Sudjelujete na online sastanku ili sjedite za okruglim stolom u dvorani za sastanke. Voditelj sastanka zamoli svakog sudionika da se ukratko predstavi. Odjednom, vaš mozak počinje grozničavo raditi. Što da kažem o sebi?
Počinjete razmišljati o nekoj sličnoj situaciji u prošlosti kada to nije prošlo uspješno – možda u tom trenutku niste znali što reći, zaboravili ste spomenuti nešto važno, ili ste, pak, predugo govorili. Tada ste shvatili da uopće niste slušali što drugi govore. Da je nakon predstavljanja bio kviz u kojem biste trebali ponoviti imena sudionika, ne biste osvojili previše bodova.
Stres povezan sa samopredstavljanjem čest je, a razlozi zbog kojih se pojavljuje nisu zanemarivi. Oči i uši svih usmjerene su prema vama. Lako je “zabrljati”. S druge strane, predstavljanje samoga sebe najdirektniji je način jačanja osobnog brenda. I ne mora biti teško.
Tajna je u korištenju jednostavnoga okvira: sadašnjost, prošlost i budućnost.
Sadašnjost
Započnite s rečenicom u sadašnjem vremenu:
Bok, ja sam Ashley i softverski sam inženjer. Moj trenutni fokus je optimiziranje korisničkog iskustva.
Drago mi je da vas sve vidim. Zovem se Michael, ja sam kreativni direktor. Radim u uredu u Brooklynu.
Naravno, ono što dijelite, ovisit će o situaciji i publici. Ako niste sigurni što podijeliti, ime i radno mjesto bit će dovoljni za početak. Ako vidite da postoji prostor za šire predstavljanje, možete spomenuti projekt na kojem trenutno radite, svoja stručna znanja i mjesto u kojem radite.
Prošlost
Drugi dio vašega predstavljanja odnosit će se na prošlost. Ovdje možete dodati nekoliko podataka koji će ljudima pružiti relevantne detalje o vašem dosadašnjem radu. To je ujedno i vaša prilika da ojačate kredibilitet. Navedite svoje obrazovanje i certifikate, druge preporuke, prošle projekte, poslodavce i uspjehe.
Informatičar sam. Prije nego što sam se pridružio ovom timu, koristio sam big data tehnologiju s ciljem unaprjeđenja potreba klijenata u zdravstvenoj industriji.
U tvrtki sam osam godina. Donedavno sam radio u XY kompaniji, a naša prošlogodišnja kampanja osvojila je prestižnu Webby nagradu.
Budućnost
Treći i posljednji dio ovog okvira usmjeren je na budućnost. Ovo je vaša prilika da pokažete entuzijazam za ono što je pred vama. Ako ste na razgovoru za posao, možete podijeliti svoje oduševljenje poslovnim prilikama u tvrtki. Ako ste na sastanku, izrazite interes za temu sastanka. Ako započinjete projekt s novim timom, pokažite svoje uzbuđenje i ukratko iznesite svoje ciljeve vezane uz projekt.
Čast mi je što sam ovdje. Ovaj projekt velika je prilika za sve nas.
Uzbuđen sam što ću raditi sa svima vama i što ćemo zajednički rješavati velike izazove naših klijenata!
To je sve što vam je potrebno za predstavljanje. Sadašnjost, prošlost i budućnost. Elokventno i učinkovito. Korištenjem ovoga pristupa, ne samo da ćete se bolje predstaviti, već ćete moći pažljivije slušati predstavljanja drugih, umjesto da pretjerano razmišljate što ćete vi reći. Osim toga, vaše predstavljanje i entuzijazam olakšat će i osobama nakon vas da se i same bolje predstave.
Sljedeći put kada budete na sastanku i netko kaže: “Idemo se predstaviti.”, znate što trebate činiti. Krenite polako, duboko udahnite i sjetite se: “Sadašnjost, prošlost i budućnost.” Zatim se nasmiješite i slušajte prisutne dok ne dođe red na vas. Možete vi to!
Izvor: hbr.org.