Predviđa se da će globalna maloprodajna potrošnja preko chatbota dosegnuti 12 milijardi dolara 2023. godine. Porasti će na 72 milijarde dolara do 2028., prema Juniper Researchu. Povećavajući se za 470 posto tijekom 5 godina. Veliki dio ovog rasta bit će potaknut pojavom isplativih modela otvorenog jezika, ponajprije ChatGPT-a, u regijama kao što su Sjeverna Amerika i Europa.
Izvješće predviđa da će razvoj modela otvorenog jezika postati ključni pokretač rasta potrošnje u maloprodaji među malim i srednjim trgovcima koji ranije nisu mogli ulagati u chatbotove. “Chatbotovi su kroz povijest bili niski prioritet za višekanalne strategije zbog visokih troškova obuke algoritama temeljenih na umjetnoj inteligenciji.
ChatGPT je značajno poremetio trend
ChatGPT je značajno poremetio ovaj trend; smanjenje troškova implementacije chatbota za manje trgovce,” rekao je autor istraživanja Frederick Savage.
Osim toga, izvješće predviđa da će Azija i Pacifik činiti 85 posto globalne maloprodajne potrošnje preko chatbota. Unatoč tome što predstavlja samo 53 posto globalne populacije. Aplikacije za razmjenu poruka, uključujući WeChat, LINE i Kakao, izgradile su snažna partnerstva sa širokim nizom online trgovaca. To je rezultiralo visokom razinom povjerenja u chatbotove kao maloprodajni kanal.
Međutim, izvješće predviđa da će izdavanje modela otvorenog jezika potaknuti rast izvan azijsko-pacifičke regije. Predviđa se da će se do 2028. 66 posto potrošnje moći pripisati regiji, budući da online trgovci na malo u drugim područjima, poput Sjeverne Amerike i Europe, implementiraju chatbotove u maloprodajne aktivnosti. Kako bi se maksimizirao ovaj rast izvan azijsko-pacifičke regije, izvješće potiče prodavače da ciljaju na online trgovce u ove dvije regije.
Izvor: ICT Business