Velika američka poslovna zvijezda Mark Cuban (64), poznat i kao vlasnik NBA kluba Dallas Mavericks te medijski znalac i neumorni investitor, rado odgovara na pitanja javnosti o načinu poslovanja.
U klubu je 200 najbogatijih ljudi na svijetu s velikim iskustvom – od mladenačkog barmena i izravne prodaje računalnih komponenti do otkaza zbog neposluha i osnivanja internetske radijske postaje Audionet koju je za 6 milijuna dolara kupio Yahoo. Bio je to sjajan početak i kapital koji je gospodin Cuban vješto umnožio. Danas je vrlo utjecajan medijski investitor, vlasnik TV emisija i produkcijskih kuća, a ljubav prema ulaganju u sport nije ga napustila. Mediji pišu da njegov posao danas vrijedi 5,7 milijardi dolara.
Najgluplje greške
Iz svog zavidnog poslovnog iskustva, nakon stotine i stotine sastanaka i pregovora, Kuban je više puta istaknuo što ne voli i izbjegava u poslovanju. Poznato je da mrzi sastanke i pristaje samo ako je dobro plaćen. I, drugo, najvažnije su mu glupe poduzetničke greške na koje svakodnevno nailazi.
Postoje tri ‘najgluplje poduzetničke pogreške’, kako kaže Cuban, s kojima se mora nositi svatko tko planira voditi uspješan posao.
“Izluđuje me kada ljudi u poslu ne znaju osnove.” Najgore je kada ne razlikuju proizvod od njegovih karakteristika. “I prije nego uopće počne razmišljati o ulaganju novca, pokretanju proizvodnje i razvoju razvojnog plana, poduzetnik mora razlikovati ove osnovne pojmove“, rekao je Kuban za Entrepreneur.
Druga i treća velika glupost
Ovo nerazumijevanje osnovnih pojmova Kuban je dalje objasnio na sljedeći način:
“Ako vaša konkurencija prodaje samo plave košulje, a vaše su majice plave i crvene, vi ste samo stvorili karakteristiku. Proizvodi i usluge su ti koji rješavaju probleme i koje ljudi žele kupiti. Karakteristike su samo dodana vrijednost. U temeljima uspješnih tvrtki su proizvodi, a ne njihove karakteristike.”
Još jedna velika glupost po Kubanu je razmišljanje poduzetnika da je pojava konkurencije potvrda da dobro poslujete.
“Ono što pojava konkurencije zapravo znači jest da ste u velikoj nevolji ako ne nadigrate tu istu konkurenciju i ne budete znatno inovativniji“, rekao je Cuban.
Treće što Cuban nedvosmisleno savjetuje je da prestanete zamišljati da će vam jedna osoba koju angažirate riješiti najveće probleme.
“Ako zaposlite najboljeg prodavača na tržištu, to ne znači da ste shvatili kako ćete prodati svoj proizvod tako da svi žive sretno do kraja života“, rekao je Cuban.
A što ako vas vaša prodajna superzvijezda odluči napustiti?
“U tom slučaju sve ostalo ide u vodu. Nikad ne držite sva jaja u jednoj košari. Kako bi vaš posao rastao, svi u timu moraju biti za stolom i svatko mora odraditi svoj dio posla“, temeljna je Cubanova poslovna filozofija.
O ovakvom pristupu poslu, Cuban u razgovoru uvijek voli istaknuti kako nije bitno je li čaša poluprazna ili polupuna. Važno je samo da si ti taj koji toči.
Izvor: bonitet.com