Ukupni Appleov prihod porastao je za 4% u prvom fiskalnom tromjesečju. Ali nije ispunio očekivanja Wall Streeta o prodaji iPhonea i zabilježio je pad prodaje u Kini za 11,1%, izvijestila je tvrtka u četvrtak.
Ali dionice su porasle za oko 3% u produljenom trgovanju nakon što je tvrtka dala prognozu za kvartal koji završava u ožujku a koja sugerira rast prihoda.
Evo kako je Apple prošao u odnosu na konsenzusne procjene LSEG-a za kvartal koji je završio 28. prosinca.
- Zarada po dionici: 2,40 USD u odnosu na procijenjenih 2,35 USD
- Prihod: 124,30 milijardi dolara naspram procijenjenih 124,12 milijardi dolara
- Prihod od iPhonea: 69,14 milijardi dolara naspram procijenjenih 71,03 milijarde dolara
- Prihod od Mac-a: 8,99 milijardi dolara naspram procijenjenih 7,96 milijardi dolara
- Prihod od iPada: 8,09 milijardi dolara naspram procijenjenih 7,32 milijarde dolara
- Prihod od ostalih proizvoda: 11,75 milijardi USD u odnosu na procijenjenih 12,01 milijardu USD
- Prihod od usluga: 26,34 milijarde USD u odnosu na procijenjenih 26,09 milijardi USD
- Bruto marža: 46,9% naspram procijenjenih 46,5%.
Apple je rekao da, u tromjesečju završava u ožujku, očekuje rast od “niskih do srednjih jednoznamenkastih brojeva” na godišnjoj razini. Tvrtka je također rekla da očekuje “niski dvoznamenkasti” rast za svoj odjel za usluge. Apple je rekao da očekuje da će jaki dolar utjecati na Appleovu ukupnu prodaju oko 2,5%, a nakon računanja valute, ukupna stopa rasta bit će slična onoj od 6% u prosinačkom kvartalu.
Wall Street je očekivao smjernice za ožujsko tromjesečje od 1,66 dolara dobiti po dionici na 95,46 milijardi dolara prihoda.
Odjel za usluge pokretač dobiti
Appleov pokretač dobiti, njegov odjel za usluge, koji uključuje pretplate, jamstvaJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... i ugovore o licenciranju, zabilježio je prihod od 23,12 milijardi dolara. Što je 14% više nego u istom razdoblju prošle godine. Glavni izvršni direktor Applea Tim Cook rekao je analitičarima u razgovoru u četvrtak da tvrtka ima više od milijardu pretplata, što uključuje izravne pretplate za usluge kao što su Apple TV+ i iCloud, kao i pretplate na aplikacije trećih strana putem tvrtkinog sustava App Store.
Iako je ukupna prodaja Applea porasla tijekom tromjesečja, prodaja iPhonea koju tvrtka pažljivo prati blago je opala na godišnjoj razini. Prosinačko tromjesečje je prvo puno tromjesečje s prodajom iPhonea 16, a Apple je objavio svoj Apple Intelligence AI paket za uređaje tijekom tromjesečja.
Appleov promašaj iPhonea u usporedbi s procjenama LSEG-a bio je najveći za tvrtku u dvije godine, od njezinog izvješća o zaradi u prvom tromjesečju u fiskalnoj 2023. U to je vrijeme Apple rekao da je promašaj nastao jer nije mogao proizvesti dovoljno modela iPhonea 14 zbog problema s proizvodnjom u Kini.
Pad prodaje u Velikoj Kini
U prvom fiskalnom tromjesečju tvrtka je primijetila značajnu slabost u Velikoj Kini, koja uključuje kopno, Hong Kong i Tajvan. Sveukupna prodaja u Kini pala je 11,1% tijekom tromjesečja na 18,51 milijardu dolara. To je najveći pad prodaje u Kini od istog kvartala prošle godine kada je pala za 12,9%.
Cook je rekao za CNBC da je prodaja iPhonea bila jača u zemljama u kojima je Apple Intelligence dostupan. Trenutno je softver dostupan samo u nekoliko zemalja engleskog govornog područja, a nije dostupan u Kini ili na kineskom.
“Tijekom tromjesečja koje je završilo u prosincu, vidjeli smo da je na tržištima na kojima smo uveli Apple inteligenciju, učinak iz godine na godinu na obitelji iPhone 16 bio bolji od onih tržišta na kojima nismo uveli Apple Intelligence,” rekao je Cook.
Dodao je da tvrtka planira objaviti dodatne jezike u travnju, uključujući verziju Apple Intelligencea na pojednostavljenom kineskom.
Cook je rekao da postoje tri faktora u uspješnosti tvrtke u Kini. Rekao je da je polovica pada od 11,1% posljedica promjene u “inventaru kanala”, činjenice da Apple Intelligence nije pokrenut u regiji i da je nakon završetka kvartala Kina izdala nacionalnu subvenciju koja bi stimulirala prodaju nekih Apple proizvoda.
Snažan rast u gotovo svim segmentima
Tvrtka je zabilježila 36,33 milijarde dolara neto dobiti tijekom tromjesečja. Što je 7,1% više od 33,92 milijarde dolara u istom razdoblju prošle godine.
U svom izvješću o zaradi u prvom fiskalnom tromjesečju u četvrtak, Apple je izvijestio o bruto marži – dobiti koja je ostala nakon uračunavanja troškova prodane robe – od 46,9%. To je najviše zabilježeno, nadmašujući maržu od 46,6% koju je tvrtka zabilježila u razdoblju zaključno s ožujkom 2024. Apple je rekao da očekuje da će bruto marža u ožujskom tromjesečju biti između 46,5% i 47,5%.
Appleova prodaja iPada i Maca pokazala je snažan rast u usporedbi s prošlogodišnjom slabom prodajom u blagdanskom kvartalu. Prihod od Maca porastao je 15% na 8,98 milijardi USD, a prihod od iPada 15% na 8,08 milijardi USD. Mac odjel zabilježilo je najbolji rast od četvrtog fiskalnog tromjesečja 2022.
Tvrtka je izdala nove Mac uređaje tijekom tromjesečja, uključujući nova prijenosna računala iMac, Mac Mini i MacBook Pro u listopadu. Apple je također lansirao novi iPad Mini tijekom kvartala. Cook je rast u tim segmentima pripisao novim proizvodima.
“To je potaknuto velikim uzbuđenjem oko naše najnovije Mac linije”, rekao je Cook.
Cook je rekao analitičarima na razgovoru o zaradi da tvrtka ima aktivnu bazu od 2,35 milijardi aktivnih uređaja, u odnosu na brojku od 2,2 milijarde koju je tvrtka dala prije godinu dana.
Kategorija “ostali proizvodi”, također nazvana Wearables, koja uključuje prodaju Apple Watcha, AirPods, Beats i Vision Pro, pala je 2% na godišnjoj razini na 11,75 milijardi dolara prodaje.
Apple je rekao da će isplatiti dividendu od 25 centi po dionici i potrošio 30 milijardi dolara na dividendeDividenda je dio dobiti dioničkom društvu koji se isplaću... i otkup dionica tijekom prvog kvartala.