Naid Gubaljević, Country Manager za Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Galenika, govori o rezultatima na tržištu BiH, naporima kompanije na poljima inovacija i edukacije, te o budućem fokusu poslovanja ovog farmaceutskog giganta.
1. Već više od dvije godine ste Country Manager za Bosnu i Hercegovinu u kompaniji Galenika. Možete li nam kratko napraviti presjek svega što je iza vas?
Tako je, sada je već dvije godine otkako vodim sjajan tim Galenike u Bosni i Hercegovini i moram istaknuti da sam ponosan na naš lokalni tim i rezultate koje postižemo. Timu Galenike sam se pridružio u jeku pandemije i moram priznati da su iza mene dvije veoma izazovne godine. Nastojali smo da u vrijeme turbulencija na globalnom tržištu radimo na rastu, razvoju i zapošljavanju. Danas vidimo da nam se taj rizik ipak isplatio.
Tradicija koju kompanija Galenika uživa na ovim prostorima sigurno je doprinijela činjenici da nam korisnici proizvoda vjeruju. Ali je neosporno da i dalje uviđaju vrijednost i kvalitetu koju nude naši proizvodi. Uz podršku matične kuće, a ponajviše zahvaljujući odličnoj ekipi tima Galenika u BiH, stvaramo priču koja je pored prepoznatljivosti svojih proizvoda, prepoznata po društveno odgovornom poslovanju. Kroz aktivno partnerstvo u humanitarnim projektima ali i događajima koji promoviraju zdrav životni stil i kulturu. Nekoliko godina zaredom smo ponosni partneri Orea Art Marketa i Udruženja „Srce za djecu“, humanitarne utrke „Race for the cure“. A prošle godine smo bili dio Sarajevo Film Festivala, tako što smo bili partneri događaja na Eiffelovom mostu na Skenderiji. Tu su posjetitelji imali priliku kroz razne aktivacije upoznati se sa Pantenol Plavim Leptirom, zaštitnim znakom ovog Galenikinog brenda. Pružili smo i podršku Udruženje „Moja zvjezdica“ koje okuplja roditelje djece sa poteškoćama u razvoju.
2. Spomenuli ste rast i razvoj, koje rezultate biste istaknuli kada je u pitanju Galenika i tržište BIH?
Istaknuo bih da Galenika bilježi značajan poslovni rast, ali i međunarodnu ekspanziju od kako je dio brazilske NC Grupe. U periodu od 2018. do kraja 2022. godine, Galenika je udvostručila obujam prodaje i izvoza, povećala proizvodnju za 22%, proširila portfelj i registrirala čak 146 proizvoda. Iako smo kao i mnoge druge kompanije suočeni sa pozitivnom konkurencijom, drugu godinu zaredom uspjevamo ostvariti zavidan rast na BiH tržištu. U prvom kvartalu ove godine rast prodaje je iznosio 32%. Posebno moram istaknuti naš OTC portfelj (lijekovi koji se mogu izdavati bez recepta) i dijetetskih suplemenata čiji rast je 35%. U Bosni i Hercegovini je Galenika rasla 5 puta brže od farmaceutskog tržišta.
Proizvodi u koje smo posebno ulagali su sad već poznati brendovi Defrinol Forte, Flonivin, Pantenol i Jekoderm koje korisnici već tradicionalno imaju u svojim kućnim ljekarnama. Naš portfelj je u ovoj godini bogatiji za čak 10 novih proizvoda. Od čega bih izdvojio Lactoderm, Immuno Max i VitUp D. Rast za koji su podjednako zaslužni svi zaposleni Galenika BiH omogućio je da se u bliskoj budućnosti otvore nova radna mjesta . I svaki put moram naglasiti da sam na to posebno ponosan i zahvalan svima u našoj kompaniji.
3. Je li Galenika kompanija koja prati trendove digitalne transformacije i što je to što biste istaknuli a tiče se inovacija i edukacije?
