Što je Business-to-Business (B2B)?
Business-to-business (B2B), također nazvan B-to-B, oblik je transakcije između poduzeća, poput one koja uključuje proizvođača i veletrgovaca ili veletrgovaca i trgovca na malo. Business-to-business odnosi se na posao koji se odvija između poduzeća, a ne između tvrtke i pojedinačnog potrošača. Business-to-business stoji u suprotnosti s business-to-consumer (B2C) i business-to-government (B2G) transakcijama.
Razumijevanje Business-to-Business (B2B)
Transakcije između poduzeća uobičajene su u tipičnom lancu opskrbe, budući da tvrtke kupuju komponente i proizvode kao što su druge sirovine za korištenje u proizvodnim procesima. Gotovi proizvodi se zatim mogu prodati pojedincima putem transakcija između poduzeća i potrošača, piše Investopedia.
U kontekstu komunikacije, business-to-business odnosi se na metode pomoću kojih se zaposlenici iz različitih tvrtki mogu povezati jedni s drugima, poput društvenih medija. Ova vrsta komunikacije između zaposlenika dvije ili više tvrtki naziva se B2B komunikacija.
B2B e-trgovina
Krajem 2018. Forrester je rekao da je tržište B2B e-trgovine premašilo 1,134 bilijuna dolara – iznad 954 milijarde dolara koje je projiciralo za 2018. u prognozi objavljenoj 2017. To je otprilike 12% od ukupnih 9 bilijuna dolara ukupne B2B prodaje u SAD-u za godinu. Očekuju da će se taj postotak popeti na 17% do 2023. Internet pruža robusno okruženje u kojem poduzeća mogu saznati o proizvodima i uslugama i postaviti temelje za buduće međusobne transakcije.
Web-mjesta tvrtke omogućuju zainteresiranim stranama da saznaju više o proizvodima i uslugama tvrtke, te da započnu kontakt. Internetske stranice za razmjenu proizvoda i nabave omogućuju tvrtkama traženje proizvoda i usluga i pokretanje nabave putem sučelja za e-nabavu. Specijalizirani online imenici koji pružaju informacije o određenim industrijama, tvrtkama te proizvodima i uslugama koje pružaju također olakšavaju B2B transakcije.
Posebna razmatranja
Transakcije između poduzeća zahtijevaju planiranje da bi bile uspješne. Takve se transakcije oslanjaju na osoblje za upravljanje računima tvrtke (account manageri) za uspostavljanje odnosa s poslovnim klijentima. Odnosi između poduzeća također se moraju njegovati, obično kroz profesionalne interakcije prije prodaje, kako bi se ostvarile uspješne transakcije.
Tradicionalne marketinške prakse također pomažu tvrtkama da se povežu s poslovnim klijentima. Trgovačke publikacije pomažu u ovom naporu, nudeći poduzećima mogućnosti oglašavanja u tisku i na internetu. Prisutnost poduzeća na konferencijama i sajmovima također izgrađuje svijest o proizvodima i uslugama koje pruža drugim tvrtkama.
Primjer Business-to-Business (B2B)
Transakcije između poduzeća i velikih korporativnih računa uobičajeni su za tvrtke u proizvodnji. Samsung je, na primjer, jedan od Appleovih najvećih dobavljača u proizvodnji iPhonea. Apple također ima B2B odnose s tvrtkama kao što su Intel, Panasonic i proizvođač poluvodiča Micron Technology.
B2B transakcije također su okosnica automobilske industrije. Mnoge komponente vozila se proizvode samostalno, a proizvođači automobila kupuju te dijelove za automobile. Na primjer, gume, baterije, elektronika, crijeva i brave za vrata obično proizvode različite tvrtke i prodaju ih izravno proizvođačima automobila.
Pružatelji usluga također sudjeluju u B2B transakcijama. Tvrtke specijalizirane za upravljanje imovinom, održavanje kućanstva i industrijsko čišćenje, na primjer, često prodaju ove usluge isključivo drugim tvrtkama, a ne pojedinačnim potrošačima.