Subota, 4 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Mijenjate posao – nemojte praviti sljedeće greške s postojećim poslodavcem

Dokazano je da proces kada mijenjate posao se svrstava među najstresnije događaje u životu. Tijekom tog perioda u životu je sasvim prirodno osjećati tjeskobu i strah. I praviti greške koje u normalnim okolnostima ne bismo učinili.

Sami znamo da nikad nismo radili u turbulentnijem radnom okruženju. Radne snage nedostaje u gotovo svim industrijama. Zaposlenici koriste povoljnije tržište rade, te svatko želi sebi omogućiti što bolje uvjete rada. Stoga, vrijeme je skupiti hrabrost i razgovarti sa šefom o povećanju plaće. Ili ste, pak, naumili upisati edukaciju kojom ćete unaprijediti vaše vještine i steći nova znanja. A možda ste, nakon poduljeg promišljanja i ‘vaganja’ svih raspoloživih opcija, čvrsto odlučili kako je stiglo vrijeme za pronalazak novog (i boljeg) posla.

Promjena poslodavca

Odlučili ste dati otkaz. Bez obzira na motive, potrudite se da rastanak prođe u najboljem mogućem redu. Savjet je svakako otkazni rok odradite bez trzavica i zle krvi, kako je i dosadašnji tijek karijere protekao kod ovog poslodavca. Ostat ćete sa svojim kolegama u profesionalnim odnosima, što ne isključuje i neku buduću suradnju. Uskoro bivši šef će biti skloniji za vas napisati pismo preporuke, što će sigurno kod novog poslodavca ostaviti pozitivan utisak.

Kako biste se s nekadašnjim poslodavcem razišli sa stiskom ruke i bez zamjeranja, izbjegnite sljedeće greške, piše monster.

Najavite novom poslodavcu da odlazite

Odlučili ste se za promjenu radnog okruženja, te ste pronašli poslodavca kod kojeg ćete biti sretniji. Poslovna etika nalaže da postojećeg poslodavca obavijestite na vrijeme. Potrebno je da pronađe adekvatnu zamjenu, te da poslovne obveze prebacite na kolegu koji će Vas zamjeniti. Prilikom promjene posla, uobičajeno je odrađivanje otkaznog roka, a njemu uvijek prethodi otvoren i pravovremen razgovor sa šefom o odluci koju ste donijeli. Na taj način vaša kompanija ima sasvim dovoljno vremena kako bi pronašla odgovarajuću zamjenu za vas, a vi preostalo vrijeme u kompaniji možete provesti ‘u miru’.

Budite pravi mentor nasljedniku

Kulturno je ponuditi mentorstvo nasljedniku. Kako je kriza radne snage, zna se desiti da postojeći poslodavac ne uspije pronaći nasljednika na vrijeme. Preporuča se da sastavite dokument u kojem ćete detaljno opisati procese i obveze za koje ste bili zaduženi. Ovo će pomoći osobi koja će vas naslijediti. Navedite projekte na kojima ste radili ili koje ste vodili, pripremite folder s dokumentima i uputama koje će novom kolegi olakšati prve dane na novom poslu. Ostavit ćete dojam profesionalca na postojećeg poslodavca, a nasljednik će vas cijeniti.

Otkaz ilustracija Getty images
Otkaz ilustracija Getty images

Kad ste odlučili otići – otiđite

Ukoliko ste odlučili napustiti postojećeg poslodavca, učinite to u razumnom roku. Dio ljudi, iako su sami odlučili kako je došlo vrijeme za nove poslovne izazove, zna odugovlačiti s odlaskom iz kompanije. Točan odgovor koliko bismo se trebali zadržati na poslu kojeg napuštamo ne postoji i zavisi od slučaja do slučaja. U pravilu, najčešće otkazni rok traje mjesec dana. Na nekim ključnim funkcijama

Otkaz komunicirajte u skladu s hijerarhijom

Normalno je da su kolege na radnom mjestu postale i vaši prijatelji. Najčešće ste s njima dijelili i dobre i loše poslovne, ali privatne stvari. Ipak, kada odlučite zamijeniti poslodavca, proces komunikacije treba biti u skladu s hijerarhijom. Ako informacija preko kolega dođe do nadređenog, smatrat će se poslovnom nekulturom. Ostavit ćete neprofesionalan dojam.

Izlazni intervju nije prilika za obračune

Kakvi god bili vaši razlozi za napuštanje posla, nemojte izlazni razgovor s kolegama iz HR-a koristiti za obračune s nadređenima i kolegama. Trebate biti iskreni i otvoreni, ali i profesionalni. Zauzmete uravnotežen pristup dijeljenjem pozitivnih i negativnih stvari na profesionalan način. Detaljne upute kako se ponašati na izlaznom intervju-u pročitajte u članku financa.ba “Izlazni intervju većina zaposlenika smatra formalnim i nisu iskreni!

Počistite za sobom svoje privatne stvari

Ne zaboravite, da kompanija posjeduje sve što se nalazi na vašoj poslovnoj e-pošti i radnom računalu. U obvezi ste, kao što ćete pospremiti radni stol i ponijeti vlastite stvari, obrisati i digitalnu arhivu. Očistite sve dokumente koji sadrže osjetljive podatke koje bi netko mogao upotrijebiti za krađu vašeg identiteta. Ne želite da takva informacija padne u ruke hakera.

Nemate opciju B

Velike praznine u našim životopisima, odnosno crne rupe između poslova, znaju poslati krivu poruku potencijalnim poslodavcima. I naštetiti potrazi za poslom. Čak i ako mrzite svoje trenutno radno mjesto, pokušajte izdržati u njemu dovoljno dugo kako biste pronašli novi i bolji posao.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno