Četvrtak, 2 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Lavazza: omiljena kava Italije

Lavazza, osnovana u Torinu, u Italiji, 1895. godine, već je četiri generacije u vlasništvu je istoimene obitelji. Sedma po rangu pržionica kave u svijetu, ima tržišni udio s prodajom od preko 36% u Italiji, 3800 zaposlenika i prihod od 2,24 milijarde eura.

Tvrtka ima šest proizvodnih lokacija, tri u Italiji i tri u inozemstvu, a posluje preko povezanih tvrtki i distributera u više od 90 zemalja. Izvoze 46% svoje proizvodnje. Sebi pripisuju zasluge za izum koncepta miješanja: “umjetnosti kombiniranja različitih vrsta kave iz različitih geografskih područja”, u svojim ranim godinama i tvrdi da je to posebno obilježje svih svojih proizvoda. Također, imaju 25 godina iskustva u proizvodnji i prodaji porcioniranih sustava za kavu.

Danas, kroz stalna partnerstva s međunarodnom mrežom sveučilišta i znanstveno-istraživačkih centara, upravljajuja s četiri platforme u ovom segmentu. Godine 1979. tvrtka je osnovala “Centar za istraživanje kave Luigi Lavazza” koji je “posvećen proučavanju espressa”. Centar za istraživanje razvio se u Centar za obuku Lavazza, mrežu od preko 50 škola kave diljem svijeta, gdje obuku svake godine prolazi 30.000 ljudi.

Trenutno Lavazza Grupa uključuje 21 kompaniju i međunarodne urede, uključujući sjedište u Torinu “Nuvola” i San Tommaso 10, i isto ono mjesto gdje je bila stara trgovina u Via San Tommaso u vlasništvu Luigija Lavazze kasnih 1800tih.

Kompanija ima povijest dugu 120 godina, a stvorio ju je uporan i intuitivan Luigi Lavazza. Godine 1895. kupio je malu trgovinu mješovitom robom u srcu starog Torina i otkrio smisao kave. Tijekom generacija, on i njegova obitelj svladali su umjetnost i znanost kave.

Luigi Lavazza bio je čovjek s puno inicijative, inventivnosti i strasti za svoj posao. Otkrio je različita podrijetla i karakteristike biljke, kave, i proučavao je umjetnost miješanja kako bi zadovoljio ukuse svojih kupaca. Tako su nastale mješavine.

Nakon svog putovanja u Brazil, mogao je vidjeti potencijal ovog napitka u eri velikih promjena. Lavazza kave koje danas pijemo rezultat su njegove ideje o spajanju kava iz različitih dijelova svijeta.

Zabavne činjenice o Lavazzi:

  • Službena je kava u talijanskom paviljonu na Expo-u u Milanu.
  • Kupili su brandove Carte Noire i Merrild od Jacobsa Douwe Egbertsa u veljači 2016.
  • Kupili su 80% udjela u kanadskoj tvrtki Kicking Horse Coffee u svibnju 2017.
  • U Europi su u 2019., u suradnji s PepsiCo, lansirali cappuccino u limenci spreman za piće.
  • 2018. postali su sponzor Liverpool F.C., te Williams Racing tim u Formuli 1, jer su osobni sponzor Kanađanina Nicholasa Latifija.
  • Sporazumom postignutim u rujnu 2020. Lavazza je postala službeni brand kave koji koristi Juventus F.C.
  • Od 1991. proizvode “Lavazza kalendar”, koji prikazuje modne fotografije nekih od vodećih svjetskih fotografa. Kalendar nije dostupan za kupnju. Među suradnicima su bili Annie Leibovitz 2009., David LaChapelle 2002., Helmut Newton 1993. i 1994., Ellen Von Unwerth 1995., Eugenio Recuenco 2007., Erwin Olaf 2005. i Platon 2018. Kalendar je postao eksponat konceptualne mode fotografija.

