Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Potrošnja na sportsku opremu porasla za 37%

Europljani vole sportove i to je dobro poznato, a čini se da ta ljubav postaje sve jača jer se broj posjeta teretanama i stadionima u prethodnih 12 mjeseci povećao, kako pokazuje istraživanje koje je objavio Mastecard sportski ekonomski indeks.

Istraživanje u kome je sudjelovalo više od 11,000 Europljana, a koje je provedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posjećivalo sportske događaje (12% više) i redovno vježbalo (10% više) u 2022. nego u 2021. godini i da je sport i dalje snažan pokretač za ljude širom regije.

Taj entuzijazam sa sobom donosi i značajan rast potrošnje. Analiza Mastercard Ekonomskog instituta pokazuje da je potrošnja putem kartica za kupovinu sportske opreme, usluga i iskustava porasla za 37% u 2022. godini u usporedbi s 2021.

Mastercard sportski ekonomski indeks 2023. nam dolazi na početku izuzetno bogate godine za europski sport, koja uključuje UEFA Ligu prvaka, Svjetski ragbi kup, Otvoreno prvenstvo u golfu, Roland Garros i League of Legends prvenstvo, što su sve događaji koje Mastercard podržava.

Tehnologija pokreće sportsku zabavu

Tijekom prethodnih 12 mjeseci digitalni sportski otisak nastavio je rasti, pa šest od deset (61%) Europljana kažu da je tehnologija bila značajan element u uživanju u omiljenim sportovima, timovima i natjecanjima.

Najčešćih pet načina na koje su Europljani koristili tehnologije da uživaju u sportu tijekom 2022. bili su:

  1. praćenje sportskih događaja putem društvenih mreža,
  2. gledanje više mečeva u isto vrijeme,
  3. praćenje sportskih događaja uz korištenje virtualne realnosti (VR),
  4. gledanje natjecanja u e-sportovima na streaming platformama, i
  5. slušanje sportskih podcast-a.

Djeluje da će se udio tehnologija u sportu dodatno povećavati u 2023. godini. Više od polovine (56%) navijača vjeruje da je upravo tehnologija ključ ka inkluzivnijoj, profitabilnijoj budućnosti za sport, pri čemu poseban naglasak stavljaju na virtualnu realnost.

Više od četvrtine europskih navijača već je koristilo VR u sklopu sportskih aktivnosti, a više od polovine svih ispitanika se nada da će to učiniti sljedeće godine. VR će izgleda biti sastavni dio stadiona u budućnosti, jer 21% navijača se nada da će doživjeti trodimenzionalno iskustvo tehnologije koja će im približiti kakav je osjećaj biti sportaš na terenu.

Mastercard sportski indeks
Mastercard sportski indeks

Sport uživo je živ i zdrav

Dok tehnologije pokreću zabavu kako kod kuće, tako i u pokretu, magija gledanja sporta uživo i dalje privlači navijače na stadione širom kontinenta.

Više od polovine (54%) Europljana posjećivalo je sportske događaje – što predstavlja rast od 12% u odnosu na 2021. –  najpopularniji sportovi su bili nogomet, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.

Povratak punih stadiona i dvorana imao je značajan pozitivan utjecaj na zadovoljstvo navijača, a šest od deset ispitanika je izjavilo da je njihovo iskustvo odlazaka na događaje u 2022. bilo bolje nego 2021.

Kao i uvijek, ima prostora za unaprjeđenje. Na pitanje koje su karakteristike ,,utakmice budućnosti”, deset najčešćih odgovora je glasilo:

  1. Glazbeni performansi na pauzama/ poluvremenu
  2. Objekti bolje prilagođeni navijačima s invaliditetom
  3. Slušalice za slušanje komunikacije između menadžera i igrača uživo
  4. VR iskustvo koje će prikazati igračevu perspektivu
  5. Angažiranje navijača u igri (glasovanje za igrača utakmice ili kamera za poljupce)
  6. Maloprodajni objekti za kupovinu na dan utakmice
  7. Kasni doručak prije utakmice
  8. TV ekrani na zadnjoj strani sjedišta, za gledanje drugog zabavnog programa
  9. Spa objekti sa pogledom na teren
  10. Dani tematskog oblačenja za navijače

Vježbanje cvjeta

Europska pomama za vježbanjem – i video igrama – postaje sve izraženija.

Više od polovine Europljana (54%) više je vježbalo u 2022. nego u 2021. Porast je to od 10% – pri čemu su najpopularnije fizičke aktivnosti planinarenje, plivanje, trčanje, fudbal i dizanje tegova. Igranje video igara također je postalo popularnije, sa 52% Europljana koji su u ruci imali džojstik u prethodnih 12 mjeseci.

2022. je također bila godina za masovni povratak u teretane i rekreativne centre. Četiri od deset ispitanika (43%) bilo je spremnije platiti članarinu umjesto vježbati kod kuće ili trčati u parku. Ovo znači da je broj ljudi koji preferiraju vježbanje u slobodnim prostorima pao za 21% u odnosu na 2021. godinu.

Europljani su nastavili investirati u fitness. Stoga je prodaja sportske opreme – poput štapova za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15% 2022. u odnosu na 2021. godinu.

Na kraju, studija pokazuje da će europska strast prema sportu dodatno potaknuti putovanja u 2023. Trećina ispitanika planira putovati u inozemstvo kako uživo pratili sportske događaje.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno