Vrijednost brenda Apple je u 2024. porasla na rekordnih bilijun dolara. Što je prvi put u povijesti da je bilo koji brend premašio ovaj iznos. Na drugom i trećem mjestu liste najvrjednijih našli su se brendovi Google sa 753,5 milijardi dolara i Microsoft sa 712,9 milijardi dolara.
U izvješću londonske kompanije za istraživanja koja je objavila listu 100 najvrjednijih svjetskih brendova u 2024. se navodi da su četvrto i peto mjesto zauzeli Amazon 576,6 milijardi dolara i McDonald’s 221,9 milijardi dolara.
Prvih pet brendova sveta zauzimaju ista mjesta na listi kao 2023. godine.
U prvih deset najvrjednijih brendova također spadaju proizvođač čipova Nvidia 201,9 milijardi dolara. Slijede sustav plaćanja Visa 188,9 milijardi dolara, Facebook 166,8 milijardi dolara, softverska kompanija Oracle 145,5 milijardi dolara. A tu je i kineski holding Tencent 135,2 milijarde dolara.
Ukupna vrijednost 100 najvrjednijih brendova uključenih u rangiranje porasla je za 20 posto međugodišnje na 8,3 bilijuna dolara. Ali ispod rekordnog nivoa iz 2022. kada je njihova ukupna vrijednost iznosila 8,7 bilijuna dolara.
Vrijednost brenda Nvidia je kroz godine porasla za čak 178 posto međugodišnje, navodi se u izvješću, a prenosi Bankar.
Ocjena se zasniva na procjeni materijalne imovine poduzeća (nekretnine, poduzeća, obrtna sredstva, raspoložive novčane rezerve), njihove nematerijalne imovine (patenti, certifikati o autorskim pravima, žigovi), financijskim rezultatima poduzeća za posljednju financijsku godinu, kao i na osnovu istraživanja u kome je sudjelovalo oko 4,3 milijuna potrošača iz 54 zemlje.