Nedjelja, 5 svibnja, 2024

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Coppola: Čovjek koji je stvorio “Kuma” i svi njegovi poslovi

Bez obzira na vaš filmski ukus, morate odati počast djelu Francisa Forda Coppole, a pogledali ste barem dva njegova filma. Na primjer, “Kum”, “Drakula” ili remek-djelo “Apokalipsa danas”.

Coppola danas ima 84 godine, živi u Kaliforniji, ima troje djece i  u braku je 60 godina. Njegov idealan početak dana je kava s bananom na tanjuru u društvu svoje supruge. Zatim povlačenje u bungalov i rad na rukopisu, zajednički ručak i planiranje što će večeri raditi. Uglavnom, voli ostati kod kuće. Ovo je jedan Coppola, obiteljski čovjek i veliki majstor filma. No veliki dio njegovog života je vino, turizam, restorani, izdavaštvo, što je javnosti manje poznato.

Coppola: Vinar i hotelijer

Coppola je vrlo uspješan vinar i vinogradar, vlasnik imanja Napa Valley Estate, vinarije okruga Sonoma. Prvu vinariju koju je otvorio sa suprugom napravio je od novca koji je zaradio od poznate trilogije “Kum”. Sve je počelo kupnjom male kuće na imanju, a razvilo se u milijunski posao i proizvodnju kvalitetnih vina koja su ušla u top 10 američkih premium vina.

Druga Coppolina ljubav su putovanja i poznato je da je vezan za mjesta na kojima snima. Voli provoditi vrijeme na tim mjestima te ih upoznavati i “živjeti”. Tako se nakon snimanja filma “Apokalipsa danas” zaljubio u džunglu na Filipinima.
“Bilo mi je teško ostaviti je nakon snimanja, baš kao što je David Lean jedva izašao iz pustinje nakon snimanja filma “Lawrence od Arabije”. Džungla je postala nova inspiracija i mjesto gdje želim pisati. I, našao sam takvo mjesto, nešto slično, u Belizeu. I kad sam to uredio, netko ga je trebao održavati. I kada za nešto u životu kažem DA umjesto TREBA, a to je bio slučaj ovdje, našao sam se u hotelskoj industriji”, rekao je Coppola za Forbes.
Coppola je uspješan hotelijer i vlasnik Coppola resorta u Argentini, Gvatemali, južnoj Italiji odakle je njegov djed. – Sve je išlo korak po korak. Kad sam snimao u Argentini, vidio sam mali hotel na prodaju i kupio ga, a onda smo pronašli još jedan u Gvatemali. I, malo po malo, posao je nastao“, prisjeća se veliki redatelj i scenarist.

I na kraju zadovoljstvo

“Odrastao sam u siromaštvu. Iako sam bio vrlo mlad, bilo mi je jasno da se moram sam financirati kako bih snimao filmove kakve sam želio i sanjao. Sve u što sam ulagao nije donosilo profit, gubio sam novac. A onda sam u jednom trenutku odlučilo da ću raditi samo ono što volim i prestao sam brinuti o zaradi. I volio sam pisati, objavljivati, putovati, sve što uključuje avanturu. Sasvim logično, bavljenje časopisima, filmovima, hotelima, hranom i vinima proizašlo je iz tih mojih ljubavi. Sve su to zapravo područja gdje se traži originalnost, kvaliteta i, naravno, zadovoljstvo. To su tri vozača koji me još uvijek tjeraju svaki dan,” rekao je Coppola za Forbes.

A što je neuspjeh?

“Mislim da je jedini neuspjeh u životu kada ste stari, umirući tip koji kaže: “Oh, volio bih da sam učinio ovo ili volio bih da sam učinio ono.’ Kad umrem, neće postojati ništa što nisam učinio, a želio sam učiniti. I tako nastavljam”, odgovorio je Coppola novinarki Margie Goldsmith na pitanje voli li riskirati, budući da se šuška da je kockar.

Ljetos su završeni pregovori o prodaji vinarije Sonoma County tvrtki Delicato family Wines. Coppola će prodati marke Francis Ford Coppola Winery i Dare Winery kao i Archimedes Winery. Coppola zadržava udio u Delicatu i bit će član uprave. Vrijednost Coppolinih vinarija je blizu milijardu dolara.