Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Slika i dinamika modernog poslovanja može se usporediti sa životom zebre u savani.

U prirodi je uglavnom takav raspored snaga da jedan uvijek lovi, a drugi je žrtva. Zna se tko je predator, a tko bježi da preživi. Slika i dinamika suvremenog poslovanja nije puno drugačija – pročitat ćete u redovima kreativnijih analitičara. Jedan od živopisnijih naturalističkih primjera je okoliš savane i ‘zebrasti pokret’ inspiriran uvjetima života u savani.

Ključ preživljavanja

Zebre su izuzetno društvene životinje i uvijek se kreću i drže stado. Oni su iz obitelji konja, ali za razliku od konja i magaraca, ljudi ih nikada nisu pripitomili. Na prvi pogled, zebre su smiješne. Zbog crnih i bijelih pruga pravi su specijalitet savane, a svaka na sebi ima drugačiji raspored pruga. Oni su biljojedi i njihovo prirodno stanište su otvoreni travnjaci bez drveća kao što je savana. Iako su slatki plijen za lavove, na otvorenom se razmeću svojim prugama i nisu majstori kamuflaže. Baš suprotno. Ne možete ne vidjeti ih. Ljubitelji prirode kažu da se zebre razmeću šarama i dizajnom i da se čini da mame predatore umjesto da se skrivaju.

No, zoolozi, ali i spomenuti malo kreativniji poslovni analitičari, igru ​​zebra nazivaju genijalnom. Kad je sama, djeluje smiješno. No, u čoporu, čak i ako se kreće velikom brzinom, oni su nesvakidašnji prizor. Crno-bijele pruge se miješaju, diže se prašina i komešanje, i teško je vidjeti što se zapravo događa. Zavrti vam se u glavi kad pogledate čopor zebri u trku. Djeluju i na lava koji ih je spreman loviti. Samo, zbog optičke iluzije, lav teško razlikuje pojedinu zebru koju planira pojesti. Snaga zebri je grupni život i ključ preživljavanja.

Ovaj efekt zebre vrlo je koristan i za primjenu u ljudskim životima.

Poslovna mudrost kretanja zebre

Jednom davno, u korporativnom svijetu, biti jednorog bio je ultimativni simbol uspjeha. U prijevodu, to su tvrtke ‘mitskih bića’ eksplozivnog rasta koje vrijede milijune i milijarde dolara. Jednorozi su usmjereni na profit i samo profit, s inovativnim aktivnostima i idejama bez presedana.

‘Efekt zebre’ ili ‘kretanje zebre’ sasvim je drugačija poslovna mudrost. Na neki način, to je suprotno od politike jednoroga. Bit ‘zebra pokreta’ je udruživanje, spor i održiv napredak. Tvrtke su sklone suradnji s drugim ‘zebra’ tvrtkama. Zebra Effect je poslovni model koji je manje predatorski, okrutan i invazivan i ima za cilj suradnju na obostranu korist. Ovaj pokret, između ostalog, pogoduje velikoj većini poduzetnika koji se ne uklapaju u kalupe jedinstvenih ili jedinstveno jakih i profitabilnih tvrtki.

Istina je negdje između

Naravno, kako kažu analitičari i tvrde iskusniji, rješenje uspjeha je negdje između principa jednoroga i efekta zebre. Bio bi to zanimljiv hibrid za gledati.

Profit i rast ovise o udruživanju, ali i o neovisnosti. Za sve koji bi malo ‘zebra’ mudrosti htjeli primijeniti u svom poduzeću, evo nekoliko praktičnih primjera i prednosti.

  • Snaga konzorcija je na prvom mjestu. Samo zato što se druga tvrtka (ili druga osoba) natječe s vama u jednom ključnom području, ne znači da se natječu u drugim područjima. Na primjer, 1980-ih u Americi je bilo malo proizvođača poluvodiča. Svi su imali isti problem – Japan. Japanci su razvili proizvodnju boljih i naprednijih poluvodiča, što je ojačalo njihovu automobilsku industriju. Američke tvrtke morale su držati korak, ali jedino rješenje bilo je udružiti snage. Tako su primijenili ‘efekt zebre’. Stvorili su konzorcij od 14 tvrtki i zajedno vratili svoj ugled i lidersku poziciju. U ovom slučaju, ‘zebra pokret’ bi se mogao prevesti i kao princip ‘neprijatelj mog neprijatelja je moj prijatelj’.
  • Ponekad je loša ideja isticati se. Startupovi mogu uspjeti jer su drugačiji i neovisni, ali u nekim je stvarima dobro slijediti mnoštvo. Prije svega ako se pitanja tiču, primjerice, dezinformacija ili govora mržnje.
  • Kad je udruživanje obostrana korist, to je idealna formula za preživljavanje. Nitko ne može kroz život sam, pa ni tvrtke. Zdravo poslovno putovanje zahtijeva mrežu prijatelja i učenje da je dobro oslanjati se na druge.

Kada ste mala tvrtka koja želi ući u igru ​​s divovima, vrlo je važno procijeniti možete li se udružiti s drugima kako biste udarili ‘iznad svoje težine’.

Uvijek imajte na umu ‘zebra pokret’ kao rješenje da krenete naprijed, jače’, napisao je savjetnik Hector Ruiz, veliki borac za obrazovanje i slobodan protok informacija.

Izvor: bonitet.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno