Utorak, 7 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako se suočiti s kolegom na poslu

Gotovo da nema ništa gore od toga da vam netko na poslu učini nepravdu. Osim toga što se tada morate još i suočiti s osobom koja vam je nanijela nepravdu. Nažalost, sukobi u uredu ponekad su neizbježni, a jedina opcija je riješiti ih – na pozitivan, profesionalan način.

Suočiti se s kolegom nije uvijek lako, ali je moguće. Kada stvari u uredu ne idu kako treba, evo kako zadržati hladnokrvnost, riješiti problem, pa čak i izgraditi jače odnose sa svojim suradnicima u tom procesu.

1. Iskoristite sumnju

Prvo, prije nego što prebrzo donosite zaključke (i ulazite u sukobe), počnite s pretpostavkom da su drugi možda djelovali s najboljim namjerama. I da možda ne znate cijelu priču. Zamolite kolegu da popije kavu s vama. Smireno ispričajte što ste čuli i kako ste se zbog toga osjećali. Uglavnom se ispostavi da niste imali sve informacije.

Dakle, umjesto da pretpostavljate i dopustite da se ljutnja izgradi, kada čujete nešto što vas uzrujava, idite ravno do izvora i tražite pojašnjenje. Mogli biste se iznenaditi.

2. Oduprite se želji za pisanjem e-maila

Vrlo malo ljudi uživa u sukobu, a većina nas čini sve što može da ga izbjegne – uključujući skrivanje iza sigurnog štita e-maila. Nažalost, to samo pogoršava problem. Bez obzira na to koliko ne volite sukobe ili koliko mislite da je zlonamjeran vaš kolega s posla, jako pazite što govorite putem e-maila. Te otiskane riječi lako se protumače na milijun različitih načina, a tko zna gdje bi vaša poruka mogla biti proslijeđena? Suzdržite se od slanja tog oštro sročenog e-maila i umjesto toga zatražite razgovor licem u lice.

3. Sjednite i razgovarajte

Čak i ako je problem dublji od običnog nesporazuma, razgovor je gotovo uvijek najbolje mjesto za početak. Nađite vremena da nasamo sjednete s kolegicom i porazgovarate s njom o svojim brigama. Navedite konkretno što je učinila – na primjer, “kada ste predstavljali naš rad potpredsjedniku u četvrtak, niste spomenuli moje doprinose”. To jepuno je bolje nego: “nikada mi ne dajete priznanje za ono što radim”. Objasnite kako ste se osjećali ili zašto vas je postupak uznemirio, ali također pokušajte ponuditi rješenje. Usredotočujući se na ono što oboje možete učiniti drugačije u kretanju naprijed, umjesto da se zadržavate na uvredi, možete izgraditi povjerenje, brže riješiti problem i pomoći u izbjegavanju dodatnih nesporazuma.

Na primjer, recite da ste čuli da se vaš kolega s posla žali da ćete biti voditelj novog projekta. Mogli biste reći: “XY, razumijem da si zabrinuta kako napredujemo s ovim projektom, ali volio bih da si došla k meni prije nego što si razgovarala s drugima. Drago bi mi bilo da s vama podijelim svoje planove i ideje i volio bih vaš doprinos. Imate li konkretnih pitanja na koja mogu odgovoriti?” Također, izbjegavajte biti preagresivani – inače ćete je samo natjerati da zauzme obrambenu poziciju.

4. Zapišite

Ne želite svog šefa obavještavati o svakom problemu koji imate sa svakom osobom – osobito ako se radi o sitnici (kao preglasno puštanje glazbe). Ali također je važno da se zaštitite u slučaju da prekršaj nije samo jednokratan – posebno ako utječe na vaš posao ili vaše profesionalne odnose. Ako bi problem mogao biti ozbiljan, vodite pisani zapis o incidentima i razgovorima s kolegom. Vjerojatno vam neće trebati, ali ako sukob eskalira, htjet ćete moći pokazati kako ste proaktivno i profesionalno riješili situaciju.

5. Odaberite svoje bitke

Konačno, imajte na umu da se ne morate suočavati sa svima, svaki put. Pravljenje problema od svake sitnice samo će stvoriti nepotrebnu napetost u uredu. Dakle, sljedeći put kad se ljutite na onu kolegicu koja nikad ne pere suđe ili koja uvijek mora imati posljednju riječ na sastanku, uzmite pauzu i prošetajte. Razmislite o problemu i vidite je li zaista nešto zbog čega vrijedi ulaziti u sukob.

Na kraju, čuvajte svoju energiju za stvarne probleme – za nekoga tko se ne bavi timskim projektom ili za onoga tko vas namjerno potkopava – i pustite sitnice.

***

Bez obzira gdje se nalazite u životu ili u uredskoj hijerarhiji, sigurno ćete doživjeti sukob na radnom mjestu. Ali znati kako se s time nositi učinkovito, uz profesionalizam i fleksibilnost, ulaznica je za napredak. I na kraju dana, to je zapravo sve što možete kontrolirati.

Izvor: The Muse; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno