Tiger Woods raskinuo je ugovor s Nike-om nakon 27 godina suradnje. Raskid prilično duge suradnje potvrđen je s obje strane početkom ovog tjedna.
„Prije više od 27 godina, imao sam sreću da započnem partnerstvo sa jednim od najpoznatijih brandova na svijetu“, napisao je Tiger Woods na društvenoj mreži X-u.
Woods je odnos dodatno opisao „sigurno će biti još jedno poglavlje“. Nike se oprostio od Woods-a na Instagramu, napisavši „bila je to paklena runda“. „Tiger, izazvao si svoju konkurenciju, stereotipe, konvencije, stari školski način razmišljanja. Izazvao si cijelu instituciju golfa. Ti si nas izazvao. I najviše od svega sebe. I za taj izazov smo zahvalni“, dodala je kompanija.
Izvršni direktor popularnog švicarskog brenda patika ON Running Mark Maurer, obraćajući se zbog spekulacija nakon Woods-ovog odlaska iz Nike-a, rekao je publici na ICR maloprodajnoj konferenciji da Tiger Woods ne potpisuje ugovor sa njihovim brendom. „Nadamo se da će naći sjajnog novog partnera. To nećemo biti mi“, rekao je Maurer okupljenima, prenosi BizLife.
Partnerstvo Tiger Woods i Nike
Nike je skoro bio sinonim za Woodsa. Od kada je prvi put postao profesionalac 1996. do pobjede na Mastersu 2019., njegove prve pobjede na velikom turniru u 11 godina. Iako je seksualni skandal otjerao sponzore kao što su Gatorade, AT&T i Accenture od Woods-a, izgubivši gotovo 20 milijuna dolara, njegova veza sa Nike-om je ostala netaknuta. Godine 1996, Nike je lansirao kultnu reklamu „Hello World“. Zasnovanu na Woods-ovom profesionalnom debiju na Greater Milwaukee Open-u. Podsjećamo, tamo je počeo konferenciju za novinare sa, „Zdravo svijete“. Woods je 2000. godine potpisao petogodišnji ugovor sa Nike-om. Procijenjeno je da je vrijedio 85 milijuna dolara, što ga je činilo najbogatijim tehničkim ugovorom u povijesti sporta u to vrijeme.
U jednom trenutku je objavljeno da Woods-ov ugovor sa Nike-om vrijedi čak 20 milijuna dolara godišnje, preneo je CNN. Woods je potpisao više ugovora sa kompanijom u periodu od skoro tri desetljeća. Uključujući 10-godišnji ugovor potpisan 2013. godine koji vrijedi oko 200 milijuna dolara. Ali 2019. godine, njegov posao je vrijedio oko polovine tog iznosa godišnje, rekao je tada Bob Dorfman, stručnjak za partnerstva i izvršni kreativni direktor u Baker Street Advertising. Woods je i dalje jedan od najpoznatijih sportaša u zemlji, tri puta poznatiji široj javnosti od prosječnog sportaša, prema anketama Q Score. I dok je mijenje u široj javnosti o njemu opalo na vrhuncu, sportski zaljubljenici i dalje imaju pozitivnije mišljenje u odnosu na ostale prosječne sportaše, prema anketama Q Score.
Razlozi pucanja partnerstva
„Zašto se Nike odvaja od Wooods-a koji je bio dugogodišnji ambasador brenda? Moguće je da Nike želi izaći iz golf biznisa“, rekao je Eric Smallwood, predsjednik Apex Marketing Group-a, kompanije za sport i zabavu koja procjenjuje sponzorstva i reklamne kampanje.
Woods je sinonim za golf. Nike je ostao uz njega kroz njegova životna iskušenja i njegove povratke. Woods može igrati koliko god želi u PGA, a zatim u Senior PGA. Pogledajte koliko dugo Nike drži Michaela Jordana. Nije igrao više od 20 godina. Tako da ne mislim da je razlog što se Woods-u bliži kraj karijere.
Eric Smallwood, predsjednik Apex Marketing Group
Industrija golfa se mijenja
U kolovozu je Woods imenovan za šestog igrača direktora u upravnom odboru PGA Tour. Dajući igračima prednost od jednog mjesta u odboru nakon kontroverznog spajanja PGA Tour-a i LIV golfa koji podržava Saudijska Arabija. Woods je navodno odbio skoro milijardu dolara za igranje LIV golfa. Joshua Butler, osnivač online brenda odjeće za golf J. Butler Golf, nazvao je Woods-a pametnom poslovnom osobom „koja razumije da se industrija golfa mijenja“.
Nike se povlači iz proizvoda za golf. Tiger ima veliku priliku da sleti negdje drugo. Kompanije za odjeću za golf dolaze na tržište sa drugim opcijama i boljim i različitim cijenama. Nije da je Nike učinio nešto loše, nije ni Tiger Woods. Možda nije nužno zadovoljan svojom vezom sa Nike-om u posljednjih 27 godina. Ovo je idealna prilika da se krene za mlađom publikom, da se krene za pojedincima koji nisu bogati koji žele igrati golf. Tiger razumije to, važnost onoga što on znači za industriju golfa, kao i za ljude druge rase.
Joshua Butler, osnivač online brenda odjeće za golf J. Butler Golf