Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tetovaža – biti tetoviran znači biti u trendu!

Izuzmemo li ‘primitivno’ (čitaj: izvorno) ili tradicionalno shvaćanje kulture tetoviranja, tetovaže su u modi zadnjih desetak godina ovog stoljeća. Faza kada su tetovaže bile jezik buntovnika je gotova. Počela je nova – biti tetoviran znači biti u trendu.

Statistika može djelomično argumentirati ovo stajalište. Statista navodi podatak s kraja prošle godine da danas u svijetu čak 38 posto ljudi ima barem jednu sliku tetoviranu na koži.

Talijani su u prednosti. Tetovirano je čak 48 posto Talijana. Slijede ih Šveđani pa Amerikanci. Među prvih deset zemalja s najvećim postotkom tetoviranih ljudi su Španjolska i Danska, Velika Britanija i Australija.

Pa kako je istraživanje postalo nužnost, ali i svojevrsna ‘moda’, tim istraživača pozabavio se utjecajem tetovaža na posao, odnosno poslovni uspjeh. Postoji li korelacija vrijedna pažnje?

Tetovaža kao stereotip

Osim razloga i inspiracije svakoga tko se odlučio utisnuti slike pod kožu, tetovaže su neizbježne u poslovnom svijetu. Neki su vidljivi, neki nisu i ne mogu se sakriti. U slučajevima kada su vidljivi, jasno je da utječu na sugovornike i poslovne partnere, posebice potencijalne. Istraživanje je iznijelo i podatke o utjecaju tetovaža.

Istraživanje koje je objavio Journal of Business donosi jedan od zaključaka da bi poslovni ljudi, prije svega poduzetnici, mogli koristiti tetovaže u svoju korist. Navode da je to već postao stereotip poslovnog svijeta.

Ispitanici su bili poduzetnici koji su imali završene projekte za koje su tražili investitore. Istraživače je zanimalo jesu li vlasnici vidljivih tetovaža uspješniji u utrci za novcem i ako jesu, koliko su uspješniji?

Prednosti tetovaža

Podaci su pokazali prednosti tetovaža. “Tetovaže su pomogle u svim vrstama kampanja”, zaključak je studije. “Umjetnički” projekti i oni malo kreativniji donijeli su u prosjeku 10 posto više pozitivnih odgovora investitora u slučaju kada su poduzetnici imali vidljive tetovaže.

‘Neumjetnički’ projekti imali su još više uspjeha kada su ih nudili vlasnici tetovaža. Prema istraživanju na uzorku od 1500 poduzetnika sa svojim startupovima, bilo je čak 458 dodatnih pozitivnih odgovora. Neočekivano se pokazalo da su “neumjetnički projekti i njihovi vlasnici s otkrivenim tetovažama daleko uspješniji u prikupljanju sredstava za razvoj poslovnih ideja nego oni ‘umjetnički'”, rezimirali su istraživači za Wall Street Journal.
Zašto je to tako? Zašto se pokazalo da tetovaže imaju veću uvjerljivu moć?

Slobodan duh na cijeni

Pretpostavka istraživača je da investitori ljude s tetovažama doživljavaju kao kreativnije i slobodoumnije. Što se danas smatra dobrim preduvjetom za poslovni uspjeh. “Slobodni svijet poduzetništva danas traži slobodno misleće ljude”, jedna je od pretpostavki.

Ova i slična istraživanja zanimljiva su prije svega kao podsjetnik na današnju sliku poslovanja. Tako smatra Jeremy Short, jedan od autora istraživanja. Rezultati ne pozivaju poduzetnike da otrče do prvog tattoo majstora i prepuste se tinti i inspiraciji. Prema Shortyju, došlo je vrijeme kada je puno lakše pristupiti javnosti s novim idejama, no svakako je zanimljivo doznati kako bi visokopozicionirani bankar, Horowitz ili Buffett reagirao na tetoviranog vlasnika startupa.

Shorty dodaje:

“Poduzetništvo je oblik samoizražavanja, ali nećete vidjeti Warrena Buffetta kako zasuče rukave i pokazuje tetovaže.” Ali u načinima prikupljanja novca putem grupnog financiranja ovo je mnogo češće.”

Promatra li vas zmaj ili lav s nečije nadlaktice ne bi trebalo ohrabriti ili obeshrabriti ako ocjenjujete projekt i njegovog pokretača. Ovo istraživanje samo je zanimljiv podsjetnik da vlasnici tetovaža danas nisu niti odmetnici niti svojeglavi buntovnici, već poslovni ljudi kojima je tinta ispod kože način izražavanja njihove individualnosti. I, kao što ovo istraživanje pokazuje, tetovaže su i dodatna prednost i poslovna vrlina.

Tako je danas, a sutra se još ne zna.

Izvor: bonitet

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno