Njemački sinonim za zdrave sandale se sprema i na Wall Street. Novi vlasnik je platio milijarde za tu kompaniju. Uvjeren je kako čitav životni stil vezan uz taj proizvod vrijedi još mnogo više. Same po sebi, to su tek sandale od pluta s kožnatim uloškom i dva remena. Obiteljska tvrtka Birkenstock je osnovana još daleke 1774. godine. Kad je riječ o tim sandalama, ostale su iste već desetljećima. Jer moda se mijenja, sandale Birkenstock ostaju na nogama.
Šesti naraštaj ove obitelji je 2021. tvrtku ipak konačno prodao fondu L Catterton. Investicijskoj skupini u kojoj sudjeluje i Bernard Arnault i njen konglomerat luksuznih tvrtki LVMH čije marke sežu od šampanjca Moët & Chandon i Dom Perignon. Tu je i niz modnih kuća poput Louis Vuitton, Givenchy, Céline, Kenzo, proizvođača parfema i luksuznih satova. Popis je veoma, veoma dug.
Makar Birkenstock sandale jedva pristaju uz večernju toaletu, ovaj koncern je bio spreman platiti pozamašnu cijenu za ovog njemačkog proizvođača sandala. Točan iznos nije poznat, ali se čuje da je to bilo nekih 4 milijarde eura.
No proizvođač luksuza je uvjeren kako je i marka Birkenstock čak vrednija od cijene koju je platio. Prema procjeni marketinških stručnjaka, vrijedi nekih 6 do 10 milijardi dolara. Kako bi i utržio taj novac se sprema marku Birkenstock, uoči 250. obljetnice postojanja te tvrtke, poslati i na burzu.
Birkenstock dionice samo na tržištu SAD
Detalji o emisiji dionica nisu objavljeni, ali se čuje kako će dionice biti samo na američkom tržištu. Na neki način se povijest ponavlja: jer njemačke sandale Birkenstock su tamo još u šezdesetima „otkrila” i američka „djeca cvijeća“ i ubrzo je postala uniforma hipija opsjednutih očuvanjem okoliša i „harmoniji s prirodom“ čitavog svijeta. Danas se sandale Birkenstock prodaju u preko 100 zemalja, a više nisu tek proizvod za hipije: i u filmu Barbie ih nosi i Margot Robbies – naravno, u ružičastoj boji.
Allyson Stewart-Allen iz londonske tvrtke International Marketing Partners ipak tvrdi kako su te sandale poruka onoga tko ih nosi: „To je anti-moda obuća koja kaže kako me moda ne zanima“. Doduše paradoksalno jest i da ta poruka o anti-modi i sama postane moda, ali to zapravo u modi nije neuobičajeno. Klasičan primjer modne nula-poruke su traperice i bijeli T-shirt i praktično nema osobe našeg kulturnog kruga koji to neće imati u ormaru.
Izvor: Poduzetništvo