Utorak, 30 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Nagli uspon online trgovaca brze mode

Nagli uspon online trgovaca brze mode poput Sheina i Temua zatekao je sektor zračnog prijevoza tereta. Pored toga, probudio je žestoku konkurenciju za ograničene prijevozničke kapacitete.

Prema podacima koje je prikupio Cargo Facts Consulting, Temu isporučuje oko četiri tisuće tona odjeće dnevno. Shein isporučuje pet tisuća tona, Alibaba.com tisuću tona i TikTok 800 tona. To otprilike odgovara kapacitetu 108 teretnih Boeingovih zrakoplova 777 dnevno, rekli su iz konzultantske kuće.

Nagli uspon online trgovaca brze mode poput Sheina i Temua zatekao je sektor zračnog prijevoza tereta. Osim toga, raspirio je žestoku konkurenciju za ograničene prijevozničke kapacitete, tvrde izvori.

Shein, Temu i TikTok Shop odnedavno nude odjeću i u SAD-u. Zanimljivo, većinu proizvoda isporučuju kupcima zrakoplovima, izravno iz tvornica u Kini, navodi Poslovni.

Nagli uspon online trgovaca brze mode napravio pometnju u zračnom prometu

O popularnosti njihove odjeće svjedoči i izvješće američkog Kongresa iz lipnja 2023. Navodi se da Shein i Temu zajedno u SAD otpremaju 600 tisuća paketa dnevno.

Ta popularnost povećava troškove zračnog prijevoza iz azijskih središta kao što su Guangzhou i Hong Kong. Sezona kupnje traje gotovo cijelu godinu, a prijevoznici više ne mogu kapacitetima pokriti potražnju, rekli su izvori.

Na zračni prijevoz tereta trenutno najviše utječu kineske kompanije za online trgovinu, poput Sheina ili Temua, a ne situacija u Crvenom moru

Basile Ricard, direktor poslovanja u logističkoj tvrtki Bollore Logistics

Shein sam čini jednu petinu globalnog tržišta brze mode, a potaknuo je i rast kineske online trgovine, prema Coresight Researchu.

Pomutnja na tržištu

Brza moda danas čini polovinu kineskih prekograničnih isporuka u online trgovini. Zauzima otprilike trećinu kapaciteta teretnih zrakoplova na velikim udaljenostima, prema specijaliziranoj savjetodavnoj tvrtki Baixiao

Uspon Sheina i Temua smanjuje prostor u teretnim zrakoplovima za druge kompanije. Upravo u razdoblju potrage za alternativnim logističkim mogućnostima zbog poremećaja u Crvenom moru.

“Kada je izbila kriza u Sueskom kanalu, kompanije su uzalud pokušavale unajmiti prijevoz budući da je online trgovina zauzela sve”, rekao je izvršni direktor zračnog teretnog prijevoznika, koji je želio ostati anoniman zbog osjetljive problematike u sektoru.

Potražnja lanaca brze mode za zračnim prijevozom tereta dramatično je ojačala u drugoj polovici prošle godine, reklo je nekoliko izvora. Izvor u njemačkim logističkim krugovima rekao je da čak i velike tehnološke tvrtke poput Applea dnevno prevoze najviše tisuću tona proizvoda. Val potražnje za transportom u sektoru brze mode mogao bi istisnuti dugogodišnje klijente, dodao je.

Procjenjuje se da je model neodrživ

Neki prijevoznici odgovorili su na pojačanu potražnju online trgovina dodatnim čarter kapacitetima “koji su već uvelike rezervirani na dulji rok”, rekao je glasnogovornik njemačke logističke tvrtke Schenker. Apple je odbio komentirati situaciju u zračnom prijevozu tereta. TikTok Shop nije odgovorio na poruke Reutersa da je komentira .

Shein kontinuirano optimizira nastojanja da kupcima osigura najbolje korisničko iskustvo i učinkovitost u isporuci”, rekao je glasnogovornik kompanije, ne želeći ulaziti u pojedinosti.

Neočekivani skok potražnje za brzom modom od prošle godine podigao je cijene zračnog prijevoza tereta iz Kine i potaknuo strahovanja od manjka transportnih kapaciteta na dulji rok.

Iskustvo nas uči da zračni model transporta proizvoda naručenih u online trgovini nije održiv, niti s profitnog niti s ekološkog stajališta.

Guillermo Ochovo, direktor Cargo Facts Consulting-a

i Shein i Temu sada se, po njegovim riječima, okreću pomorskom prijevozu, zbog visokih troškova zračnog transporta. Razmatraju i otvaranje skladišta izvan Kine kako bi skratili vrijeme prijevoza.

Ponuda teretnih zrakoplova za duge relacije ne može pratiti prekograničnu e-trgovinu, naveo je Wang Yongqiang iz Baixiaoa u prezentaciji na Boeingovom forumu u Kini u prosincu, prenosi Poslovni.

Boeing procjenjuje da će se kineska flota za zračni prijevoz tereta više nego utrostručiti do 2042., na 750 zrakoplova. Američka kompanija nije željela komentirati tu prognozu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno