Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Ekskluzivno na financa.ba: kako je KFC došao u BiH

Zanimljivu priču o nastanku branda KFC kroz slikoviti vremeplov smo upoznali na bosanskohercegovačkoj internet stranici ovog svjetski poznatog lanca brze hrane. Herald Sanders je otvorio prvi restoran 1930. godine gdje je prodavao poznatu južnoameričku piletinu.

KFC je kratica za Kentucky Fried Chicken, a prva franšiza restorana je otvorena 1952. godine u Salk Lake City-ju.  Zanimljivo, 70 godina nakon prve franšize, KFC je došao u Bosnu i Hercegovinu, odnosno u grad Sarajevo. Motivirani zanimljivom pričom, ali i najavom otvaranja KFC-a u Mostaru, zamoli smo gospodina Mehmeda Pozderca, direktora kompanije Tastra koja je ekskluzivni nositelj franšize za KFC i jednog od „krivaca“ za dolazak KFC-a u BiH, da nam ispriča kako je došlo do ideje.

Mehmede, možete li nam ispričati odakle uopće ideja za KFC?

Naravno, bit će mi zadovoljstvo s vama podijeliti doživljaje s poslovne strane dovođenja velikog branda poput KFC-a na naše tržište. Uspješna biznis ideja uvijek kreće od detaljne analize potreba tržišta. Moj karijerni put je bio takav da sam radio, djelovao i boravio kako u Bosni i Hercegovini, tako i vrlo često izvan nje. Moja interna želja je bila da Bosna i Hercegovina bude dio svjetske priče što i uspijevamo u Tastra d.o.o, čiji sam jedan od osnivača. Prepoznatljivost franšiznog poslovanja širom svijeta, potrebno je bilo ponuditi građanima i posjetiteljima Bosne i Hercegovine. To je bila putanja ideje otvaranja američkog lanca restorana – Kentucky Fried Chicken (KFC), prvo u glavnom gradu BiH, a onda i planiranog širenja.

Nakon što je uspostavljen kontakt, te dogovorena suradnja, koliko je trajao proces pripreme otvaranja prvog restorana u sarajevskom SCC 15.08.2022.? Što se moglo naučiti u procesu?

Od samog otvaranja KFC restorana u BiH, proces je trajao poprilično dugo obzirom na sve segmente pokretanja uspješnog franšiznog poslovanja. Fokusirat ćemo se od trenutka uspostavljanja kontakta sa vlasnicima licence do otvaranja vrata prvog KFC restorana, a navedeni proces je trajao 2 godine. U skladu sa zahtjevnim franšiznim smjernicama upravljanja, morala se uspostaviti organizacija koja će ispunjavati svoje obaveze iz franšiznog ugovora kroz marketing, ljudske resurse, financije, nabave, sigurnosti i kvalitete hrane te mnoge druge strukturne nivoe. Svaki segment mora biti usklađen sa zahtjevnim frašiznim standardima KFC, naročito jer se radi o hrani, odnosno u ovom slučaju svježe spremljenoj i specifično pripremljenoj piletini.

Svi znamo da sam brand potječe iz SAD-a, međutim je li hrana koju jedemo proizvedena u BiH? Može li se reći da jedemo BH piletinu, po američkom receptu?

Usprkos visokim standardima certifikacije i dugim procesima odobrenja izvora nabavljanja od strane nadležne kompanije za praćenje poslovanja franšiznog partnera, uspjeli smo uključiti domaće kompanije. Domaće kompanije imaju mogućnosti kooperiranja unutar potreba restorana, ali je potrebno ispunit vrlo zahtjevne standarde. Primjer, na koji smo izuzetno ponosni, je uspješno uvođenje domaćeg proizvođača piletine jer je proces certifikacije bh. kompanije trajao skoro godinu dana kako bi se ispunili svi franšizni zahtjevi. Ponosni smo što piletina KFC Bosna i Hercegovina odgovara svim zahtjevima Halal standarda. Također, piletina koju koristimo nije mljevena već se koriste isključivo najbolji dijelovi ovog bijelog mesa što KFC upravo odvaja od njegove konkurencije. KFC je restoran sa brzom uslugom, a ne brzom hranom.

Tako da, ponosno možemo reći da jedemo bh. piletinu po američkom receptu što uključuje 11 začina, a začini su ujedno i tajna ukusne, specifično hrskave KFC piletine.

Mehmed Pozderac
Mehmed Pozderac

Legenda kaže da KFC piletinu ukusnom i specifičnom čini 11 začina koje je smislio osnivač Herald Sanders. Jesu li oni zaista i danas sastavni dio recepata? Možete li nam bar malo otkriti o kakvim se sastojcima radi?

To nije urbana legenda, već to jeste ono što KFC piletinu razlikuje od drugih ponuđača. Poznatih „11 herbs“ je osmislio pukovnik Sanders, a oni se i dan danas koriste te KFC okus hrane se promovira pod poznatim sloganom „Original recipe“. Ljubitelji pržene piletine su desetljećima pokušavali otkriti tajnu, ali nisu uspjeli doći do prepoznatljivog okusa pukovnikovog tajnog recepta. Kako bi tajna ostala sočna, treba ostati tajna.

Kako je KFC prihvaćen u Sarajevu. Kakvi su komentari klijenata? Je li konkurentan KFC menu pored domaće pite i(li) Sarajevskog ćevapa?

Ne smatramo da je KFC konkurencija domaćim pitama, ćevapima ili općenito poznatoj bh. kuhinji niti je ona konkurentna hrskavoj Kentucky piletini. Sjedište naše kompanije je u Sarajevu te djelujemo i radimo u Sarajevu što za sobom povlači mnoge beneficije za domaće stanovništvo. Vizija je da BiH treba ponuditi dom svim svjetski priznatim kvalitetnim brandovima i vođeni smo isključivo njom.

Dobra ponuda, ukusna i sočna piletina, KFC je prihvaćen baš kao i što smo pretpostavili. Svakodnevno brojimo veliku posjetu u našim restoranima, a povratna informacija nam mnogo pomaže da svakodnevno poboljšamo našu ponudu ka KFC ljubiteljima.

Nakon prvog restorana otvorenog u SCC, otvoren je i drugi restoran i drive in, također u Sarajevu. Vaši ukusni proizvodi se od 15.12.2022. mogu kušati ispred Bingo City Centra. Kakvi su daljnji planovi za širenje? Mogu li stanovnici drugih gradova očekivati da će u skorije vrijeme moći probati Vaše ukusne menije?

Dosadašnji pokazatelji su nam bili samo potvrda da naši planovi trebaju preći u fazu realizacije. Želja nam je ponuditi što većem broju bh. građana priliku da uživaju u svjetski poznatoj okusu piletine, a za sada možemo reći da će ovo ljeto biti Finger licking good!

Koji su glavni izazovi za širenje franšize u Bosni i Hercegovini? Mnogi se žale da ne mogu naći odgovarajuću radnu snagu? Jeste li se vi susreli sa sličnim izazovom koji bi mogao predstavljati problem za širenje?

Izazovi uvijek postoje, ali adekvatno planiranje pomaže da se na vrijeme prepoznaju izazovi i ponude odgovarajuća rješenja za iste. Praksa za rad u KFC-u jeste što svaki zaposlenik prođe kroz standardizirani trening. Kontinuirano ulažemo u edukaciju naših zaposlenika. Obuka i interno napredovanje je ono što KFC razlikuje od drugih ugostiteljskih objekata. To direktno utječe na činjenicu da nam se sve veći broj ljudi želi pridružiti. Već imamo primjer kolege koji je kontinuirano napredovao, te je sa pozicije asistenta upravnika restorana došao do menadžerske pozicije unutar tima za nabavu, a na tržištu smo prisutni kraće od 1 godine.

KFC drive-thru je ujedno i najveći trening centar u Jugoistočnoj Europi za rad u KFC restoranima. To znači da će se na lokaciji pružati obuka svih budućih kadrova za nove restorane unutar BiH i regije. Uvijek pronađemo mjesto za osobe koje su željne učenja, napredovanja i žele biti dio svjetske priče. Ovim putem pozivamo sve zainteresirane da nas kontaktiraju i doznaju više informacija.

Autor: financa.ba
Obvezno navesti izravni link na članak prilikom preuzimanja.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno