Kineska tehnološka kompanija Xiaomi, poznata po svojim pametnim telefonima, predstavila je svoj drugi električni automobil – SUV model nazvan YU7. Automobil je u četvrtak premijerno prikazan javnosti u Pekingu.
Prema dostupnim fotografijama YU7 izgleda jednako glamurozno i moćno kao i najprestižniji SUV-ovi na tržištu. Dolazi s naprednim tehnologijama poput pametnih kvaka na vratima i velikog zaslona ispod vjetrobranskog stakla.
Impresivna je i njegova brzina – maksimalna brzina doseže 253 km/h, a od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 3,23 sekunde. Na jednom punjenju može prijeći do 835 kilometara. Dok se za svega 15 minuta punjenja može dobiti doseg od čak 620 kilometara. Xiaomi još nije objavio cijenu, ali prodaja bi trebala početi u srpnju.
Novi YU7 smatra se izravnim konkurentom Teslinom Modelu Y. Tesla se već sada suočava s izazovima na kineskom tržištu zbog snažne konkurencije domaćih proizvođača, navodi Business Insider.
Snažan i pristupačan – kineska formula
Analitičari iz Morgan Stanleya smatraju kako bi YU7 mogao predstavljati ozbiljan problem za Teslu. Ističu kako tržište još uvijek ima velika očekivanja od Teslina automobilskog biznisa, a zanemaruje jačinu kineske konkurencije. Također navode kako je upravo ta konkurencija razlog zbog kojeg se Tesla intenzivno fokusira na razvoj tehnologije autonomne vožnje.
Morgan Stanley vjeruje kako bi YU7 mogao ponoviti uspjeh Xiaomijevog prvog električnog vozila – modela SU7. Podsjećaju, on je prošle godine prikupio čak 120.000 prednarudžbi u samo 36 sati. Analitičari opisuju YU7 kao automobil “zapanjujućeg dizajna” – poput križanca Ferrarija i Aston Martina, ali s cijenom Volkswagena.
Dodaju i kako kineske tehnološke kompanije proizvode električne automobile koji su istovremeno snažni i pristupačni, te da je Kina možda već i pobijedila u globalnoj utrci za dominaciju na EV tržištu. U tom kontekstu, Xiaomi modeli SU7 i YU7 navodno su godinama ispred konkurenata poput Forda.
renutno se Xiaomijevi automobili prodaju isključivo u Kini, no kompanija je u ožujku najavila planove o globalnoj ekspanziji do 2027. godine. Morgan Stanley upozorava kako kineski EV-ovi ne prijete samo Teslinim rezultatima u Kini, već i na globalnoj razini. Upozoravaju i kako je trenutna tržišna vrijednost Tesle precijenjena s obzirom na sve jaču kinesku konkurenciju.
Ipak, Xiaomi se suočava i s izazovima u segmentu električnih vozila. Nedavno je zabilježen pad prodaje, što se povezuje s optužbama za lažno oglašavanje najskupljeg modela SU7 Ultra. Dodatno, u ožujku se dogodila smrtonosna nesreća u kojoj su tri osobe izgubile život nakon što se SU7 zabio u betonski zid – neposredno nakon što je isključen način vožnje uz asistenciju. Taj tragičan događaj potaknuo je kineske vlasti da dodatno reguliraju značajke vezane uz autonomnu vožnju, stoji u izvješću Business Insidera.