite doprinos zaposlenika. Iako općenito cijenite doprinos zaposlenika. Zapamtite: kako ne bi zvučalo da ste tvrdoglavi, uvijek želite ponuditi “zašto” uz svoje “ne”.

Pokušajte ovo: “Hvala što si podijelio te prijedloge, Marko. Ali ako želimo ostvariti rok za ovaj određeni projekt moramo slijediti upute točno onako kako su navedene. Dobili smo odobrenje za ovaj plan, a bilo kakve promjene mogle bi nas vratiti unatrag. Kao i uvijek, javite mi ako nešto nije jasno ili ako imate pitanja.”

4. Klijentu

OK, ovo je posebno nezgodno. Ne želite ispasti nadmeni prema nekome tko je vaš “gazda”. Naravno, zaposlio vas je jer znate što radite; ali budući da vas plaća, ima pravo glasa u sveukupnom smjeru vašeg rada.

Ponekad želite odgovoriti poput lika u filmu koji drži monolog podsjećajući klijenta da ga je angažirao upravo zato što je briljantan, i da je najbolje što može učiniti pustiti ga da radi svoj posao. U filmovima se klijent uglavnom složi i odstupi. Međutim, u stvarnom životu, to obično ne ispadne na isti način.

Umjesto toga, prva stvar koju biste trebali učiniti je dopustiti klijentu da s vama u potpunosti podijeli svoje misli i ideje. Možda ćete doći u iskušenje da ga prekinete čim krene s idejom za koju znate da bi bila nepopularna ili neizvodljiva. Ali ako ga tu zaustavite, mislit će da možda njegovu ideju uopće nećete shvatiti. Dok govori, slušajte ključne nedoumice koje spominje ili ključne probleme koje misli da će njegov novi pristup riješiti.

Zatim, kada odgovorite sa svojim planom, naglasite kako se bavite istim problemima (za razliku od toga kako odbijate njegov plan). To bi trebalo glasiti ovako: “Razumijem vašu zabrinutost oko novog slogana koji smo predložili. Međutim, bojim se da je onaj koji vi predlažete vrlo sličan konkurenciji, a znam da je jedan od vaših glavnih ciljeva istaknuti se. Mogu li vas provesti kroz to kako smo došli do ovog prijedloga i dati vam neke druge prijedloge koje biste mogli razmotriti?”

***

Nitko ne želi biti poznati kao osoba koja uvijek odbija zadatke. Zato što će ljudi nakon nekog vremena prestati tražiti stvari od vas (a to uključuje i one potencijalno interesantne). Stoga pokušajte biti poznati po obzirnom načinu na koji se izražavate — čak i u teškim razgovorima.

Članak: Kako reći ne onda kada vam zadaju previše posla i nerealne rokove

Izvor: The Muse; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno