Petak, 3 svibnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Vaš će mozak raditi bolje ako prijeđete na “lakši” način rada

Mnoga radna mjesta prepoznaju i nagrađuju brzo kretanje ili prilagodljivost. Ipak, to radnje koje tjeraju ljude preko njihovih granica. Rezultat? Zaposlenici pod stresom i „pregorjeli“.

U kulturi koja cijeni naporan rad i produktivnost, mi “pobjeđujemo” kada nam ide teško. Okupiranost povećava našu razinu (samo)važnosti i može postati ovisnost. Osjećamo se krivima ili posramljenima kada ne radimo puno stvari na poslu ili vikendom.

Članci, knjige i podcasti govore da su uspješni ljudi spremni raditi dulje i napornije od drugih. Oni ustaju u 4 ujutro ili u 5 ujutro kako bi napredovali. A, nasuprot tome, istraživanja pokazuju da što više spavamo, to smo sretniji.

Okupiranost i kontinuiranost je zapravo štetna za ono što želite postići. Bol, stres i umor proizvode neurotransmitere koji vas isključuju iz vaše izvršne funkcije (pameti).

Vaš će mozak raditi bolje i biti produktivniji ako okrenete prekidač i smanjite obveze. Moramo biti angažirani, sretni i opušteni da bismo bili na vrhuncu. Evo nekih tehnika koje donosi Fast Company a koje će vam pomoći da učinite upravo to.

Ugradite “međuspremnik” od 15%.

Iskorištenost kapaciteta (uglavnom se koristi u proizvodnji) mjeri razliku između proizvodnje i proizvodne sposobnosti. Malo je vjerojatno da će poduzeće funkcionirati sa 100% kapaciteta, pa se 85% smatra optimalnim. To osigurava 15% „međuspremnika“ protiv prepreka poput kvara opreme ili nedostatka resursa.

Isto se može reći za vas i vaš mozak. Kako biste optimizirali svoje resurse i mentalne sustave, morate raditi na 85%, a ne na 100%.

Pogledajte samo olimpijca Carla Lewisa. Deveterostruki sprinter osvajač zlatne medalje bio je poznat kao vrhunski finišer. U sprintu na 100 metara često je bio zadnji na oznaci od 40 metara, ali bi prestigao druge natjecatelja do cilja. Dok su drugi trkači očito morali gurati jače na kraju – stiskati šake, mrštiti lice – Lewis je izgledao potpuno isto na kraju utrke kako je izgledao i na početku. Trčao je s 85% od početka do kraja, a ne 100% punim gasom.

SAVJET: Za svaki dan, ili tjedan, ugradite „međuspremnik“ od 15%. Odvojite 1,2 sata od 8-satnog dana; to je jedan dan od 7-dnevnog tjedna. Jednostavno počnite bukiranjem dana odmora unaprijed. Provedite to vrijeme čitajući, opuštajući se ili odmarajući se. Moglo bi se činiti kontraintuitivnim, ali dugoročno će vam osigurati snagu mozga.

Pazite na svoje tijelo, a ne na sat

Jeste li ikada primijetili da, kako dan odmiče, vaše strpljenje (i fitilj) na sastancima ili razgovorima postaje sve kraće i nepostojanije? Najmanje stvari vas počinju živcirati jer ste iscrpljeni i vaša mentalna energija je na niskom nivou. Tada nije najbolje donositi važne odluke ili pokušavati voditi produktivne razgovore.

Studije moždanih valova pokazuju da su nam inovacija, inspiracija i intuicija dostupni samo kada je naš mozak u određenim stanjima svijesti. Dakle, što više prostora u mozgu zaštitite, to bolje.

Za većinu nas najproduktivnije vrijeme je rano ujutro. Stoga je velike odluke i zadatke koji zahtijevaju pažnju i fokus (ono što nazivamo svojim “pravim poslom”) najbolje obaviti ujutro. A zadatke koji se ponavljaju (kao e-mailovi) najbolje je raditi poslijepodne kada je vaše kognitivno opterećenje nisko.

SAVJET: Maksimizirajte svoja jutra tako što ćete svoje započeti večer prije. Prije nego što završite dan, isplanirajte dva ili tri zadatka koja prvo želite obaviti. Izbjegavajte uključivanje e-pošte ujutro dok ne završite. Zaštitite svoje najdragocjenije vrijeme.

Sastanci u segmentima od 25 minuta

Trebamo sastanke. Trebamo ih na poslu jer kada su produktivni tu se određuju jasni poslovi, donose odluke i cijeli posao ide naprijed.

Problem je u tome što automatski održavamo sastanke od 60 minuta. To je najmanje 35 minuta izgubljenog vremena. Što uključuje čekanje onih koji kasne, popravljanje tehničkih problema, raspitivanje o rasporedu (ili nedostatak istog).

Imati sastanak od samo 25 minuta stvara jasnoću oko obavljanja onoga što je važno. Ako imamo samo 25 minuta, bolje da smo usredotočeni na ono što trebamo obaviti. To nas automatski tjera da razmišljamo o dvije ili tri glavne stvari o kojima treba razgovarati na sastanku i samim time potiče se akcija.

SAVJET: promijenite zadanu aplikaciju kalendara na 25 minuta, umjesto na 60. Ljudima uvijek recite temu sastanka. Kada prihvatite poziv, recite drugima da imate samo 25 minuta i pitajte ih zašto vas trebaju tamo. Ako nema razloga ili vam nije jasna svrha, uštedite sebi malo vremena i pristojno odbijte.

Pojednostavite vaše sustave

Kada se nađemo pred problemom, naš instinkt je da stvari dodatno kompliciramo umjesto da ih pojednostavimo.

Dogovaramo dodatne sastanke kako bismo utvrdili zašto su radni rasporedi preskučeni. Ali time dodajemo više birokracije, više točaka za donošenje odluka. Kad vam je dan ili tjedan ispunjen, ustanete ranije ili ostanete budni do kasnije kako biste sve završili. Ali što ako jednostavno smanjite broj stvari koje ste se obvezali odraditi?

Razmislite o granicama koje biste mogli postaviti da biste napravili popis stvari koje ne trebate raditi. To može uključivati stvari kao što su društvene mreže tijekom radnog vremena, previše vremena u e-mailovima, sastanci prije 10 ujutro i nakon 15 sati ili ostajanje budan do kasno.

SAVJET: Pogledajte svoj trenutni popis obaveza i maknite stvari koje su niske vrijednosti, koje oduzimaju energiju ili koje odvlače pažnju od vaših pravih ciljeva ili KPI-jeva. Sve ove stvari pomoći će vam da obavite važne stvari i iznenadit ćete se koliko su vremena oduzele u prošlosti.

Dakle, ako želite biti brzi, uspješni ili prilagodljivi, prestanite se gurati do granica i umjesto toga, uz pomoć smanjenja obveza, uspješno završite svoj dan.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno