Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Denis Mihić za Financa.ba: zbog povećanog broja cyber napada neophodne su edukacije

Prva IT “case study” konferencija održat će se 23. i 24.05. u Mostaru, pod nazivom Vision Days. Okupit će iskusne IT stručnjake iz područja Security-a i DevOps-a. Konferencija će se održati u prostorijama Cinestara, što garantira visok nivo audio i vizualnih efekata. Najzaslužniji što će Mostar ugostiti vrhunske regionalne IT stručnjake je Denis Mihić, organizator konferencije i osnivač kompanije DNS IT Consulting and Services.

Sam uvod nameće nam i pitanje za Denisa Mihića, kako se odlučio za organizaciju ovoga događaja? Što su motivi?

Prije svega želim se zahvaliti portalu Financa.ba, koji je prepoznao važnost ovog događaja i koji je jedan od medijskih partnera Konferencije. Preko 20 godina rada u struci i preko 15 godina predavačkog iskustva na konferencijama vezanim za oblast IT sigurnosti, kao i suradnja s vrhunskim regionalnim IT stručnjacima, pokrenulo je u meni želju da na neki način dio te priče dovedem u Mostar.

Nažalost, u posljednje vrijeme svjedoci smo porasta broja cyber napada u domaćim kompanijama u odnosu na prethodne godine. Nekada smo mislili da se to događa negdje daleko, da se napad na informacijski sustav  nama ne može desiti. Međutim, svaki izlazak na internet nosi određenu dozu rizika. Da bismo izbjegli takve situacije, neophodno je educirati sve zainteresirane strane i ponuditi im dobre primjere iz prakse, takozvane “case study slučajeve”.  

Zato su tu sa nama u Mostaru, 23.u 24.05. ove godine, vrhunski stučnjaci iz svijeta  IT sigurnosti. Koji će putem praktičnih primjera podijeliti svoje bogato iskustvo i znanje sa sudionicima Vision Days IT konferencije.

Denis Mihić

Kako ste došli na ideju da koncept konferencije bude zasnovan na “case study” -studijama slučaja?

Nakon deset godina djelovanja kompanije DNS IT Consulting and Services ukazala se potreba da se pristupi novom obliku ulaganja, odnosno, želimo započeti jednu novu eru u svome poslovanju, a to je kontinuirano ulaganje u razvoj ljudskih potencijala. Ova konferencija će biti drugačija jer je okrenuta običnom čovjeku, djelatniku, koji se u svome radu susreće sa mnoštvom izazova u smislu cyber sigurnosti, ali i mendžmentu kompanija, kako bi shvatili važnost ulaganja u iste.

Predavanja će biti koncipirana isključivo na case study slučajevima, odnosno, studijama slučaja, praktičnim primjerima sa kojima su se naši predavači susretali za vrijeme svog dugogodišnjeg iskustva te načinima na koji su ih rješavali. Pošto na IT konferencijama obično sudjeluje veliki broj učesnika, to je odlična prilika kompanijama za networking. Zbog svega toga, odlučili smo se na ovaj koncept konferencije.  Inspiracija za organizaciju je također i u želji da Mostar dobije jedan ovakav događaj, koji će, nadamo se u budućnosti prerasti u prepoznatljiv brend, što je Grad i prepoznao, te je stoga i jedan od pokrovitelja.

Što je do sada bio najveći izazov prilikom organizacije same konferencije?

Što se tiče organizacije, do sada se sve odvija prema planu.

Najveći izazov je bio uskladiti slobodne termine predavača, jer svi ti ljudi imaju popunjene kalendare po godinu dana unaprijed. Zamislite kada netko radi na IT sigurnosti infrastrukture u organizaciji svjetskog nogometnog prvenstva, a vi ga zovete da dođe u Mostar održati predavanje. Tu su ključnu ulogu odigrala naša dugogodišnja poznanstva i networking koji ljudi stvaraju posjećujući ovakve vrste događaja. Kada se bavite ovim poslom, znate da ne znate sve, ali uvijek postoji neki “džoker  zovi” kolega koji vam možda može pomoći sa svojim iskustvom.

Također, jedan od izazova je bio  pronaći adekvatan prostor za ovakvu vrstu događaja. Mislimo da smo odabirom CineStar dvorana postigli pun pogodak u audio i vizualnom smislu, što je jako bitno za predavanja, koja će biti zasnovana na studijama slučaja i na kojima će biti dosta demo prikaza.

Generalno, organizacija ovakvog događaja predstavlja veliki izazov, ali s obzirom na dobar plan i tim ljudi koji odlično rade svoj posao i kojima zaista vjerujemo, sigurni smo da nećemo razočarati posjetitelje.

Koje su teme koje će oduševiti sve sudionike Konferencije?

Vision Days konferencija je koncipirana u dva paralelna tematska bloka – IT Security-a i DevOps-a. Cilj je prikazati sudionicima aktualne novosti i inovacije u IT svijetu . Donosimo 20 različitih predavanja, kako domaćih tako i stranih predavača.

Konferencija će biti fokusirana isključivo na inženjerske teme, studije slučaja, odnosno konkretne primjere iz prakse. Odabrali smo vrhunske predavače sa višegodišnjim iskustvom u struci i nesebičnom prenošenju znanja drugima.

