Srijeda, 1 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Izvršni direktor Starbucksa Howard Schultz poslao je nadahnuto pismo zaposlenicima. Ovo je najzanimljiviji dio

Starbucks donosi velike promjene.

Unatoč skoro rekordnoj godini zarade, tvrtka se nosi s nezadovoljnim zaposlenicima, od kojih su se mnogi zalagali za sindikalno udruživanje. Ovo je samo jedan od izazova koji je Howarda Schultza vratio na mjesto izvršnog direktora, na mjesto na koje se vratio prije samo nekoliko mjeseci.

Schultz je u pismu zaposlenicima priznao da tvrtka Starbucks trenutno ne zadovoljava potrebe i očekivanja ni zaposlenika ni kupaca.

Danas se nalazimo u poziciji u kojoj moramo modernizirati i transformirati iskustvo Starbucksa u našim trgovinama i ponovno stvoriti okruženje koje je relevantno, gostoljubivo i sigurno, te u kojem uzdižemo jedni druge s dostojanstvom, poštovanjem i ljubaznošću“, napisao je. Schultz.

“Moramo ponovno izmisliti Starbucks za budućnost.”

Schultzovo pismo otkriva pet koraka u strategiji ponovnog otkrivanja, od kojih se većina čini tipičnim PR govorom. Međutim, zanimljivo je da se veći dio Schultzova pisma fokusira samo na jedan od tih koraka, naime, redizajniranje partnerstva tvrtke sa zaposlenicima.

Prema Schultzu, Starbucks koristi izravne povratne informacije od zaposlenika – u obliku priča, iskustava i ideja – kako bi “potaknuo niz načela za novo partnerstvo u Starbucksu“.

Dok Schultzovu sposobnost da ispuni ono što obećava tek treba vidjeti, ako bude dobro izvedeno, ovo bi bio primjer izvrsne strategije koja ima temelj u emocionalnoj inteligenciji: uključuje nešto što se zove Ikein efekt.

Što je Ikein efekt? I koje lekcije vlasnici tvrtki mogu naučiti iz toga?

Razmotrimo ovu ideju.

Kako Starbucks koristi Ikein efekt

Izraz “Ikea efekt” prvi put se pojavio u istraživačkom radu koji je objavila Harvard Business School. Rad je istaknuo studiju u kojoj su dva skupa ispitanika zamoljena da odrede cijenu Ikeinih kutija za pohranu. Prva grupa je sama napravila kutije, dok je druga grupa jednostavno pregledala gotove kutije prije nego što je došla do cijene.

Rezultat? Osobe koje su same izradile kutije davale su znatno veću vrijednost gotovom proizvodu, što je dovelo do zaključka autora:

Kada ljudi u proizvode ulože vlastiti rad, njihov trud može povećati njihovu vrijednost.” Drugim riječima, kada nešto sami izgradite, to više cijenite.

Pa, baš kao što kupci pridaju veću vrijednost namještaju koji sami sastavljaju, vaš će tim pronaći više vrijednosti u rješenjima u čijem su stvaranju sudjelovali.

Kao samo jedan primjer toga, Starbucks je nedavno donio odluku o zatvaranju 16 trgovina u gradovima diljem SAD, navodeći “veliku količinu izazovnih incidenata koji otežavaju stvaranje sigurnog i ugodnog okruženja”, kako je izvijestio The Washington Post. U zasebnoj izjavi, potpredsjednice Starbucksa Debbie Stroud i Denise Nelsen navele su povratne informacije zaposlenika u vezi s izazovima kao što su osobna sigurnost, rasizam, rastuća kriza mentalnog zdravlja i sve veća upotreba droga.

Vaš doprinos izravno oblikuje naše politike, programe i pogodnosti kako bismo osigurali da se osjećate više podržani i osnaženi“, napisali su Stroud i Nelsen.

U svom pismu Schultz spominje druge načine na koje tvrtka planira iskoristiti povratne informacije zaposlenika kako bi obnovila svoj odnos s njima.

Izgradili smo ovu tvrtku na snazi ​​partnerskih ideja i glasa“, piše Schultz. “Naša reinvencija mora ići još dublje … dijeliti odgovornost u izgradnji zajedničke budućnosti i koristiti svima nama kada tvrtka uspije. Cilj nam je biti potpuno nova vrsta tvrtke u našoj industriji, postavljajući novi standard.”

Što će taj novi standard točno uključivati?

Prije nekoliko godina, Starbucks se izdvojio od ostalih trgovaca na malo po pogodnostima koje je ponudio čak i zaposlenicima s nepunim radnim vremenom, uključujući program nagrađivanja dioničkim kapitalom. Hoćemo li vidjeti dramatična poboljšanja tog programa ili nešto slično?

Vrijeme će pokazati: Schultz kaže da će u tjednima koji su pred nama kompanija dati “veću jasnoću” oko novih resursa i programa.

Bez obzira na to, poslodavci mogu izvući lekciju iz Starbucksove predložene strategije.

Kada god se sluša, tada počinje učenje. Dakle, dajte svojim zaposlenicima forum na kojem će podijeliti svoje izazove, potrebe, pa čak i želje. To će vam omogućiti da bolje identificirate probleme i rješenja.

Nadalje, zapamtite da će zaposlenici dati veću vrijednost rješenjima kojima su osobno doprinijeli. Učinite to kako treba, a također ćete iskoristiti Ikein učinak za produbljivanje odnosa sa svojim ljudima i produbljivanje njihovog osjećaja vlasništva u poslu.

Izvor: Inc.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno