Američki Ford planira ukidanje oko 4.000 radnih mjesta u Europi zbog slabljenja potražnje za električnim vozilima i konkurencije kineskih rivala. Kompanija je priopćila da će ovi rezovi biti provedeni do kraja 2027. godine, a da će utjecati na oko 3.000 radnih mjesta u Njemačkoj i 800 u Velikoj Britaniji, što čini 14 posto od ukupnog broja zaposlenih u Europi. Mjere su još na čekanju, jer se vodi dijalog sa sindikatima.
Globalna automobilska industrija suočava se sa velikim pritiscima zbog usporenog rasta prodaje električnih vozila i oštre konkurencije s kineskim proizvođačima. Kompanija Volkswagen također planira zatvoriti najmanje tri pogona u Njemačkoj i ukine desetine tisuća radnih mjesta, uslijed gubitka tržišnog udjela u Kini i slabe potražnje u Evropi, prenosi Biznis.
Ford se već godinama suočava s gubicima na europskom tržištu, gdje je smanjivao broj modela kako bi se fokusirao na profitabilnija područja tržišta. Početkom prošle godine, Ford je najavio smanjenje 3.800 radnih mjesta, uključujući 1.300 u Velikoj Britaniji.
Jim Farley, izvršni direktor Forda, upozorio je da će proizvodnja električnih vozila zahtjevati 40 posto manje radne snage nego proizvodnja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Također, Ford je najavio smanjenje proizvodnje svog novog modela Explorer, električnog SUV vozila razvijenog u Njemačkoj.
Povećanje problema
To će dovesti do daljnjih smanjenja radnih sati u pogonu Forda u Kölnu, gdje je investirano dvije milijarde dolara u transformaciju tvornice za proizvodnju električnih vozila. Industrijski problemi dodatno se povećavaju zbog strožih propisa o emisiji u EU i Velikoj Britaniji, a prodaja električnih vozila u ključnim tržištima poput Njemačke opala je u posljednjim mjesecima, nakon što su vlade smanjile ili ukinule subvencije za kupovinu EV modela.
Kompanija Ford pozvala je njemačku vladu da učini više kako bi poboljšala tržišne uvjete i pružila fleksibilnost za postizanje ciljeva emisije. Istog dana, radnici Volkswagena su priopćili da su spremni odreći se 1,5 milijardi eura budućih povećanja plaća, ukoliko izvršni direktori pristanu smanjiti bonuse, smanjiti dividendeDividenda je dio dobiti dioničkom društvu koji se isplaću... i otkazati planove za zatvaranje tvornica. Ako se uprava Volkswagena ne složi s ukidanjem tih planova, sindikat IG Metall upozorio je da bi mogli uslijediti štrajkovi, počevši od 1. prosinca.