Zavirimo u povijest

Od trgovine do malog poduzeća

Tvrtka Luigi Lavazza SpA osnovana je 1927. godine u Corso Giulio Cesare 65. Tvrtku su činili Luigi Lavazza, njegova supruga Emilia i njegova djeca Maria, Mario i Giuseppe, poznatiji kao Beppe. Osnovali su tvrtku s kapitalom od 1,5 milijuna lira. Od tih početaka kreće osvajanje pokrajine širenjem prodajne mreže.

Tijekom tih godina Lavazza je implementirala Pergamin: pakiranje koje se sastoji od dva sloja papira koji zadržava sav okus kave. To je omogućilo obiteljima da kupe veće količine svoje mješavine kave i pohrane je kod kuće. Bio je to prvi korak prema Lavazza pakiranju koje i danas viđamo u trgovinama.

Lavazza Pergamin
Lavazza Pergamin

Godine preporoda nakon Drugog svjetskog rata

Italija je postala republika 1946.; preživjeli su rat i godine embarga na kavu. Mario, Beppe i Pericle Lavazza napravili su važan iskorak kada su se odlučili usredotočiti na prodaju markirane, pakirane kave, a ne rasute kave.

1947. pojavio se prvi Lavazza logo, koji je dizajnirao Aerostudio Borghi u Milanu. Središnje slovo “A” bilo je veće od ostalih slova, ikona je to dizajna koja je ostala do danas. Dvije godine kasnije Lavazza je patentirala cilindrični spremnik s tlačnim poklopcem: rođena je prva Lavazza limenka.

Prvi Lavazza logo
Prvi logo

Beppe Lavazza poznavao je slikare i dizajnere u umjetničkoj zajednici Torina i 1949. godine je naručio dizajn prve kolekcije Lavazza sličica. To je dovelo do arhive koja se sastoji od 283 serije od šest sličica.

Uspon legendarnog Lavazza blend-a

Kava koju danas kupujemo i dalje je vakumirana. Prvi put je ovako zapakirana 1950. godine. Te su  godine prvi put korištene vakuumske posude pod pritiskom kako bi se sačuvao miris kave i zadržala punoća njezine arome. Kava se tako mogla čuvati mnogo dulje što je omogućilo produljenje vremena distribucije.

Emilio Lavazza, Beppeov sin, ušao je u tvrtku 1955. godine s inovativnim idejama, a njegov je doprinos iznjedrio legendarnu “Lavazza mješavinu”.

Prvi slogan „Lavazza raj u šalici“ (“Lavazza Paradiso in tazza”) tada se pojavio u novinama i emitiran je na radiju. Slogan je to koji i danas inspirira njihovu televizijsku kampanju.

Lavazza Paradiso in tazza
Lavazza Paradiso in tazza

Lavazza postaje najveća kompanija u Italiji

Godina je 1957. i Italija doživljava puni gospodarski procvat. Beppe i Pericle počinju premještati proizvodnju na industrijsku razinu: u sektoru kave bili su najveća tvrtka u Italiji i trebali su postati vodeći u Europi.

Velika Lavazzina industrija prženja rođena je u središnjem uredu u Corso Novara, a inovativni ciklus obrade “padajući protok” omogućio je tvrtki da preradi više od 40.000 kg kave dnevno koristeći učinkovitiji vertikalni proizvodni proces; bila je to prava inovacija u Italiji.

Dvije godine kasnije, 1959., lansirali su prvu Lavazza kavu bez kofeina: Dec. Industrijski rast nastavljen je otvaranjem najveće tvornice za prženje u Europi 1965., u Settimo Torinese.

Prvi autobar, koji je dizajnirao Boneschi, predstavljen je na torinskom Salone del Mobile 1959. Predstavljao je nov i originalan način širenja vijesti o kavi i omogućavanja ljudima da u njoj uživaju čak i na otvorenom.

Lavazza autobar
Lavazza autobar

Pronalaze nove načine prevladavanja krize

Sedamdesete su obilježile teško razdoblje za talijansko gospodarstvo, ali Lavazza nije propustila ništa. Pronašli su nove načine prevladavanja krize te se uključili u studije i istraživanja kako bi nastavili napredovati u duhu inovacija.

Godine 1979. osnovan je Luigi Lavazza centar za proučavanje i istraživanje kave. Njegove glavne aktivnosti bile su učenje o konzumaciji kave, istraživanje napitka, njegovih učinaka i promocija kave.

