Petak, 17 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Disney bolji od očekivanja

Kompanija Walt Disney izvijestila je u srijedu o dobiti boljoj od očekivane u prvom fiskalnom kvartalu. Ovaj je medijski div smanjio troškove dok su prihodi stagnirali.

Disney je rekao da je na korak da ispuni ili premaši svoj cilj smanjenja troškova za najmanje 7,5 milijardi dolara do kraja fiskalne 2024. Kompanija je rekla da u fiskalnoj godini  očekuje zaradu po dionici od oko 4,60 dolara. Što bi bilo najmanje 20% više od 2023.

Disney je također najavio da će preuzeti udio od 1,5 milijardi dolara u Fortniteu Epic Gamesa. Te da će pokrenuti svoju glavnu uslugu ESPN streaminga u jesen 2025. Niz najava i napredak u inicijativama za smanjenje troškova dolazi dok se tvrtka suočava s pritiskom investitora Nelsona Peltza da poboljša svoje rezultate.

Dionice su porasle oko 7% u produženom trgovanju.

Evo što je Disney izvijestio u usporedbi s onim što je Wall Street očekivao, prema LSEG-u, ranije poznatom kao Refinitiv:

  • Zarada po dionici: 1,22 USD prilagođeno naspram očekivanih 99 centi
  • Prihod: 23,55 milijardi dolara naspram očekivanih 23,64 milijarde dolara

Za ovaj kvartal, neto dobit koja se može pripisati kompaniji porasla je na 1,91 milijardu dolara, ili 1,04 dolara po dionici. U odnosu na 1,28 milijardi dolara, ili 70 centi po dionici godinu prije.

Prihodi su bili gotovo nepromijenjeni i iznosili su 23,55 milijardi dolara. U usporedbi s 23,51 milijardom dolara u istom kvartalu prošle godine.

Disneyeva jedinica za izravne kupce izvijestila je o operativnom gubitku od 138 milijuna dolara u kvartalu. Uključujući učinak na ESPN+, gubici svih njegovih streaming poslova smanjili su se na 216 milijuna dolara, s 1,05 milijardi dolara u razdoblju prethodne godine.

Smanjen broj pretplatnika, ali veći prihodi

Broj Disney+ osnovnih pretplatnika smanjio se za 1,3 milijuna u odnosu na prethodni kvartal zbog povećanja cijena. Ali je tvrtka zabilježila rast prosječnog prihoda po korisniku zbog tih povećanja troškova pretplate.

Tvrtka je objavila poboljšanja svog streaming poslovanja dan nakon što je u utorak objavila da će kasnije ove godine napraviti novi korak u sportskom streamingu između ESPN-a, Foxa i Warner Bros. Discoveryja.

Iako cijena nije utvrđena, logična početna točka mogla bi biti 45 ili 50 USD mjesečno s nižom početnom cijenom kako bi se potaknule prijave.

Disneyjevi rezultati zarade dolaze u trenutku kada se njegov upravni odbor ponovno bori s tvrtkama Peltz i Blackwells Capital.

Dok je Peltz okončao prethodnu bitku protiv Disneya prije godinu dana nakon što se tvrtka posvetila brojnim inicijativama za smanjenje troškova, on je oživio svoju borbu prošle jeseni, želeći prodrmati odbor i sebi i bivšem Disneyjevom financijskom direktoru Jayu Rasulou priskrbiti mjesto.

Peltz je naveo pad dionica tvrtke, pad u konsenzusnim procjenama zarade i razočaravajući studijski sadržaj dok se zalagao za promjenu odbora.

“Nisam razgovarao s gospodinom Peltzom već neko vrijeme”, rekao je glavni izvršni direktor Disneyja Bob Iger u intervjuu za CNBC prije razgovora o prihodima tvrtke. “Ne planiram razgovarati s njim. Ostat ćemo na tome.”

Novi filmovi tek u 2025.

Iger se javno pozabavio Disneyjevim problemima s prikazivanjem u kinima i obećao da će se manje oslanjati na nastavke, a više na svježe, kvalitetne filmove. Naravno, rokovi produkcije često se kreću oko 18 mjeseci. Tako da se Disneyev prihod na kino blagajnama vjerojatno neće promijeniti do 2025. ili 2026. U tom trenutku Disney bi trebao objaviti četiri mega blockbustera: film Avatar, dva igrana filma o Ratovima zvijezda i Osvetnike.

Ulagačima također treba napomenuti da je ovaj drugi kvartal u kojem Disney koristi svoju novu strukturu financijskog izvještavanja, koja je tvrtku segmentirala u tri odjela: zabava, sport i iskustva. Zabava uključuje sve Disneyeve streaming i medijske operacije, sport uključuje ESPN, a iskustva uključuju tvrtke tematske parkove, hotele, krstarenja i napore u prodaji.

U sektoru zabave prihodi su pali 7% na 9,98 milijardi dolara. Jer su linearne mreže i prodaja sadržaja te naknade za licenciranje nastavile padati. Međutim, poslovanje izravno s potrošačima zabilježilo je skok od 15% na 5,55 milijardi dolara.

Prihodi ESPN-a porasli su za 4% na 4,84 milijarde dolara. Budući da je tvrtka zabilježila smanjenje troškova programiranja i proizvodnje te rast prihoda od pretplate i broja pretplatnika na ESPN+.

Disneyev odjel za iskustva zabilježio je povećanje prihoda od 7% na 9,13 milijardi dolara. Iako je tvrtka izvijestila o smanjenoj posjećenosti svojih domaćih tematskih parkova na Floridi. Njegova dva parka sa sjedištem u Kaliforniji zabilježila su usporediv rast u odnosu na prethodni kvartal jer su gosti provodili više vremena u parkovima. Uz to, više cijene karata i više dana krstarenja za putnike potaknuli su rast Disneyjeve tvrtke Cruise Line.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno