Kina je u utorak uvela privremene antidampinške mjere na uvoz žestokih alkoholnih pića iz Europske unije. Mjere su pogodile brendove Hennessy, Remy Martin i druge. Kina se odlučila na ovaj potez nakon što su zemlja članice EU prošli tjedan većinski glasovale za uvođenje carina na kineske električne automobile.
Istraga je preliminarno utvrdila da uvoz žestokih alkoholnih pića iz EU ugrožava kineski sektor, uzrokujući „značajnu štetu“, priopćilo je kinesko Ministarstvo trgovine, prenosi Biznis.
Dajući do znanja da bi moglo biti još mjera, ministarstvo je navelo da se i dalje vodi antidampinška i antisubvencijska istraga u vezi s uvozom svinjskog mesa iz EU. Te da će „objektivno i pravično“ donijeti odluku po završetku istrage.
Ministarstvo je također dodalo da razmatra povećanje carina na uvoz vozila s velikim motorima. Što bi najviše pogodilo njemačke proizvođače. Prošle godine Nemačka je izvezla vozila s motorima od 2.500 kubika ili većim u vrijednosti 1,2 milijarde dolara.
Od 11. listopada, uvoznici žestokih alkoholnih pića podrijetlom iz EU morat će uplatiti depozite u iznosu 34,8 do 39 posto vrijednosti uvoza, navelo je kinesko ministarstvo. Francuska je bila glavna meta kineskih mjera zbog svoje podrške uvođenju carina na kineske električne automobile. Francuska je prošle godine imala udio od 99 posto kineskog uvoza žestokih alkoholnih pića, u vrijednosti od 1,7 milijardi dolara.
Dionice kompanija Pernod Ricard pale su za 2,9 posto nakon ove vijesti. Dok su dionice Remy Cointreau pale za pet posto. Vrijednost dionica kompanije LVMH, u čijem vlasništvu je Hennessy pala je za četiri posto.