Četvrtak, 28 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Crni petak gubi sjaj u Njemačkoj zbog konkurencije iz Azije

Za mnoge kupce u Njemačkoj, Crni petak gubi na važnosti. Tome pridonose trgovačke platforme poput Temua i Sheina.

Više od 40 posto potrošača smatra da im posebne akcije nisu potrebne. Azijski dobavljači nude popuste tijekom cijele godine, pokazalo je istraživanje portala Idealo i Instituta Kantar.

Slične trendove potvrđuje i Institut za istraživanje trgovine u Kölnu (IFH). Među onima koji još uvijek prate Crni petak, svaki četvrti planira rjeđe koristiti te popuste. Glavni razlog je stalna dostupnost povoljnih cijena na platformama kao što su Temu i Shein.

Zašto čekati do studenog kad su niske cijene dostupne uvijek?” izjavio je Kai Hudetz, direktor IFH-a. Ova situacija povećava pritisak na cijene, što otežava poslovanje lokalnim trgovcima. Posebno je teško sektorima poput mode, dodataka i namještaja.

Na Crni petak, koji ove godine pada 29. studenog, mnogi trgovci nude snižene proizvode. U posljednjih nekoliko godina postalo je uobičajeno najaviti ponude unaprijed.

Iako interes i dalje postoji, sve više potrošača preispituje isplativost ovih akcija. Prema istraživanju IFH-a za Njemačko trgovačko udruženje (HDE), 46 posto online kupaca planira tražiti popuste. To je tri posto manje nego prošle godine, prenosi Biznis.

Mnogi koriste Crni petak za kupnju božićnih darova. Unatoč padu interesa, ove akcije ostaju važne za maloprodaju u Njemačkoj. Uz adventske subote, rasprodaje povezane s Crnim petkom ključne su za godišnji promet.

Ove godine, HDE predviđa ukupni promet od 5,9 milijardi eura. To je na razini prošlogodišnjih rezultata.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno