Automobilski div Stellantis postigao je dogovor o produženju ugovora s talijanskim dobavljačem, objavio je ministar industrije Adolfo Urso. Vlada je posredovanjem osigurala očuvanje radnih mjesta u trenucima kad sektor bilježi značajne teškoće. Ministarstvo signalizira mogućnost osiguranja milijardu eura potpore kako bi spasili automobilski sektor.
Talijanska vlada već mjesecima optužuje Stellantis za zanemarivanje domaćih proizvodnih pogona i prebacivanje poslova u inozemstvo. Stellantis tvrdi da vlada nije pružila dovoljno ulaganja za proširenje proizvodnje. Situacija je eskalirala odlaskom glavnog izvršnog direktora tvrtke, dok glavni menadžer najavljuje plan revitalizacije. Plan će biti predstavljen idući tjedan u Rimu, na sastanku s ministarstvom industrije.
Ministar Urso objavio je da je Stellantis pristao produljiti ugovor s dobavljačem Trasnovom na još godinu dana. Time je izbjegnut otkaz za 97 radnika koji je bio najavljen krajem godine. Osim toga, sačuvana su i 152 radna mjesta u podizvođačima Transnove, tvrtkama Logitech i Tecnoservice. Ministar smatra da je dogovor važan korak za stabilizaciju sektora u ovom ključnom trenutku.
“Nadam se da će ovo označiti novi smjer za Stellantis”, rekao je ministar Urso. Stellantis je u svom priopćenju istaknuo da djeluje odgovorno i da će nastaviti očuvati radna mjesta. Priznali su izazove u prijelazu na električna vozila, što je dodatno opterećenje za poslovanje u Italiji.
Vlada izdvojila oko milijardu eura
Potpredsjednik vlade Antonio Tajani izjavio je da će vlada pronaći oko milijardu eura potpore u proračunu za 2025. godinu. “Radimo na smanjenju poreza na korporativnu dobit i poreznih opterećenja na rad”, rekao je Tajani. Također su smanjeni porezi na digitalne usluge za mala poduzeća, što bi trebalo olakšati poslovanje.
Sindikati upozoravaju da je potrebno iskoristiti ovo jednogodišnje produljenje ugovora za trajno rješenje krize. Ističu da bi bez konkretnih mjera moglo biti ugroženo još 12.000 radnih mjesta u zemlji. Prema njihovim riječima, koje prenose Financije, trenutna situacija zahtijeva hitne reforme i ulaganja.
Statistički podaci Istata otkrivaju ozbiljnost krize u sektoru. Proizvodnja automobila u rujnu pala je za 40,4 posto u odnosu na prošlu godinu. U prvih devet mjeseci 2024., proizvodnja je smanjena za 27,9 posto.
Istatovo izvješće pokazuje da Italija ima najveći broj automobila po stanovniku u Europskoj uniji. Na 1.000 stanovnika dolazi 694 vozila, dok je prosjek u EU 571 automobil. Ovi podaci naglašavaju važnost automobilske industrije za talijansko gospodarstvo.
Svi dionici pozivaju na hitnu intervenciju kako bi se sektor stabilizirao i spriječio daljnji gubitak radnih mjesta. Vlada i industrija moraju zajednički djelovati kako bi pronašli održiva rješenja.