Denis Mihić

Tri mjeseca prije samog događaja, kakav je osjećaj, hoće li se stići sve organizirati?

Naš cilj je da svi sudionici ove Konferencije, posebno naši gosti u Mostaru, budu zadovoljni cjelokupnom organizacijom i onim što ćemo im ponuditi. Volim skromno reći da ćemo mi kao organizatori biti zadovoljni onoliko koliko budu zadovoljni naši posjetitelji. U današnje vrijeme se te povratne informacije jako lako i brzo dobiju, od evaluacije sudionika do postova na društvenim mrežama. Nama će utisci posjetitelja nakon konferencije biti putokaz za dalje. Na taj način ćemo dobiti smjernice što ljude zanima i koga bi iduće godine voljeli slušati.

Denis Mihić je osnivač kompanije DNS IT Consulting and Services. Financa.ba, kroz razne projekte, podupire samostalne poduzetnike. Možeš li nam ispričati svoju priču. Kako si se odlučio za promjenu u karijeri, napustio si tadašnjeg poslodavca i odlučio uzeti “stvari u svoje ruke”?

Odgovor na ovo pitanje mogao bi početi sa “nekada davno”. Šalu na stranu, moja ljubav prema informatici datira još od dječačkih dana, kada su mi roditelji poklonili prvi kompjuter, Commodore 64. Dok su drugi skupljali novac za ljetovanje, ja sam skupljao za novi kompjuter. Onda su polako počele edukacije, međunarodni certifikati koji su se nizali jedan za drugim. Prva iskustva stekao sam u međunarodnim organizacijama, nakon čega prelazim u bankarski sektor gdje sam proveo preko 15 godina. Svo to vrijeme kontinuirano odlazim na edukacije, pratim aktualna dešavanja u svijetu i kod nas. Nekada vam je te edukacije poslodavac voljan financirati, a nekada ih morate osigurati sami sebi.

Prekretnica u mom prelasku u privatni sektor je bila kada mi je moj tadašnji poslovac ponudio poziciju koja nije bila u Mostaru. Uz uslov uzmi ili ostavi. Ja sam već tada imao svoju obitelj i ostvaren život ovdje. Zahvalio sam se i naravno krenuo svoj putem kroz svoju tvrtku,ali, u svom Mostaru, sa svojom obitelji. Spontano su mi se počeli javljati poduzetnici, većinom naših hercegovačkih tvrtki da im pomognem jer imaju problem na sustavu.  Tako je otprilike sve počelo. Posao je tražio mene. Najbolja reklama mi je I dan danas preporuka zadovoljnog klijenta. Rasli smo i razvijali se postupno i sada  smo prepoznatljivi na tržištu gdje čuvamo nas slogan tvrtke: Sigurnost, Pouzdanost, Dostupnost.  Nekada je vrlo tanka granica između mog privatnog  i poslovnog života, jer sve ovo je nastalo iz jedne velike ljubavi prema tehnologiji, ja zapravo živim svoj posao.

Koje sve usluge nudite? Kakvo je generalno stanje na tržištu?

U razgovoru sa potencijalnim klijentima volimo reći da pružamo IT usluge za koje garantiramo da stojimo iza njih I za što imamo certificirane stručnjake u timu. Uglavnom radi se o IT uslugama konzaltinga, sistemske integracije I IT sigurnosti.

S obzirom da pridajemo jako veliku važnost edukacijama, iste pružamo I na tržištu kroz DNS IT akademiju gdje radimo vlastite treninge, kao I oficijelne treninge velikih korporacija poput Microsoft-a, Vmware-a itd.

Što donosi bliska budućnost, koliko će se u vašoj grani IT industrije uključiti umjetna inteligencija?

Umjetna inteligencija je svakako tu već sada, I mi je također koristimo u određenim procesima kako bih olakšali i ubrzali svakodnevne zadatke, ali osobno smatram da je još uvijek teže primjenljiva u našim okruženjima.

Što bi nam poručio za kraj?

Želio bih pozvati vaše čitatelje da nam se pridruže 23. i 24.05. ove godine u Mostaru, dvoranama CineStar-a u Mepas Mall-u, jer ovo je zaista jedinstvena prilika za upoznati  i poslušati renomirane IT stručnjake  i što nam to imaju za reći. Sve informacije vezane za Vision Days konferenciju, od agende, tema koje ćete slušati, preko biografija predavača, ali i servisnih informacija vezanih za sami događaj,  možete pronaći na zvaničnoj web stranci konferencije. Kotizaciju za učešće je jako jednostavno preuzeti ili ju nekome dodijeliti/pokloniti, putem run.events platforme koja se također nalazi na stranici konferencije.

Vision Days Early Bird kotizacije
Vision Days Early Bird kotizacije

***

S Denisom ćemo svakako još biti u kontaktu do početka Vision Days konferencije. Do tada osigurajte svoje mjesto kupnjom kotizacije i uživajte u prvoj ozbiljnoj IT konferenciji u sunčanom Mostaru.

Autor: Uredništvo financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno