Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Google planira početi brisati neaktivne račune

Svojevremeno, jedan od najjačih argumenata za korištenje Gmaila bio taj da bi vam Google u osnovi dao beskonačnu pohranu za vaše poruke. Zapravo nije bilo neograničeno, ali općenito je daleko više nego što bi itko ikada mogao popuniti osobnim e-mailovima.

Google je poticao korisnike da ne brišu e-poštu. Umjesto toga, možete je samo arhivirati. Znajući da je uvijek možete pronaći ako je zatrebate, bez brige da ćete ostati bez prostora za pohranu.

Tada je to bilo revolucionarno. Većina pružatelja usluga e-pošte s početka 2000-ih nudila je samo 50 ili 100 MB. Google vam je, nasuprot tome, dao 2 GB. Danas je taj broj 15 GB. Ako platite Google One, povećava se na 2 TB.

Sada Google uvodi promjenu. U biti, Google će zauvijek izbrisati vaše podatke ako ih niste koristili u posljednje dvije godine. Kažu da je promjena povezana s privatnošću, piše Inc.

Evo kako objašnjavaju promjenu u e-poruci poslanoj korisnicima:

Svaki dan Google naporno radi na zaštiti vas i vaših privatnih podataka sprječavanjem neovlaštenog pristupa vašem Google računu pomoću naše ugrađene sigurnosne zaštite. A čuvati vašu sigurnost znači imati snažnu praksu zaštite privatnosti u našim proizvodima koja smanjuje koliko dugo pohranjujemo vaše osobne datoteke i sve podatke povezane s njima. Želimo zaštititi vaše privatne podatke i spriječiti svaki neovlašteni pristup vašem računu čak i ako više ne koristite naše usluge. Stoga ažuriramo razdoblje neaktivnosti za Google račun na dvije godine za sve naše proizvode i usluge. Ova promjena počinje se uvoditi danas i primjenjivat će se na sve Google račune koji su bili neaktivni, što znači da niste bili prijavljeni ili da niste koristili račun unutar razdoblja od dvije godine. Neaktivan račun i sav sadržaj na njemu ispunjavat će uvjete za brisanje od 1. prosinca 2023.

Google je prvi put objavio svoju ažuriranu politiku još u svibnju. Ali šalju podsjetnike e-mailom kako bi bili sigurni da korisnici neće biti nepremni.

Međutim, važno je istaknuti da promjena vjerojatno neće utjecati na većinu ljudi. Google kaže da sve što trebate učiniti jeste prijaviti se na svoj račun jednom u svake dvije godine. Google također kaže da neće brisati račune povezane s YouTube videozapisima, komentarima ili račune koji su povezani s aplikacijom u Google Play trgovini. Također, neće početi brisati račune do prosinca 2023. To znači da, ako imate račun koji niste koristili u posljednje dvije godine, još uvijek imate nešto više od četiri mjeseca da se prijavite i svoj račun zadržite aktivnim.

U suštini, pravilo utječe samo na račune koji se uopće ne koriste, bilo zato što je korisnik odlučio više ne koristiti Googleove usluge ili ako je, recimo, preminuo. Također se uopće ne odnosi na poslovne ili korporativne račune.

Google fotografije

Jedina važna iznimka su Google fotografije. Morate biti prijavljeni na Google Photos najmanje jednom svake dvije godine da biste se smatrali aktivnim, bez obzira na to jeste li ispunili jedan od ostalih zahtjeva da vaš Google račun ostane aktivan. Ako to ne učinite, vaše fotografije mogu biti izbrisane. Vjerojatno je to zato što Google Photos zauzima najveći dio pohrane za većinu ljudi, a tvrtka nije zainteresirana da smjesti toliko napuštenih podataka.

Ako imate stari Google račun koji niste koristili, možda je pravo vrijeme da odlučite postoji li nešto važno što vrijedi spremiti. Google zapravo olakšava izvoz svih vaših podataka u formatu koji možete sami arhivirati ili, u mnogim slučajevima, premjestiti na drugu uslugu.

Google arhiviranje omogućuje vam odabir podataka za spremanje i daje vam opcije za jednokratno ili ponavljajuće eksportiranje. Možete čak odabrati da se uz spremanje na vaš Google disk ono što spremate skida izravno u Dropbox, Box ili na OneDrive (u slučaju da ne ostavljate svoj Google račun, već samo želite stvoriti vlastitu arhivu).

Dodatno, ovo se možda čini kao čudan potez Googlea. Razumijemo sigurnosni argument i shvaćamo zašto Google ne želi pohranjivati terabajte napuštenih fotografija, ali to je zanimljiva promjena u odnosu na tvrtku koja je u osnovi natjerala ljude da prestanu razmišljati o tome koliko smeća pohranjuju na internetu. Poanta je bila samo pohraniti sve. Čuvajte svu svoju e-poštu, napravite sigurnosnu kopiju svih svojih fotografija, pohranite sve svoje dokumente i nikad ne razmišljajte o tome kako sve to funkcionira.

Sada, tvrtka radi filozofsku promjenu koliko i tehničku ili političku promjenu. Mijenja odnos ljudi prema svojim podacima i, što je još važnije, prema tvrtki.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno