Kineski proizvođači električnih automobila guraju se dalje s širenjem u Europu. Bez obzira na to što političari ističu mogućnost visokih carina na vozila iz drugog najvećeg svjetskog gospodarstva.
Nio je ovog tjedna otvorio izložbeni prostor u Amsterdamu u Nizozemskoj, dok je Xpeng prošlog tjedna lansirao svoja sportska terenska vozila G9 i G6 u Francuskoj. Xpeng je također imao izložen automobil na konferenciji VivaTech u Parizu. Dok je BYD također pokazao jedno od svojih vozila.
Napori javnog marketinga dolaze usred tekuće istrage Europske komisije, izvršnog tijela Europske unije, o subvencijama danim proizvođačima električnih vozila u Kini. Rezultat ove istrage mogao bi dovesti do carina na uvoz kineskih električnih vozila.
SAD su već poduzele takav korak. Bidenova administracija ovaj je tjedan uvela stopostotne carine na uvoz kineskih električnih vozila.
Kineski proizvođači EV agresivno se šire u inozemstvo. Jer, osim što nastoje izazvati Teslu Elona Muska na međunarodnoj razini, žele steći i rano vodstvo ispred etabliranih proizvođača automobila.
Zabrinutost zbog preniskih cijena
Tvrtke poput BYD-a izrazile su zabrinutost zbog preniskih cijena vozila. BYD ima automobil pod imenom Seagull. To je mali potpuno električni hatchback čija cijena počinje od samo 69.800 juana, ili manje od 10.000 dolara. Sposobnost kineskih tvrtki da lansiraju jeftine automobile mogla bi stvoriti pritisak na etablirane proizvođače automobila, koji možda neće moći zadovoljiti snižene cijene.
Kineska industrija električnih vozila procvjetala je tijekom godina zahvaljujući poticajima i potpori kineske vlade. Što je zabrinulo političare u Europi i SAD-u.
Upitan od strane CNBC o mogućim tarifama EU ovog tjedna, francuski ministar financija Bruno Le Maire nije potvrdio da su takve mjere na putu. Ali je rekao da je njegov cilj zaštititi industriju i osigurati da na međunarodnoj sceni postoji jednako borbeno polje.
Međutim, ne pozdravljaju svi igrači električnih vozila carine. Teslin Elon Musk kaže da nije za carine na kineska električna vozila. “Ni Tesla ni ja nismo tražili ove tarife”, rekao je Musk. “Zapravo, bio sam iznenađen kada su najavljene”, dodao je, govoreći o stopostotnom porezu na uvoz u SAD-u. Ranije ove godine, Musk je upozorio da će kineski EV igrači “rušiti” konkurente u inozemstvu u nedostatku trgovinskih barijera.