CEO dijeli ‘tajni trik’ za odluku o davanju otkaza na toksičnom poslu

17
Toksični ljudi - ilustracija (financa.ba)
Toksični ljudi - ilustracija (financa.ba)

Toksični šefovi su česta pojava: oni su razlog zašto je 57% zaposlenika dalo otkaz, prema jednom izvješću.

Robyn L. Garrett, autorica i izvršna direktorica tvrtke Beamably za podučavanje vodstva, ima “tajni trik” za otkrivanje je li vrijeme za napuštanje broda.

“Definiranje vaših osobnih vrijednosti može biti iznimno moćno u rješavanju problema kao što je ovaj. Ne samo koje su vam vrijednosti najvažnije, nego i kojim se vrijednostima aktivno suprotstavljate”, rekla je Garrett za podcast “New Here” . “Ne znamo uvijek zašto imamo negativne osjećaje o radnom mjestu, ali ako ste odvojili vrijeme da definirate svoje vrijednosti, to stvari može učiniti mnogo, mnogo jasnijim.

Vjerojatno biste trebali razmisliti o napuštanju posla ako se potpuno protivite pristupu svog šefa na moralnoj razini. Ako problem nije toliko ozbiljan, poput problema s komunikacijom, možda ćete moći pronaći način da se nosite sa svojim frustrirajućim rukovoditeljem, rekla je Garrett.

Prvi korak

Njezin prvi korak je: identificiranje “raznih čimbenika” koji definiraju vaš odnos sa šefom i korištenje tih informacija za izradu plana djelovanja.

“Koje su njihove potrebe? Koje su njihove motivacije? Koje su vaše potrebe? Koji su vaši motivi? Kako se te stvari sukobljavaju? Ali kako one također mogu raditi zajedno? I postoje li načini na koje vas dvoje možete napraviti kompromis,” rekla je Garrett.

Ako je vaš šef fleksibilan i navija za vaš uspjeh – njihova toksičnost se iskazuje na druge načine – bit će voljni postići dogovor, rekla je Garrett. Ako su zapeli na svom putu, morat ćete pribjeći promjeni svog stila komunikacije kako bi odgovarao njihovom.

Ako im se, na primjer, obratite u vezi svojih osjećaja, možda neće biti osjetljivi. Ako ste opremljeni istraživanjem i podacima koji podupiru vaš argument, možda ćete biti uspješniji.

Mnogi šefovi su financijski motivirani. Sve se vrti oko njihovih KPI-ova i metrike“, rekla je Garrett.

Važnost zaštite

Garrett govori iz iskustva. Jednom, dok je radila na međunarodnom položaju, njezin bi šef vodio “konferencijske pozive u 2 ujutro koji bi trajali dva i pol sata“. Zatim bi nagomilao zadatke koje bi ona nakon toga trebala obaviti, rekla je.

Pokušala sam komunicirati s tom osobom. Ali bili su vrlo agresivni i iskoristili su me jer sam bila mlada i nisam znala bolje”, dodala je.

Doista, izravna konfrontacija možda nije vaš najbolji izbor: 69% voditelja na radnom mjestu već kaže da im je neugodno komunicirati sa svojim zaposlenicima, prema istraživanju Harris Poll-a i komunikacijske tvrtke Interact iz 2016.

Što god odlučili učiniti, ne zaboravite pratiti svoje fizičko i emocionalno stanje: toksična radna mjesta mogu pridonijeti tjeskobi, mentalnom umoru i stresu, kažu stručnjaci.

Važno je zaštititi se u svakom trenutku“, rekla je Garrett. “Vodite računa da se brinete o sebi jer oni to neće uvijek učiniti, nažalost.

Izvor: CNBC

Prijavite se na naš Newsletter