Mislim da u modernom svijetu ne postoji uspješna kompanija, a da ne ide u korak sa digitalnim trendovima. Već odavno Galenika je na tom putu. Te je u okviru digitalne transformacije uvela najnapredniji softver za planiranje koji omogućava povećanu efikasnost u upravljanju materijalima, planiranje proizvodnje i fleksibilnost poslovanja u lancu opskrbe, što je u ovim globalnim okolnostima od velikog značenja. Na tržištima u regiji gdje Galenika posluje, konstantno ulažemo u inovacije i edukaciju. Pa smo konkretno u BiH bili podrška u organiziranju 25 stručnih medicinskih događaja, za oko 350 zdravstvenih radnika iz Bosne i Hercegovine.
Naš slogan „Posvećeni ljudima, vjerni zdravlju“ je prepoznatljiv kako u stručnoj zajednici, tako i među korisnicima. Stoga, smo odlučni da u sklopu jačanja brenda Galenike i naših proizvoda kontinuirano organiziramo edukacije i radionice, kako za naše zaposlenike tako i za naše eksterne suradnike. Ubijeđeni smo da jedini način za zdrav poslovni rast dolazi upravo ulaganjem u znanje, razvoj i praćenjem trendova.
Posebno bih istakao projekt kojim se ponosno možemo pohvaliti, a to je Galenika Medical Journal, znanstveni časopis Akademije za kontinuiranu medicinsku edukaciju (AKME) koji je u potpunosti sponzoriran od strane Galenike i koji je odnedavno dostupan i stručnoj medicinskoj zajednici u Bosni i Hercegovini na maternjem jeziku. Ova znanstvena publikacija nastala je iz potrebe da se medicinskoj zajednici pruže visokokvalitetne znanstvene informacije na maternjem jeziku iz različitih oblasti zdravstvene djelatnosti, te da se edukacija medicinskih djelatnika učini pristupačnijom i efikasnijom kako bi na koncu bio unaprijeđen proces zdravstvene zaštite, te kako bismo imali zadovoljnog korisnika.
4. Što će biti fokus poslovanja Galenike u narednom periodu?
Stalno naglašavamo da je naš glavni fokus uvijek na ljudima, zdravlju i održivom poslovanju.
Podrška zdravlju i prevencija je uvijek visoko u našoj strategiji poslovanja. Na tome konstantno radimo. Kako kroz unaprjeđenje samih proizvoda, širenjem portfelja, kontinuiranom isporukom potrebnih količina visokokvalitetnih proizvoda, ali i kroz projekte kao što je prošlogodišnje istraživanje Galenike o upotrebi lijekova u BiH. Ovim istraživanjem željeli smo kroz relevantne podatke doprinijeti podizanju svijesti o važnosti prevencije i očuvanju zdravlja građana BiH. Kao i dobiti podatke koji će nam pomoći u daljnjem širenju našeg portfelja visokokvalitetnim proizvodima koji će na najbolji način odgovoriti na aktualne potrebe korisnika. Važan prioritet će sigurno i dalje ostati podrška zajednici i briga o životnoj sredini. Te naravno ono po čemu smo već prepoznatljivi, a to su društveno odgovorni projekti i inicijative.
Istaknuo bih naročito važnost održivog poslovanja koje je također prioritet u Galenici. A na putu održivog poslovanja kompanija je pokrenula niz projekata kojima utječe na smanjenje potrošnje prirodnih resursa. Tijekom 2022. godine postignuto je smanjenje otpada za 44%, u odnosu na 2021. A ostvareno je i 25% smanjenje emisije CO2. Ono što uvijek ističemo jeste to da je kompanija Galenika nositelj ISO certifikata 14001:2015, koji potvrđuje usklađenost s najvišim standardima u oblasti zaštite životne sredine.
Pored navedenog, ulaganjem u dalju digitalizaciju poslovanja planiramo postizanje još većeg stupnja poslovne efikasnosti.