Subota, 11 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako je došlo do totalne restrukture talijanskog hotelskog biznisa

Pandemija covida izazvala je transformaciju talijanskog hotelskog biznisa. Doživili su potpunu restrukturu po pitanju kvalitete i po pitanju vlasničke strukture. Dodatno je došlo do smjene generacija u segmentu malih obiteljskih hotela.

Ovo sve pokazuju kretanja na tržištu koje se gotovo u potpunosti oporavilo prošle godine. Magazin Hospitality Investor napravio je veliku analizu kretanja na tržištu koje se urušilo 2020. godine. Tada je potražnja za sobama pala za više od 50 posto, što je uništilo stotine obiteljskih hotela u Italiji, prenosi Poslovni.hr.

Istodobno je krenuo i proces masovne prodaje hotela. Ovaj trend je na tržište dovelo međunarodne investitore. S njima i investitore luksuznog hotelskog biznisa, koji im je u prethodnim godinama nedostajao. Već u prvoj godini pandemije u hotelskom biznisu su se tako provele kupoprodajne transakcije vrijedne oko milijardu eura. Na ovo su u velikoj mjeri utjecale dvije velike transakcije, prodaja bivšeg portfelja Boscolo francuskom Coviviu. Druga je prodaja hotela Bauer u Veneciji austrijskom fondu Signa Prime Selection.

Ovo je rezultat vjere međunarodnih investitora da će se turizam oporaviti nakon pandemije te da treba iskoristiti priliku. I bili su u pravu.

Destinacije s ogromnim potencijalom

U 2022. godini glavna talijanska hotelska tržišta premašila su referentne vrijednosti iz pretpandemijske godine. Kako izvješće pokazuje RevPAR iznosi nekih 17 posto iznad 2019. godine, prema podacima konsultanata iz Cushman&Wakefield. Zemlja je također zabilježila skok u otvaranju novih i rebrandingu postojećih hotela. Ovo je zahvatilo oko 50 hotela, uključujući nekoliko luksuznih objekata u gradovima. U ovo spadaju Portrait Ferragamo i Casa Cipriani u Milanu, i Palazzo Portinari Salviati u Firenci, te luksuzna odmarališta kao što su 7-Pines resorts na Sardiniji i Adler Spa Resort na Siciliji, prenosi Poslovni.hr.

Italija je zaostajala za svojim europskim susjedima u pogledu objekata s pet zvjezdica. Ovo je investitore i globalne brendove potaknulo da iskoriste potencijal destinacije koja je dom najvećeg broja mjesta UNESCO-ve svjetske baštine na svijetu.

Jedna od bitnih skupina ulagača u tom procesu su bliskoistočni ulagači koji preferiraju ulaganja u luksuzne hotele, napominje Patrick Saade iz kuće JLL. “Njihov interes za Italiju vođen je potencijalom za atraktivne povrate i dugoročno povećanje vrijednosti na tržištu koje je i dalje popularno turističko odredište”, kaže. Navodi za primjer akviziciju hotela Rosewood Castiglion del Bosco u Toskani od strane katarskog ulagača.

Talijanski hotelski biznis
Talijanski hotelski biznis

I Izraelci investirali u Italiju

Izraelski ulagači također su prisutni u posljednjih nekoliko godina. Kompanija za ulaganje u nekretnine White City Buildings predstavila je planove za kupnju i renoviranje raznih hotela u Rimu koje će voditi međunarodni operateri, uključujući izraelski lanac hotela Isrotel. Fattal Hotel Group aktivan je u glavnom gradu, a također je ranije ove godine od Aquileiae kupio luksuzno odmaralište na obali jezera Garda.

Ni drugi međunarodni invstirori nisu proopustili priliku

Tu su i jaki sjevernoamerički fondovi poput Blackstonea. Oni su izabrali Me Milan Il Duca, kao i Cascade Investment koji podupire Bill Gates. Akviziran je Palazzo Marini u Rimu za prvi Four Seasons u glavnom gradu. Dosta interesa bilo je i iz europskih fondova, među kojima su Prodea, Invesco, Edmond de Rothschild i JP Immobilien.

Porast broja luksuznih objekata, a radi se o 57-postotnom povećanju hotelskog biznisa s pet zvjezdica u zemlji u posljednjih pet godina. Ovo j izazvalo snažan rast ostvarenih prosječnih cijena usluga (ADR). Zaniljivo, čak i bez povećanja popunjenosti u odnosu na 2019., prije svega zahvaljujući rastu cijena. Podaci sugeriraju da su imućni posjetitelji Italije relativno otporni na više cijene.

Gradske vlasti Rima u posljednjih nekoliko godina odobrile su velik broj prenamjena ureda u luksuzne hotele – glavni grad je usred procesa dobivanja oko 20 novih hotela s pet zvjezdica u središtu grada, iako su analitičari sumnjičavi hoće li to biti previše u odnosu na potražnju te kako će utjecati na profitabilnost.

Unatoč tim brigama, očekuje se nastavak ulaganja, koja će u narednom periodu potaknuti globalni eventi kao što su Zimske olimpijske igre i Paraolimpijske igre u Milanu i Cortini te najvećeg svjetskog golf turnira Ryder Cup u Rimu. U međuvremenu, raznolika ponuda zemlje, od obalnih odmarališta do planinskih resorta te povijesnih i agroturističkih lokacija, također privlači ulagače da idu dalje od četiri velika grada (Rim, Milano, Venecija i Firenca).

Dok su Four Seasons i Belmond krenuli u Pugliju, Oetker i Jumeriah odabrali su Capri, Adler Spa Resorts i HNH Hotels odabrali su Siciliju, kao i Rocco Forte koji ima hotele u Palermu i Trapaniju.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno