Modni div H&M postao je najnoviji trgovac koji naplaćuje kupcima koji vraćaju artikle kupljene online. Kupci sada moraju platiti £1,99 za vraćanje paketa u trgovini ili putem interneta. Međutim, povrati su i dalje besplatni za članove H&M-a.
Konkurentski trgovci kao što je Zara već naplaćuju online povrate. Glasnogovornik H&M-a rekao je za BBC da je potez uveden u ljeto.
Internetska kupovina snažno je porasla tijekom pandemije. Ali to je također značilo veliki porast broja artikala koji se vraćaju jer ne odgovaraju ili su pogrešni.
Povrati trgovcima mogu zadati glavobolje, jer ne samo da često i ne pokrivaju troškove, već je i radnicima u skladištu potrebno više vremena za obradu vraćenih zaliha. Analitičari kažu da će drugi trgovci vjerojatno slijediti H&M u naplaćivanju povrata.
Zanimljivo je da se čini da tvrtke to rade potajno, ali to je razumna stvar. To ima ekonomskog smisla, jer obeshrabruje kupce od masovne kupnje online proizvoda i zatim vraćanja većine njih. To je pravi problem za tvrtke.
Jonathan De Mello, stručnjak za maloprodaju
Rekao je da, iako bi neki kupci mogli negativno reagirati, većina trebala razumjeti potrebu da tvrtke donesu ovu odluku. Mnogi kupci također postaju svjesniji utjecaja isporuka i povrata na okoliš. Manje poštanskih povrata znači manje dostavnih vozila koja putuju gore-dole s paketima.
No De Mello je upozorio da bi to moglo izazvati reakciju među nekim skupinama ljudi, poput onih s invaliditetom, koji se oslanjaju na kupnju putem interneta.
Na web stranici H&M-a navedeno je da kupcima neće biti naplaćena naknada od £1,99 ako se utvrdi da su artikli neispravni ili oštećeni. Pozvali su kupce da zabilježe tu informaciju prilikom registracije svojih povrata. Također se navodi da njihovi članovi mogu nastaviti s besplatnim povratom.
De Mello je rekao da to odražava širi trend u maloprodaji prema shemama lojalnosti.
Posebno u krizi troškova života, trgovci na malo moraju više raditi kako bi zadržali kupce, budući da ljudi žele kupovati po najboljim ponudama. Vjernost je promjenjiva, ali ako možete pružiti jasne poticaje, poput besplatnih povrata, veća je vjerojatnost da ćete zadržati svoje kupce.