Vlasnik Cartiera, Richemont, u petak je objavio bolju od očekivane prodaju u četvrtom fiskalnom tromjesečju. Najbogatiji potrošači i dalje ignoriraju globalnu makroekonomsku neizvjesnost.
Prihodi švicarske luksuzne grupe porasli su za 7% u odnosu na prethodnu godinu po konstantnom tečaju na 5,17 milijardi eura (5,79 milijardi dolara) u tri mjeseca do kraja ožujka, iznad 4,98 milijardi eura koliko su analitičari predvidjeli u anketi LSEG-a.
Porast prodaje u četvrtom kvartalu predvodio je dvoznamenkasti rast u odjelu Jewellery Maisons grupe, koji uključuje Cartier, Van Cleef & Arpels i Buccellati.
Prodaja je ipak pala u segmentu specijaliziranih proizvođača satova tvrtke, koji uključuje brendove Piaget i Roger Dubuis, predvođena slabošću u azijsko-pacifičkoj regiji.
Prodaja za cijelu godinu porasla je za 4% na 21,4 milijarde eura. Što je više nego prethodne godine i neposredno iznad očekivanja analitičara od 21,34 milijarde eura, piše CNBC.
Podbačaj u azijsko-pacifičkoj regiji
Prodaja je rasla godišnje u svim regijama, osim u azijsko-pacifičkoj regiji (osim Japana) – najvećem tržištu tvrtke – gdje je pad predvodio pad od 23% u Kini. Japan je predvodio godišnji rast prodaje, s porastom od 25% prema stvarnim tečajevima. Rast je potaknut “snažnom domaćom i turističkom potrošnjom” i slabim japanskim jenom.
“Uspješnost Grupe bila je snažna općenito, potaknuta izvanrednim rastom u našim Jewellery Maisonsima i maloprodaji te poboljšanim zamahom u našim ‘Ostalim’ aktivnostima“, rekao je predsjednik Richemonta Johann Rupert u izjavi. Takozvani “ostali” segment tvrtke uključuje njegovog prodavača rabljenih satova Watchfinder & Co.
Predsjednik je ipak dodao da će tekuće globalne neizvjesnosti i dalje zahtijevati “snažnu agilnost i disciplinu”.
Richemont je prethodno u siječnju izvijestio o svojoj “najvišoj ikad” kvartalnoj prodaji od 6,2 milijarde eura, čak i uz opterećenje kineske potražnje.
Zarada je u to vrijeme protumačena kao signal šireg preokreta u posrnulom sektoru luksuzne robe. Međutim, prijetnja američkim trgovinskim tarifama i posljedična makroekonomska neizvjesnost zaprijetile su da će ponovno pogoditi povjerenje potrošača i diskrecijsku potrošnju diljem svijeta.