Mješavina Qualità Rossa stigla je na police u novim vakuumskim pakiranjima koja su zadržala cjelovitost okusa i mirisa kave. Vakuumski sustav osmišljen je u suradnji s Gogliom.

Televizija je iz crno-bijele prešla na “boju”, a Nino Manfredi postao je zaštitno lice Lavazze 1977. Ostao je njihov ambasador 16 godina.

Nino Manfredi kao ambasador
Nino Manfredi kao ambasador

Stižu na radna mjesta diljem svijeta

Prvim aparat za kavu za kapsule s jednom dozom omogućuje espresso kao iz kafića. Tako Lavazza osvaja radna mjesta diljem svijeta.

Godine 1982. otvorili su svoje prvo sjedište izvan Italije, u Vincennesu u Parizu. I to nije sve: nakon osnivanja prve inozemne podružnice, Lavazza Coffees Ltd osnovana je i u Londonu 1990. godine kako bi popularizirala talijansku kavu u Velikoj Britaniji. Emilio Lavazza predsjedao je Europskom federacijom udruga pržene kave (EUCA). Tvrtka je cijelu Europu počela promatrati kao domaće tržište.

Sa sustavom Espresso Point Lavazza rođen je 1989. sektor automatske distribucije. Tvrtka je tada kupila i brandove Bourbon i Suerte.

U drugoj polovici 1980-ih kampanje postaju internacionalane te su se prvi put pojavili u inozemnom tisku i na TV-u. Poruka je od samog početka spajala talijansku autentičnost i espresso kavu, predstavljajući Lavazzu kao omiljenu kavu Talijana u inozemstvu.

Lavazza njemački jezik
Oglas u Austriji

Njihove strasti pronalaze nove oblike izražavanja

Kompaniji se pridružila četvrta Lavazza generacija. Njihove druge strasti osim kave – umjetnost, fotografija i dizajn – nalaze nove oblike izražavanja.

1940-ih, Beppe Lavazza često je posjećivao krug umjetnika Torina. Tamo je upoznao umjetnike koje je zamolio da nacrtaju prvu poznatu kolekciju Lavazza sličica. Emilio Lavazza naslijedio je istu strast prema umjetnosti i dizajnu. Njegovo prijateljstvo i suradnja s Armandom Testom je legendarna, a 1995. veliki kreativni umjetnik iz Torina nacrtao je peti Lavazza logo.

Nakon preuzimanja brandova Bourbon i Suerte, Lavazza je lansirala mješavinu Gualtiero Marchesi. Bio je to prvi korak u suradnji s velikim chefovima, među kojima je Marchesi bio jedan od vodećih u to vrijeme. Claudio Caramel dao je grafiku za asortiman Lavazza Segno barova i patentirao šalicu vlastitog dizajna koja se koristi i danas.

Prvi kalendar proizašao je iz susreta između Giuseppea Lavazze i Helmuta Newtona 1993. Bio je crno-bijeli, smješten u Parizu i Monte Carlu, i prenosio je duboku vezu između tvrtke sa sjedištem u Torinu i kave.

Slika iz prvog Lavazza kalendara
Slika iz prvog kalendara

Predanost projektima društvene odgovornosti

Tvrtka se obvezala da će podržati i obnoviti rad na projektima društvene odgovornosti koje je obitelj Lavazza uvijek radila privatno. Zaklada Giuseppe e Pericles Lavazza – NPO s misijom poboljšanja životnih uvjeta u zemljama proizvođačima kave – osnovana je 2004. godine.

¡Tierra! projekt, srž predanosti tvrtke u održivost, pokrenut je 2004. i nastavlja se i danas. Kroz ovu važnu inicijativu, Lavazza je postupno poboljšala životne uvjete više od 3000 farmera u osam zemalja, potičući gospodarski rast, povećavajući njihov životni standard i uvodeći nove, održivije i profitabilnije poljoprivredne tehnike.

Steve McCurry napravio je fotografsku reportažu o projektu ¡Tierra!, inicijativi održivosti koja ima za cilj promicanje društvenog razvoja i gospodarskog rasta malih zajednica. Počelo je u Hondurasu, Kolumbiji i Peruu, a sada se proširilo na šest zemalja.

Lavazza Tierra
Tierra blend

Izvješće o održivosti dalo konkretne rezultate

Izvješće o održivosti prvi je put izrađeno 2012. Radili su procjenu ekološke učinkovitosti nekih svojih ključnih proizvoda. Korišten je metodološki pristup – procjena životnog ciklusa – za proučavanje sirovina, metoda prerade u zemljama podrijetla kave i u proizvodnim pogonima u Italiji, pakiranja, aparata za kavu, transporta sirovina i gotovih proizvoda, do odlaganja korištenog proizvoda.

Tvrtka je prikazala rezultate koje je postigla njena predanost održivosti i obećala da će nastaviti tim putem. Na temelju svoga izvješća, Lavazza nastavlja raditi na smanjenju svog utjecaja na okoliš na svim razinama proizvodnog procesa.

120-ti rođendan

120. obljetnicu proslavili su skokom prema budućnosti i lansirali u svemir prvi espresso. Njihov je pogled uvijek je bio usmjeren prema budućnosti; još 2004. godine, kalendar koji je stvorio Thierry Le Gouès zamislio je kavu u svemiru. Ovaj san se ostvario samo deset godina kasnije kada se talijanski espresso ukrcao na Međunarodnoj svemirskoj postaji.

Lavazza, Argotec i Talijanska svemirska agencija (ASI) razvili su ISSpresso, prvi aparat za kavu za svemir. 3. svibnja 2015. astronautkinja Samantha Cristoforetti prvi je put u ljudskoj povijesti popila espresso u svemiru.

Također, financirali su istraživanje genoma Arabica kave. Kalendar za 2015., koji je izradio Slow Food i dizajnirao Steve McCurry, fotografsko je putovanje u priče o svakodnevnom herojstvu branitelja Zemlje; 12 portreta žena i muškaraca koji svaki dan hrabro, ponosno i predano brane svoje projekte u Africi.

Od malenog obrta do industrijskog diva – i dalje nastavljaju svoj rast

Na kraju desetljeća, 12. travnja 2018., svečano je otvoreno novo sjedište Nuvola Lavazza: fizički simbol globalnih dimenzija Grupe.

Danas su i dalje vodeći u Italiji i nastavljaju svoj rast na stranim tržištima, koja su u 2020. godini generirala 70% prihoda Grupe. S više od 4000 suradnika diljem svijeta, 9 proizvodnih pogona u 6 zemalja, aktivni su u svim poslovima i kanalima distribucije i svoju strast prema kavi prenose u 140 zemalja, čuvajući iste vrijednosti koje je imala i ona mala trgovina osnovana prije više od jednog stoljeća u povijesnom središtu Torina.

Nagon za tehnološkim napretkom ne prestaje i, u partnerstvu s Amazonom, 2021. lansiran je Lavazza A Modo Mio Voicy, prvi inteligentni aparat za kavu koji, zahvaljujući integraciji Alexa asistenta, može iskoristiti potencijal interneta i ponuditi interaktivno i privlačno iskustvo kave.

Lavazza a modo mio voicy
Lavazza a modo mio voicy

Još uvijek u jeku inovacija, 2022. označava Lavazzin ulazak u metaverzum, gdje vam virtualni svjetovi poput Robloxa omogućuju stvaranje igara i događaja, dosežući preko 50 milijuna korisnika dnevno. Upravo su na ovoj platformi pokrenuli Lavazza Arena, video igricu posvećenu Roblox publici za podizanje svijesti o pitanjima zaštite okoliša. Ulazak u metaverzum omogućuje im da dopru do mlađih generacija, koje imaju entuzijazam i energiju da generiraju stvarne promjene.

Lavazza arena metaverzum
Lavazza arena metaverzum

Autor: uredništvo Financa.ba (informacije preuzete sa Lavazza službene web stranice)
Prilikom preuzimanja ovog članka obvezno navesti financa.ba kao izvor i poveznicu (link) na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno