Utorak, 7 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Izlazni intervju većina zaposlenika smatra formalnim i nisu iskreni!

Našli ste novi posao. Vaš bivši poslodavac vjerojatno želi obavili izlazni intervju posljednjeg dana na starom radnom mjestu. Očekuju da navedete iskrene razloge razloge odluke o promjeni radne sredine. Nažalost, istraživanja pokazuju da većina djelatnika ne govori istinu kada se radi izlazni intervju.

Istraživanje pokazuje da je većini zaposlenika na izlaznim vratima kompanije teško dati iskren izlazni intervju jer ne postoji “motivacija” da taj razgovor shvate „ozbiljno“. Ukoliko želite dobiti adekvatnu povratnu informaciju, kultura se treba graditi mjesecima i godinama. Informacije treba skupljati svakodnevno. Ipak poslodavci očekuju da zaposlenici budu profesionalni i posljednji dan na starom radnom mjestu.

Većina zaposlenika smatra da se ne isplati davati iskrene povratne informacije već bivšem poslodavcu. Ipak, psiholozi savjetuju da treba „odraditi“ profesionalno i posljednju obvezu prema poslodavcu. Kao motiv može poslužiti misao da naučite kako voditi neugodan razgovor s povratnim informacijama, a možete vježbati na svom bivšem poslodavcu. Naučiti moć davanja povratne informacije vrlo je važna vještina, stoga je nemojte podcijeniti.

Autorica knjige “Kreteni na poslu: Toksični suradnici i što učiniti s njima” podijelila je pet savjeta s CNBC Make It o tome kako možete biti iskreniji kada poslodavac od vas očekuje izlazni intervju.

Upoznajte se sa strukturom moći

Zaposlenici se boje izraziti svoje mišljenje zbog percipirane “razlike u moći” na izlaznom intervju-u. Osoba koja vodi intervju može vam uništiti karijeru ili ugled. Prva stvar koju trebate učiniti je stvarno jasno razumjeti što ta moć znači i kako bi se potencijalno mogla upotrijebiti protiv vas. Zaposlenik ljudskih resursa vjerojatno neće utjecati na vaš ugled. Ali u vašem umu postoji milijun načina na koje informacije mogu izaći van i utjecati na vas.

    Umjesto straha, zaposlenici trebaju pitati, hoće li povratne informacije biti anonimne? “Ako vaše ime ide transparentno u povratnu informaciju, možda će vam biti ugodnije predtaviti se kao XYZ. Pokušajte razumjeti prirodu strukture moći umjesto da iz nje pretpostavljate najgori scenario.

    Izlazni intervju – tko koristi podatke?

    Nakon što ste se upoznali sa strukturom moći, upoznajte se što će biti s informacijama koje ćete dati uskoro bivšem poslodavcu. Ispitivač bi morao odgovoriti na ova “kritična” pitanja:

      Kako ćete objediniti podatke koje prikupite?
      Kako ćeš tražiti teme?
      Gdje idu ti podaci?
      Kako ćete te podatke prenijeti organizaciji ili vodećim strukturama?
      Kako ćete postupiti na temelju tih podataka?

      Mnoge kompanije prikupljaju povratne informacije i kasnije smišljaju što s njima. Mislim da je to za sve gubitak vremena i energije. Kada poslodavac pojasni svrhu odgovora, ohrabrit će i vas da izlazni intervju shvatite ozbiljno. Budući da se podaci možda neće koristiti na određeni način na koji ste prvotno zamislili, motivirat će zaposlenika da bude iskren.

      Zatražite detalje

      Prava pitanja od strane zaposlenika će izazvati iskrene odgovore. Pitanja djelatnika trebaju biti što preciznija. Ukoliko se postavljaju univerzalna pitanja, zaposlenici većinu lažu. Pitanja poput, je li vam se svidjelo ovdje? Što vam se nije svidjelo na ovom mjestu?

      Posao zaposlenika ljudskih resursa je kvalitetno organizirati pitanja. Ako želite da zaposlenik bude iskren, tražite pojedinosti. Primjeri mogu biti:

      Možete li mi dati primjer što ste time mislili?
      Postoji li ponašanje nekoga kojim želite da se pozabavimo?
      Postoji li određeni kontekst o kojem želite da razgovaramo?

      To poslodavcu može pomoći da izbjegne iskušenje da se samo formalno razgovara o pozitivnim stvarima. Ako zaposlenik ljudskih resursa ne želi biti konkretan, samo recite da nemate dovoljno detalja da odgovorite na to pitanje.

      Usredotočite se na događaje

      Ako vam je teško dati negativne povratne informacije o radnom mjestu ili menadžmentu fokusiranje na ponašanja, a ne na vaše tumačenje događaja. Na primjer, umjesto da zaposlenik kaže da je “potrebna vječnost da dođe do mišljenja”. Budite indirektni, te recite „Jednom sam poslao e-poštu, dobio sam odgovor za 48 sati. To je bilo predugo za dinamiku posla kojom se bavimo.” Uvjerljivo će biti od strane zaposlenika ukoliko navedeno i dokumentira. Događaji
      Koje je netko učinio, mnogo je snažniji od mišljenja o nekom pojedincu. Dojmove o osobama ostavite pred vratima ureda gdje se obavlja izlazni intervju. Emocije su subjektivne i obično su one ono čime se vodimo, ali vrlo ih je lako odbaciti.

      Smijete reći ne

      Ako osjećate da ne možete biti iskreni na izlaznom intervjuu, nemojte pristati na njega. Nijedan podatak nije gori od pogrešnog podatka. Odbiti izlazni intervju zapravo može biti super koristan podatak za kompaniju. To je poput suzdržavanja od glasovanja… To je još jedan oblik podataka koji vam omogućuje da se ipak izrazite i podignete zvona za uzbunu.
      To je osobito tako u kulturama u kojima “postoji norma protiv izgovaranja nečeg negativnog”. Neodgovaranje na intervju može biti “super dijagnoza”.

      Autor: financa.ba
      Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravnu vezu na članak.

      Prijavite se na naš Newsletter

      Popularno