Ponedjeljak, 7 listopada, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako surađivati sa šefom?

Za to, u velikom broju slučajeva, trebamo kvalitetan odnos sa šefom (U ovom članku koristimo termin šef za sve nadređene osobe, bile one žene ili muškarci.); a to je odnos koji se temelji na poštovanju i povjerenju. I zato proaktivan i konstruktivan angažman u izgradnji poštovanja i povjerenja višestruko će se isplatiti.

Upravljati odnosom sa šefom? Mnogi će reći da je nemoguće tako razmišljati govoreći da se tu u startu ne može ništa napraviti. Tu su najčešće u krivu. Upravljati odnosom sa šefom ne znači ništa drugo već aktivno raditi na suradnji koja otvara mogućnosti i pomaže kompaniji, timu i pojedincima da uspješnije obavljaju posao. Da bi se odnosom moglo upravljati, treba ga najprije izgraditi i kontinuirano ga unaprjeđivati.

Statistika nam uvijek jasno daje do znanja da je odnos s nadređenom osobom

jedan od top 3 razloga za odlazak iz kompanije. To ne mora biti tako.

McKinsey 2022.
Loše vođenje je kod 56% zaposlenika razlog za odlazak iz kompanije.

Forbes 2022.

Za početak krenite od postavke da šef nije na suprotnoj strani, iako nam se ponekad tako čini. U nastavku slijede učinkovite strategije koje možete primijeniti već sutra uz pojašnjenja kako ih točno provesti u praksi.

Nudite rješenja umjesto problema

Kada šefu trebate izložiti problem, pobrinite se ponuditi barem dva moguća rješenja, od kojih ćete jedno izdvojiti kao bolje. Naravno da se šef može odlučiti za posve drugačije rješenje, no isto će tako znati da ste i vi o tome razmišljali pa vam može ponuditi pomoć s procesom odabira rješenja.

Stavite se u šefovu poziciju

Imajte na umu da i vaš šef ima svoje strahove, brige, rokove, problema i ograničenja. Ne gledajte ga samo kao osobu koja vam zadaje zadatke, možda i glavobolju, te procjenjuje vaš rad. Želite li uspješno upravljati vašim odnosom potrudite se razumjeti ga i gledati stvari i iz šefove perspektive.

Budite uporni i aktivno gradite odnos

Preuzmite odgovornost i inicirajte redovite sastanke, brifinge, itd. Trebate li vrijeme sa svojim šefom, pronađite ga. Kad kaže, budem danas, sutra, … a to se ne dogodi, ne odustajte. I šefovi zaboravljaju iako možda imaju dobru namjeru sjetite se i napraviti obećano. Isto tako, razmislite možete li ga npr. pozvati na sastanke svog tima ili neformalno druženje.

Budite proaktivni

Obavite stvari prije krajnjeg roka. Za neke stvari možete znati da će se sigurno dogoditi; npr. definiranje godišnjeg budžeta ili razgovor o učinku. Znate li rokove, dobro ih isplanirajte i obavite zadatak na vrijeme. Vaš šef sigurno ima pametnijeg posla nego „ganjati“ vas oko toga. Predlažite rješenja prije nego se problemi zahuktaju.

Budite osoba od povjerenja

Klonite se uredskih tračeva, glasina i negativnih komentara. Radije izgradite reputaciju osobe koja nikada ne kleveće nadređene i kolege i koja se prema svima odnosi s uvažavanjem i poštovanjem. Počnite graditi povjerenje tako da izbjegavate govoriti loše stvari o drugima i budite pozitivni. Ne „kukajte“, već otvoreno recite što vas brine.

Recite ako ste zapeli

Rok će kad-tad doći, a onda je kasno za traženje pomoći. Ako ne razumijete, pitajte. Podrazumijevanje nije razumijevanje. Nikako ne krećite u izvršenje zadatka ako vam nije kristalno jasno što trebate činiti. Odmah tražite dodatna objašnjenja ili informacije. U suprotnom izlažete se vjerojatnosti da uložite trud, utrošite vrijeme i u konačnici primite kritiku jer posao nije odrađen na željeni način. Dodatna je preporuka – zapisujte delegirane zadatke i provjeravajte jeste i točno razumjeli, mailom ili usmeno.

Preuzmite odgovornost

Za odnos sa šefom je potrebno dvoje, a vi ste jedan od u njih. Umjesto da čekate da se nešto promijeni odlučite nešto poduzeti. Na primjer, ne čekajte da se šef sjeti ili odluči poduzeti sitne korake koji bi unaprijedili radnu klimu, podsjetite ga.

Razumijemo ako vam se čini da primjena ovih strategija znači dodatno izlaganje s neizvjesnim ishodom. Primjena strategija naravno podrazumijeva, ne samo ono što ćete u datom trenutku šefu reći ili napisati, već i kako ćete to učiniti – koji ćete trenutak odabrati, koji ćete glas upotrijebiti pa tako i govor tijela. Sve će to imati važnu ulogu. S druge strane imajte na umu da za primjenu ovih strategija postoji dobar razlog. Vaš je nadređeni poput vas, a često i više opterećen i pod pritiskom. Iz tog razloga dobronamjerna pomoć s vaše strane mudrom šefu značit će mnogo.

Da, postoje različiti šefovi i vaše nastojanje neće nužno uvijek naići na pozitivnu reakciju. Ipak da se nešto ne može promijeniti, možemo ustvrditi tek kad smo sigurni da smo sa svoje strane napravili sve da se ta promjena dogodi. Ako i ne uspije, nešto ste naučili o sebi i drugoj strani i to iskustvo možete iskoristiti u sličnoj situaciji u budućnosti.

Zato ne očajavajte već krenite aktivno mijenjati sebe kako biste izgradili odnos sa šefom i stvorili osjećaj zadovoljstva odlaska na posao. Mnogo je vještina koje mogu doprinijeti vašem sigurnom i utjecajnijem nastupu u ovakvim situacijama.

Izvor: godigital

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno