Amazon će 2024. predstaviti oglase za svoju uslugu streaminga Prime Video jer želi uložiti više novca u stvaranje TV emisija i filmova.
UK Prime korisnici, zajedno s onima u SAD-u, Njemačkoj i Kanadi, vidjet će oglase već početkom sljedeće godine osim ako se ne pretplate na opciju “bez oglasa” uz dodatnu cijenu. Slijedi slične poteze rivala uključujući Disney+ i Netflix.
Amazon je rekao da Prime Video i dalje nudi “vrlo uvjerljivu vrijednost”. Rekli su da će oglasi biti predstavljeni u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Meksiku i Australiji kasnije tijekom 2024.
Uvest će razinu pretplate “bez oglasa” za dodatnih 2,99 USD mjesečno za Prime pretplatnike u Sjedinjenim Državama. Cijene za druge zemlje bit će objavljene kasnije, rekao je Amazon.
Ali nakon sličnih najava drugih streaming tvrtki, korisnici su izrazili svoje razočaranje.
Disney+ je u kolovozu proširio svoju uslugu podržanu oglasima, dok je Netflix prošle godine predstavio svoj “osnovni s oglasima” plan streaminga. To je označilo golemu promjenu za Netflix, koji je bio pionir u svijetu streaminga bez reklama i pretplate.
Analitičarka Hanna Kahlert iz Midia Researcha rekla je da se mnogim ljudima ne sviđa ideja reklama za usluge koje su već platili. Iako neki prihvaćaju tu praksu ako streaming plan pojeftinjuje, prenosi BBC. Ali rekla je da Amazon ima moć napraviti promjenu bez straha od vala otkazivanja. Jer je streaming samo jedan dio Prime paketa.
Natjecanje nije jednako. Publika ne donosi odluku o pretplati samo zbog sadržaja ili gledateljskog iskustva u videu, već radi čitavog niza čimbenika pogodnosti… Oglasi ili bez oglasa, Amazon još uvijek pobjeđuje na praktičnosti, a njegov sadržaj nedvojbeno je bonus.
Hanna Kahlert
Manji broj reklama?
Amazon je rekao da će težiti “imati značajno manje oglasa od linearne televizije i drugih pružatelja usluga streaming televizije”. Također su rekli da će stupiti u kontakt s Prime članovima nekoliko tjedana prije uvođenja oglasa. Kako bi ih uputili kako se prijaviti za opciju bez oglasa ako to žele.
Prijenosi događaja uživo, poput sportskih utakmica, i dalje će uključivati oglase. Čak i za one koji se prijave na opciju bez oglasa.
Podaci koje je prethodno objavio analitičar Kantar pokazali su da su ljudi prošle godine u velikom broju smanjili usluge video streaminga. Zato što su tražili različite načine da se nose s naglim porastom troškova života. Iako je potražnja porasla oko Božića, rekao je Kantar, ljudi su nakon toga brzo pokušali ponovno smanjiti.
Viši analitičar Insider Intelligencea Max Willens rekao je da su razine podržane oglasima postale standardne u industriji streaminga, postavljajući teren za potez Amazona.
Pomalo je neobično za Amazon, koji se neumoljivo pozicionira kao tvrtka kojoj su klijenti na prvom mjestu, degradirati uslugu koju nudi tim korisnicima, osobito uslugu čija je cijena porasla 75% otkako je prvi put uvedena, ali to nije iznenađujuće.
Max Willens