Američki automobilski div Ford Motor planira u Europi ukinuti do 3200 radnih mjesta i preseliti dio poslovanja s razvojem proizvoda u matični SAD, objavio je njemački sindikat IG Metall. piše tportal.
Tvrtka želi otpustiti do 2.500 radnika u odjelu razvoja proizvoda i do 700 u upravi. Najviše će radnika biti otpušteno na lokacijama u Njemačkoj, priopćio je IG Metal. Radnici u Fordovoj tvornici u Koelnu koja zapošljava oko 14.000 ljudi, uključujući i 3.800 u centru za razvoj proizvoda u Merkenichu, obaviješteni su o tim planovima na sastanku radničkog vijeća.
Glasnogovornik Forda
Fordov glasnogovornik u Njemačkoj nije želio komentirati priopćenje sindikata, u kojoj je rečeno da prijelaz na proizvodnju električnih vozila (EV) zahtijeva strukturne promjene. Glasnogovornik u Fordovom sjedištu u Michiganu rekao je da se razgovori s radničkim vijećima u Njemačkoj nastavljaju. Istaknuli su da tvrtka mora biti ‘konkurentnija’ u prijelazu na proizvodnju električnih vozila. Konkretne poslovne planove nije želio komentirati.
Ulaganja
Ford je prošle godine najavio dvije milijarde dolara ulaganja u proširenje proizvodnje u tvornici u Koelnu. Ona bi trebala proizvoditi potpuno električni model za kupce slabije kupovne moći. Tvornica trenutno proizvodi Ford Fiestu, motore i mjenjače. Američka kompanija u Europi zapošljava oko 45.000 radnika. U planu je sedam novih električnih modela, pogon za sklapanje baterija u Njemačkoj i zajedničko ulaganje za proizvodnju baterijskih ćelija od nikla u Turskoj.
Ford planira suradnju sa Volkswagenom
Ford ujedno s Volkswagenom planira u idućih šest godina proizvesti 1,2 milijuna vozila na njegovoj električnoj platformi MEB. To partnerstvo ima budućnost, istaknuli su predstavnici dvije kompanije, Iako je glasnogovornik Forda za SAD dodao da još treba utvrditi ulogu Volkswagena u Fordovoj novoj generaciji električnih vozila namijenjenih europskom tržištu.
No, prošlog lipnja upozorio je da bi u skorije vrijeme mogli znatno smanjiti broj radnih mjesta u Španjolskoj i Njemačkoj. Budući da proizvodnja električnih vozila iziskuje manje radnih sati. U prvih devet mjeseci prošle godine Fordove marže dobiti prije poreza bile su u Europi znatno niže nego u Sjevernoj Americi. U listopadu kompanija je upozorila na slabljenje gospodarskih prilika u Europi.