Subota, 20 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

3 mita o produktivnosti koji vam otežavaju život

Čak i pod najboljim okolnostima, život je težak. Tako je i sa vođenjem posla. Ne trebate ga otežavati još i više nego što već jest. Mnogi od nas slučajno dodatno otežavaju stvari kako bi ostvarili svoje ciljeve. Kako? Vjerujemo uz „pomoć“ nekoliko uobičajenih, ali pogrešnih mitova o produktivnosti.

1. Multitasking je uvijek strašna ideja.

Tijekom godina mnoge su studije pokazale kako multitasking smanjuje vaš funkcionalni IQ i povećava anksioznost. Mnogi su stručnjaci razotkrili široko uvjerenje da su neki ljudi samo bolji multitaskeri od drugih.

Raditi slične ili složene zadatke istovremeno a da budu dobro odrađeni je nemoguće. Ne možete voditi razgovor i istovremeno provjeravati e-mail. Ali postoji jedna specifična vrsta multitaskinga koja je zapravo učinkovita i olakšava vam život: višekanalni multitasking ili uparivanje složenog zadatka s manje kognitivno napornim koji koristi druga osjetila.

Višekanalni multitasking način je za upravljanje sa dva ograničenja ljudskog mozga: jedno, ograničena snaga obrade – što više koncentracije zahtjeva zadatak, manje prostora ima za bilo što drugo. I dva, ograničeni broj kanala pažnje, što znači da se može usredotočiti samo na jedan osjetilni izlaz odjednom. Naprimjer, možemo upućivati pozive dok hodamo, slušamo podcaste tijekom čišćenja i kuhati obroke s prijateljima i obitelji, piše Inc.

U stvari, pokazalo se da miješanje laganog fizičkog napora s razmišljanjem deblokira kreativnost, a kretanje dok smo razgovarali o nečemu pomaže nam u rješavanju sukoba. U ograničenim ali korisnim okolnostima, raditi dvije stvari odjednom štedi vrijeme i poboljšava rezultate.

2. Popis obveza je početak i kraj svega.

Za mnoge ljude skromni popis obaveza temelj je produktivnosti i to je tako s dobrim razlogom. Stavljanje svih rokova i odgovornosti na papir ili u aplikaciju učinkovit je način da očistite mozak i da se suočite sa svojim obvezama. Ali popisi obaveza, kao što imaju prednosti, tako imaju i nedostatke.

Biti produktivan ili dobro iskoristiti svoje vrijeme, i završiti zadatke nisu ista stvar. Završetak nije jedina mjera uspjeha. Tretiranje toga na taj način ne uzima u obzir putovanje prema dugoročnim ciljevima i na taj način obeshrabruje ljude da slijede te ciljeve.

Stručnjaci čak imaju naziv za odlaganje smislenog, ali dugoročnog rada u korist manje važnog, ali zadovoljavajućeg popisa obaveza. To nazivaju “prioritetno razrjeđivanje” i tvrde da predstavlja oblik odugovlačenja.

Mnogi vrijedni zadaci ne odgovaraju uredno složenim popisima. Kreativnost, na primjer, često zahtijeva duge dijelove nestrukturiranog razmišljanja koji izgleda lagano – samo pitajte Einsteina i Stevea Jobsa. Slično tome, izgradnja odnosa, strateško razmišljanje i jednostavnu radost gotovo je nemoguće uglaviti u stavke na popisu obveza. Ne dopustite da vas zadovoljstvo ubacivanja stvari na listu obveza odvlači od osnovnih, ali nejasnijih zadataka.

3. Morate biti “spremni” da biste započeli.

Ne, to uopće nije tako. Ovo jednostavno nije istina. Kad je LinkedIn pitao članove koji bi savjet dali sebi mlađima, isti se savjet pojavio iznova i iznova – prestani smišljati savršen plan ili pripremu i započeti tek onda kada to imaš. Nikad nećete biti spremni. Svi to shvatimo usput.

Izjava spreman ili ne znači misliti da morate imati kvalitetan izlazni standard. Previše se fokusira na odredište i ishode i nedovoljno na putovanje, pa se početak čini prezahtjevan. Moramo redefinirati što znači biti spreman. U stvarnosti, spremni ste ostvariti cilj kada možete uložiti vrijeme da radite na svom cilju onoliko dugo koliko ste rekli da hoćete.

Ako ste imali sve što vam je potrebno da postignete svoj cilj na početku, vaš cilj vjerojatno nije dovoljno velik. Ljudi uče radeći, pa se usredotočite na proces i vjerujte da će vas put prema vašem cilju pretvoriti u vrstu osobe koja ga može dostići.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno