Utorak, 30 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Utjecaj kineskih modnih giganta na zračni teret: Zagušenje i ekološke posljedice

Svakog dana, čak 108 aviona mora poletjeti kako bi pratili izvoz brze mode kineskih modnih divova kao što su Shein, Temu i Alibaba. Ova velika brojka ima značajan negativan utjecaj na zračni promet.

Modni divovi, osim što promoviraju brzu modu, postaju izvor dodatnih problema. Na primjer, Shein i Temu zajedno odgovaraju za otpremu preko 9.000 tona tereta svakog dana. To izaziva zastoje u zračnom prometu, povećane troškove prijevoza i, naravno, potencijalno dodatno onečišćenje zraka.

Zahvaljujući svojim niskim cijenama, Shein i Temu su postali izuzetno popularni na zapadnom tržištu od svog lansiranja. Prema istraživanju tvrtke Coresight, Shein već posjeduje 20% tržišne vrijednosti brze mode, koja je 2022. godine iznosila 60,5 milijardi američkih dolara. Izvješće američkog Kongresa iz lipnja 2023. navodi da u SAD svakodnevno stigne 600.000 paketa iz Sheina i Temua. Budući da dostava mora stići nekoliko dana nakon kupnje, to ima značajne posljedice za zračni teret.

Svaki dan iz Kine se otpremi preko 10.000 tona tereta

Obe kineske tvrtke, Shein i Temu, ne koriste logističke centre, skladišta ili distributere. Što znači da se paketi moraju odmah dostaviti nakon slijetanja aviona. Shein i Temu odgovorne su za 5.000 tona odnosno 4.000 tona tereta svaki dan. Uz njih, Alibaba i TikTok Shop dodaju još 1.000 odnosno 800 tona tereta dnevno.

Drugim riječima, potrebno je 108 Boeinga 777 koji svakodnevno lete iz Kine u ostatak svijeta kako bi dostavili sve te pakete. Za usporedbu, Apple proizvodi 1000 tona tereta dnevno. Prema izvorima industrije, Apple se zaista mora boriti za prostor tereta na avionima jer ga ima premalo otkako su Shein i Temu postali globalni igrači, izvještava eCommerce facts.

Carinska ograničenja uzrokuju dodatne izazove u prijevozu tereta. Jedan od razloga za niske cijene i visoke troškove prijevoza je izbjegavanje carinskih ograničenja. Jedan stručnjak je objasnio da se, primjerice, olovka može pakirati u četiri dijela kako bi se izbjegla stroga izvozna ograničenja Kine. Još jedna metoda koju koriste kineske tvrtke je kamionski prijevoz proizvoda u Vijetnam ili Tajland, a zatim ih prevoze zrakoplovom iz tih zemalja, prenosi Reuters.

Temu u potrazi za vlastitim zrakoplovima

Trenutačno, Temu traži vlastite zrakoplove za najam kako bi povećala kapacitet prijevoza tereta. Također, tvrtka aktivno traži dobavljače u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama kako bi smanjila vrijeme prijevoza. Unatoč ovim naporima, stručnjaci ne predviđaju značajne promjene u zračnom teretu u skorije vrijeme.

Do sada, brza moda iz Sheina i Temua pomogla je Kini da zadrži vodeću poziciju kao najveći svjetski izvoznik brze mode. S izvozom od 182 milijarde američkih dolara u 2022. godini, zauzimaju najveći udio na tržištu od 31,7%. Europska unija se nalazi na drugom mjestu s udjelom od 27,1%. Razlika je značajna do trećeg mjesta Bangladeša s udjelom od 7,9%.

Dominacija Sheina i Temua na tržištu brze mode rezultira visokim razinama zračnog tereta, što uzrokuje logističke probleme i ekološke brige. Postoji vjerojatnost da će kineski eCommerce igrači investirati u skladišta i logističke centre u Europi i Americi kako bi poboljšali vrijeme isporuke. To bi moglo ublažiti problem zračnog tereta smanjenjem broja paketa koji se direktno dostavljaju kupcima. Međutim, s rastućim tržištem, problemi s ograničenim prostorom tereta i visokim troškovima prijevoza će se nastaviti.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno