Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Većina kompanija još nije spremna ulagati u metaverzum

Metaverzum ima veliki potencijal za povećanje poslovnog profita. Ali postoji nedostatak dokazanog uspjeha za tvrtke da bi u ovome trenutku  u njega ulagali velik novac, pokazalo je istraživanje KPMG-a.

“Za tehnološke, medijske i telekomunikacijske tvrtke ovo postavlja klasičnu investicijsku dilemu: gdje i koliko uložiti, kako bi se izbjeglo da ih pionir metaverzuma zaslijepi, ali i kako bi se smanjila šansa da se sredstva ulože u projekte koji su suvišni.

Mark Gibson, voditelj TMT-a za KPMG US

Metaverzum se općenito odnosi na koncept digitalnog svijeta u kojem ljudi žive, rade i igraju se te međusobno komuniciraju kao avatari putem platformi virtualne stvarnosti.

Anketa KPMG-a pokazala je da 60% rukovoditelja smatra, kako se transakcije prebacuju s fizičkih na virtualne, metaverse može povećati prihode i profit te smanjiti operativne troškove. Vjeruju i da kroz interaktivna iskustva može poboljšati zadovoljstvo korisnika, pokazalo je istraživanje.

Ali sličan udio ispitanih priznao je da, unatoč potencijalu, metaverzum i dalje treba daljnje usavršavanje i razvoj, rekao je KPMG.

Većina rukovoditelja koji su sudjelovali u našoj anketi smatra da metaverzum ima još nekoliko godina prije nego što postane uspješan komercijalni ekosustav.

Većina anketiranih globalnih kompanija — ili 70% — u 2023. ulaže manje od 5% svojih tehnoloških proračuna u metaverzum. A 27% njih nije izdvojilo nikakva sredstva za metaverzum.

Izvješće je uzelo u obzir odgovore 767 tehnoloških, medijskih i telekomunikacijskih rukovoditelja u tvrtkama koje zarađuju više od 250 milijuna dolara godišnje. Tvrtke su bile iz 13 različitih zemalja i sa pet kontinenata.

Uspjeh tek treba doći

Mnogi u tehnološkom, medijskom i telekomunikacijskom sektoru žele vidjeti dokaze o sve većoj upotrebi metaverzuma prije nego značajno ulože u njega, navodi se u izvješću KPMG-a.

Prema 40% anketiranih ispitanika, postoji nedostatak uspješnih slučajeva upotrebe za prikaz povrata ulaganja u metaverzum.

Anketirani rukovoditelji TMT-a ostali su skeptični u pogledu održivosti metaverzuma. A 27% ih je reklo da je to “neostvariv san“. 20% ispitanih opisalo ga je kao “hir koji nikada neće opravdati svoj hype”.

Blizu 50% ispitanika otkrilo je da njihove tvrtke ili “gledaju i čekaju”. Ili procjenjuju dugoročnu poslovnu vrijednost prije velikih ulaganja, navodi se u izvješću.

Tehnološke tvrtke od Mete do Disneya uložile su milijarde u metaverzum, ali još nisu uspjele.

Metina metaverse jedinica zabilježila je operativni gubitak od 13,72 milijarde dolara u 2022. Dionice su pale za 60% u 2021. I to kada je izvršni direktor Mark Zuckerberg izjavio da će metaverzum biti budućnost tvrtke i preimenovao Facebook u Meta. Tvrtka se za svoje prihode još uvijek uvelike oslanja na oglašavanje.

Jedan promatrač iz industrije rekao je za CNBC da su dionice tvrtke Meta pale nakon što je Zuckerberg uklonio prioritet metaversea.

Zapravo, rukovoditelji Mete su ranije priznali da bi se “mnogi proizvodi za metaverzum mogli u potpunosti realizirati tek u sljedećih 10 do 15 godina”.

U međuvremenu, Disney je navodno smanjio svoj metaverse odjel u sklopu otpuštanja najavljenih prošlog tjedna. Tvrtka nikada nije eksplicitno predstavila svoje planove za metaverzum.

“Dovoljno je reći da su naši dosadašnji napori samo prolog u vrijeme kada ćemo moći još tješnje povezati fizički i digitalni svijet. Omogućavajući tako pripovijedanje bez granica u našem vlastitom Disneyevom metaverzumu” – rekao je svojevremeno Bob Chapek.

Nije spreman

Mnogi ispitanici KPMG-ove ankete kažu da su njihove tvrtke nedovoljno pripremljene za metaverzum.

Najveće prepreke ulaganju u metaverzum i prihvaćanju njega su nedostatak tehnologije za podršku iskustvima, visoki troškovi razvoja i nedostatak odgovarajućih vještina zaposlenika.

KPMG

Oko polovice ispitanika reklo je da nedostaje odgovarajuća tehnologija za podršku metaverzumu. Dok je 50% reklo da visoka cijena razvoja metaverzuma sprječava njihove tvrtke da u potpunosti ulažu u strategiju i prihvate je.

Manje od polovice, ili 49%, primijetilo je da njihovim tvrtkama nedostaju vještine zaposlenika za vođenje metaverzuma.

Također postoji veliki potencijal povećanja u smislu povrata ulaganja na ishode kao što je veće zadržavanje zaposlenika — što je postalo ključni strateški cilj za mnoge tvrtke — i druge slične poslovne aplikacije.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno